GuidePedia

0


Η τουρκική Baykar Defense παρουσίασε το χαμηλής ορατότητας, μη επανδρωμένου αεροσκάφους Kizilelma, η “κόκκινο μήλο”. Η ονομασία δεν είναι τυχαία. Το “κόκκινο μήλο”, είναι όραμα του Παντουρκισμού και συμβολίζει την επανένωση των Τούρκων από τον Καύκασο, τα Βαλκάνια, την Κεντρική Ασία, έως την Μέση Ανατολή…

Το πρόγραμμα ξεκίνησε πριν από 9 χρόνια με τις πρώτες μελέτες να ολοκληρώνονται το 2013 από τους μηχανικούς της εταιρείας του γαμπρού του προέδρου Ερντογάν, Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ, ενώ το πρόγραμμα επίσημα ξεκίνησε στα μέσα του 2018. Σήμερα μετά από σχεδόν μια δεκαετία, όσο χρονικό διάστημα θα χρειαζόταν για να ξεχαστεί ένα ανάλογο ελληνικό πρόγραμμα, η τουρκική εταιρεία παρουσίασε ανεπίσημα το πρόπλασμα του αεροχήματος στις εγκαταστάσεις της.

Μπορεί η οικονομική κρίση να δοκιμάζει την Τουρκία, η αμυντική βιομηχανία της όμως, προς απογοήτευση των Ελλήνων “πασιφιστών” δεν σταματά να αναπτύσσει και να παράγει νέα οπλικά συστήματα τα οποία στο μέλλον θα στραφούν κατά της Ελλάδας. Το αερόχημα κρούσης «KIZILELMA» που σημαίνει «Κόκκινο Μήλο», (με συμβολική αναφορά φυσικά στην τουρκική μυθολογία όπως υποδηλώνει το όνομα) αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών του προεδρικού γαμπρού, αφού φιλοδοξεί με το αερόχημα αυτό να βάλει την Τουρκία στη λίστα των λίγων χωρών που διαθέτουν την τεχνολογία να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν αεροχήματα κρούσης σημαντικής εμβέλειας και αυτονομίας με κινητήρα Turbofan.

Το αερόχημα κρούσης «KIZILELMA» θα έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 5,5 τόνους, καύσιμο 500 κιλά και 1 τόνο μεταφερόμενο πολεμικό φορτίο τόσο εντός της ατράκτου του αεροχήματος, όσο και κάτω από τις πτέρυγές του. Το τουρκικό αερόχημα θα μπορεί να ίπταται στα 35.000 πόδια θα έχει αυτονομία 5 ώρες πτήσης, και ταχύτητα πλεύσης Mach 0.6. Το τουρκικό αερόχημα επρόκειτο να εξοπλιστεί με ένα κινητήρα τύπου AI-322F Turbofan ή εναλλακτικά τύπου AI-25TLT Turbofan της ουκρανικής Ivchenko Progress, όμως η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία θέτει σε αμφιβολία την υλοποίηση αυτής της συνεργασίας.

Το αερόχημα θα διαθέτει δορυφορική κεραία ώστε να μπορεί να επιχειρεί σε μεγάλες αποστάσεις από την βάση του. Επιπλέον το τουρκικό αερόχημα κρούσης θα μπορεί να φέρει τον πύραυλο cruise SOM-J ο οποίος αναπτύχθηκε από την τουρκική αμυντική βιομηχανία για το μαχητικό F-35 καθώς και το σύνολο των αερομεταφερόμενων κατευθυνόμενων πυρομαχικών που η Τουρκία έχει αναπτύξει η αναπτύσσει αυτή την περίοδο.

Το τουρκικό αερόχημα κρούσης θα είναι εξοπλισμένο με ραντάρ AESA, θα έχει χαμηλό ηλεκτρομαγντικό ίχνος, πτερύγια canards και κάθετες ουραίες πτέρυγες σε σχήμα ανοικτού V. Το συγκεκριμένο αερόχημα είχε αρχικά παρουσιαστεί από τα διεθνή ΜΜΕ ως σχέδιο το καλοκαίρι του 2021 ως η εναλλακτική λύση του επίσης υπό ανάπτυξη αεροχήματος κρούσης TB3 Bayraktar UCAV. Και τα δύο αεροχήματα προορίζονται βασικά για το νέο τουρκικό ελαφρύ αεροπλανοφόρο TCG Anadolu το οποίο τελικά δεν θα εξοπλιστεί με τα μαχητικά F-35B όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί λόγω του γνωστού εμπάργκο της κυβέρνησης των ΗΠΑ στην Τουρκία για το συγκεκριμένο αεροσκάφος.

Με βάση τα νέα δεδομένα ο Selcuk Bayraktar άρπαξε την ευκαιρία και προχώρησε στην παράλληλη ανάπτυξη δύο αεροχημάτων τα οποία θα μπορούσαν να επιχειρούν από το TCG Anadolu αξιοποιώντας την τεχνογνωσία από την ανάπτυξη του TB2 Bayraktar και την από παλαιά εκφρασμένη φιλοδοξία της Τουρκίας να αναπτύξει ένα αερόχημα κρούσης με κινητήρα Turbofan.

Σύμφωνα με την τουρκική εταιρεία το «KIZILELMA» θα πρέπει να επιχειρεί από το TCG Anadolu μια πρόκληση αρκετά μεγάλη για την τουρκική αμυντική βιομηχανία η οποία δεν διαθέτει ανάλογη εμπειρία με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την συγκεκριμένη έκδοση του αεροχήματος. Αυτό φυσικά δεν επηρεάζει διόλου την ανάπτυξη της έκδοσης του αεροχήματος που θα επιχειρεί από αεροπορικές βάσεις και αεροδρόμια. Η πρώτη πτήση του νέου αεροχήματος κρούσης υπολογίζεται να πραγματοποιηθεί το 2023 το έτος που η Τουρκική Δημοκρατία θα εορτάζει τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της από τον Κεμάλ Ατατούρκ.





πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top