GuidePedia

0


Διαξιφισμοί

Του Κώστα Φράγκου

Με γαλλικό άρωμα.

Οι πρώτοι από τους σημερινούς διαξιφισμούς αφιερώνονται στις Ελληνογαλλικές σχέσεις, στους εξοπλισμούς

(un amour tres tendre et long entre Greece – Dassault)

(ένας μακρόχρονος τρυφερός έρωτας μεταξύ Ελλάδας – ΝΤΑΣΩ)



Δεν προτίθεμαι να αναλυθώ σε λεπτομέρειες αυτού του ρομάντζου το οποίο δεν είναι τόσο ειδυλλιακό αφού δεν είναι αμοιβαίο. Θα τολμήσω, χαριτολογών, να ισχυριστώ ότι η τεράστια Οπλική Βιομηχανία της Γαλλίας συμπεριφέρεται στην Ελλάδα ως κυρίαρχος Άρχων ενώ η πτωχή κόρη εκδίδεται εδώ κι’ εκεί για να ικανοποιήσει την αδηφαγία του πρώτου. Υπερβάλλω λίγο; Ίσως…
Το ότι είμαι γαλλόφιλος είναι αυταπόδεικτο. Λέγομαι Φράγκος, δηλ. Γάλλος, Γαλάτης. Που να ξέρω, ίσως κάποιος μακρινός πρόγονος μου να υπήρξε Σταυροφόρος κατά την Δ’ Σταυροφορία ένας απ’ αυτούς που ρήμαξαν την Κωνσταντινούπολη (1204). Πέραν αυτού έχω σπουδάσει στη Σορβόννη και με έχει κατακτήσει το γαλλικό πνεύμα. Για να μην παρουσιασθεί κάποιος να ισχυριστεί ότι δεν συμπαθώ την Γαλλία.

Είμαι λοιπόν, εξαιρετικά αγανακτισμένος, γιατί ενώ η Χώρα χειμάζεται οικονομικά, απειλείται, υποχρεώνεται να στερήσει τον Λαό της από κοινωνικές απολαβές καταφεύγει σε μια, παραδοσιακά, φίλη Χώρα, ούσα μεγάλος πελάτης, για τεράστιες προμήθειες και δεν της προσφέρονται επιστροφές για μια αγορά που ξεπερνά τα 10δις €. Μια ένεση στην οικονομία της.

Σημειώνω, γιατί έχει, οπωσδήποτε, ενδιαφέρον, ότι η Ελλάδα είναι η μόνη Νατοϊκή Χώρα που προμηθεύεται, επί πολλά χρόνια, πολεμικό υλικό από τη Γαλλία.

Ας κάνουμε όμως μια σύντομή αναδρομή.
Η αγορά των πρώτων μαχητικών F1 από την Γαλλία (DASSAULT) έγινε από την 7ετία. Ήταν μια διπλωματική κίνηση του Παπαδόπουλου. Τα α/φ (40) άρχισαν να παραλαμβάνονται το 1975. Δεν γνωρίζω τις συνθήκες αγοράς οπότε δεν διακινδυνεύω ν’ αναφερθώ σε μεσάζοντες, αν υπήρξαν.
Ακολούθησε η αγορά του αιώνα (1984) από την Κυβέρνηση Παπανδρέου με την προμήθεια 40 MIRAGE 2000. Εδώ ενδιαφέροντα ρόλο έπαιξε ο διεθνούς φήμης μεσάζων Πρίγκιψ Κασόγκι (Μακαρίτης, ήδη). Γνωστά και πολυαναλυθέντα.

Το κεφάλαιο της αγοράς MIRAGE 2000-5 Κυβέρνησης Σημίτη μπορεί να παρουσιασθεί σε επαρχιακό θέατρο ως κωμωδία- Μπουρλέσκ! (1999). Άλλα ζητούσε η Π.Α., άλλα αγόραζαν οι εξουσιαστές. Κι’ εδώ υπήρξε ένας θαυμάσιος μεσολαβητής ΥΕΘΑ – D ο οποίος μάλιστα τιμήθηκε σε ειδική τελετή στην Γαλλική πρεσβεία. Κόστος ανεξέλεγκτο – Επιστροφές άγνωστες.

Τα α/φ αυτά παρουσίασαν προβλήματα κατά την παραλαβή τους, ο τότε ΥΕΘΑ κ. Σ. Σπηλιωτόπουλος αρνιόταν να τα παραλάβει (ένας από τους λόγους που «εκτοξεύτηκε») Αργότερα τα παρέλαβε ο κ. Μεϊμαράκης διαβεβαιώνοντας ότι τακτοποιήθηκαν οι παρατηρήσεις.
RAFALE

Έχουμε, λοιπόν, τέσσερις (4) γενιές μαχητικών από την Γαλλία για την Ελληνική Π.Α. Δεν οφείλει η D να προσφέρει στον καλλίτερο πελάτη μια γενναία παροχή βιομηχανικών επιστροφών; Δεν πρέπει να πιεσθή από την Γαλλική Κυβέρνηση να το κάνει; Πριν κλείσω το σχόλιο θα υπενθυμίσω ότι πέραν των μαχητικών η Ελλάδα έχει αγοράσει από τη Γαλλία σωρεία πανάκριβων οπλικών συστημάτων.

