Οι Γάλλοι της Naval Group είναι οι μόνοι έως τώρα που δίνουν το δικαίωμα στην Ελλάδα να κατασκευάζει και να εξάγει την Gowind αν προχωρήσει η συμφωνία για αγορά από το Πολεμικό Ναυτικό των πρώτων τεσσάρων κορβετών.
Όπως αναμενόταν έπειτα από τους Γάλλους και τους Ολλανδούς δυναμικό παρών στη «ναυμαχία» για τις κορβέτες δίνουν και οι Ιταλοί καταθέτωντας στο Πολεμικό Ναυτικό τη δική τους πρόταση. Πρόκειται για την κορβέτα Doha(AlZubarah Class) η οποία ήδη κατασκευάζεται από την Fincantieri για λογαριασμό του Κατάρ. Το πλοίο εκτοπίσματος 3250 τόνων και μήκους 107 μέτρων παραπέμπει σε μια μικρή φρεγάτα και αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της Ιταλικής πρότασης. Με ισχυρή διαμόρφωση ανάλογη της Gowind αλλά και της Sigma 10514 η Doha μπαίνει δυνατά στη «ναυμαχία» για το Ελληνικό πρόγραμμα με την «κούρσα» να ξεκινά μόλις τώρα. Και το Πολεμικό Ναυτικό να διαπραγματεύεται σκληρά με στόχο το ισχυρότερο πλοίο στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Η «Ελληνική» Doha σε σχέση με το πλοίο που κατασκευάζεται για το Κατάρ θα διαθέτει και πλήρες ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό με Sonar γάστρας αλλά και συρόμενο πιθανότατα το Captas-2 αφού το Πολεμικό Ναυτικό το έθεσε ως απαραίτητο όρο στην διαμόρφωση της κορβέτας. Επιπλέον οι Ιταλοί δίνουν τη δυνατότητα επιλογής για τους 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους προτείνοντας είτε Aster 30-περιλαμβάνονται στη διαμόρφωση της έκδοσης για το Kατάρ- είτε Mica, είτε ESSM ανάλογα με την προτίμηση του πελάτη. Ο οπλισμός της Doha περιλαμβάνει πυροβόλο 76/62mm, 8 αντιπλοικούς πυραύλους Exocet MM40 block 3, σύστημα εγγύς προστασίας RAM, πυροβόλα 30mm, αντίμετρα και σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ECM. H Ιταλική κορβέτα διαθέτει το περιστρεφόμενο 3D ραντάρ KRONOS της εταιρείας Leonardo με εμβέλεια 300 χλμ σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος τεσσάρων Doha αγγίζει το 1,5 δις χωρίς όμως σε αυτό να περιλαμβάνεται ο οπλισμός και η υποστήριξη. Επιπλέον το τελικό κόστος της προσφοράς εξαρτάται σύμφωνα με την Ιταλική πρόταση και από την κατάσταση των Ελληνικών ναυπηγείων στα οποία η Fincantieri επιθυμεί να κατασκευάσει τα πλοία. Η πρόταση αναφέρεται σε συνεργασία με την εταιρεία ONEX ώστε οι κορβέτες να «χτιστούν» στα ναυπηγεία της Ελευσίνας εάν προχωρήσει η επένδυση. Με αυτά τα δεδομένα καθίσταται σαφές ότι η τιμή που δόθηκε από τους Ιταλούς είναι ενδεικτική και αποτελεί συνάρτηση των εξελίξεων στα ναυπηγεία όπου η κατάσταση παραμένει «θολή». Σύμφωνα με την πρόταση της Fincantieri κάθε Doha μπορεί να κατασκευαστεί εντός 42 μηνών από τη στιγμή της συμφωνίας.
Με δεδομένο ότι στο 1,5 δις δεν περιλαμβάνεται ο οπλισμός και η υποστήριξη, το κόστος για κάθε πλοίο ανεβαίνει όπως υπολογίζεται τουλάχιστον 100 εκ ανάλογα και με τα βλήματα τα οποία τελικά θα επιλεγούν. Μόνο οι 8 Exocet MM40 block 3 κοστίζουν άνω των 30 εκ., 16 Mica ή ΕSSM επίσης ξεπερνούν τα 30 εκ, αν επιλεγούν οι Αster 30 πλησιάζουν τα 50 εκ ενώ στο 1,5 δις δεν περιλαμβάνεται τόσο το RAM όσο και οι τορπίλες. Κατά συνέπεια το τελικό κόστος φαίνεται ότι για τέσσερις Doha ξεπερνά τα 2 δις την ώρα που η πρώτη Γαλλική πρόταση για τέσσερις Gowind με πλήρη οπλισμό και υποστήριξη κυμαίνεται στο 1,7 δις ενώ ανάλογη και ακόμη πιο χαμηλή είναι σύμφωνα με πληροφορίες η Ολλανδική πρόταση για τέσσερις Sigma 10514.
Οι Γάλλοι της Naval Group είναι οι μόνοι έως τώρα που δίνουν το δικαίωμα στην Ελλάδα να κατασκευάζει και να εξάγει την Gowind αν προχωρήσει η συμφωνία για αγορά από το Πολεμικό Ναυτικό των πρώτων τεσσάρων κορβετών.
Δημοσίευση σχολίου