Άρματα AMX 30
TOMP AMX – 10
UAV’s
Αντιαεροπορικό CROTALE (ΠΑ)
Ελικόπτερα ΝΗ – 90
Ελικόπτερα S. PUMA
Τεθωρακισμένα VBL (PANHARD). Στην περίπτωση έχουμε παγκόσμιο ρεκόρ σαλαμοποίησης αγορών, – δέκα επί Άκη, μια επί Γιάννου – πολλά λεφτά, αναρίθμητα δις. Έγινε ποτέ κάποιος έλεγχος για την τύχη των υλικών αυτών; Τα δύο πρώτα έχουν αποσυρθεί. Τα άλλα; Υπάρχουν; Αποδίδουν;
Οι εγχώριες δυνατότητες

Η Ελλάδα δεν είναι ούτε ΖΟΥΑΖΙΛΑΝΔΗ, ούτε GABON. Διαθέτει αξιόλογες Κρατικές και κυρίως, ιδιωτικές βιομηχανίες πολεμικού υλικού με παραγωγές ποιότητας, συνεργασίας με αντίστοιχες άλλων χωρών, εξαγωγές. Ας δούμε μερικές απ’ αυτές.

Ο όμιλος Εταιρειών EFA GROUP που δραστηριοποιείται στην αγορά αεροδιαστημικής, Άμυνας, Νέων τεχνολογιών και Ασφαλείας· πάνω από 30 χρόνια.

Υπερέβη, μέχρι σήμερα, τα 600εκ. € το κόστος των εξαγωγών του και εφοδιασμός με υλικά του Στράτου προηγμένων Χωρών. Μόλις πρόσφατα παρέδωσε συστήματα νυκτερινής σκόπευσης THEON SENSORS στο Στρατό της Βραζιλίας. Οι Στρατοί της Ιαπωνίας, Νότιας Κορέας, Ελβετίας, χρησιμοποιούν, επιτυχώς, υλικά της εταιρείας, Έχει επιτύχει συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες Ξένων Χώρων. Ερωτώ: Δεν βρίσκουν οι Γαλλικές εταιρείες κάποιο πεδίο της Εταιρείας για βιομηχανικές επιστροφές;

Όταν η γνωστή εταιρεία INTRACOM DEFENCE συνεργάζεται με τον γερμανικό κολοσσό REINMENTAL για συμπαραγωγή συστημάτων ασφαλείας οι Γάλλοι προβληματίζονται να προσέλθουν για θέματα συνεργασίας;
Σημειώνω ότι, κατά μη διασταυρωμένες πληροφορίες, οι δύο παραπάνω κορυφαίες ελληνικές εταιρείες είναι εγγεγραμμένες σε black list της Κυβέρνησης.
Κοντά είναι οι εταιρείες SAS (Technology spirit Aeronautical) και DOURLE ACTION DEFENSE για τις οποίες δεν διαθέτω πλήρη στοιχεία.
Ομοίως σπουδαία εξαγωγική δράση και συνεργασίες παρουσιάζει η SPACE HELLAS.
Υπάρχουν, επίσης, 2-3 μικρότερες εταιρείες που έχουν επιτυχείς συνεργασίες με ξένες με αντικείμενο τις Καλωδιώσεις, όπως η AKMON HELLAS.
Γιατί, διερωτώμαι, η Ελληνική πλευρά δεν αιτείται στους τομείς αυτούς Γαλλικές πρωτοβουλίες;

Το κερασάκι
Ανακατεύοντας τα χαρτιά μου βρήκα ένα λίαν ενδιαφέρον άρθρο του κ. Μιχάλη Στυλιανού (ΠΑΡΟΝ 25.12.11), πριν από 10 χρόνια ακριβώς. Σ’ αυτό αποκαλύπτονται δύο σπουδαίες πληροφορίες:
Ο κ. Γιούγκερ δηλώνει ότι οι Ευρωκράτες γνώριζαν, χρόνια πριν το 2011, ότι η Ελλάδα καλπάζει προς τη χρεωκοπία αλλά σιωπούσαν επειδή, ιδιαίτερα οι Γερμανογάλλοι, έπρεπε να προωθήσουν τις εξαγωγές τους σε πολεμικό υλικό!!
Ο κ. Λοραν Ντασσο, τότε Πρόεδρος ή Κορυφαίος Αξιωματούχος της Εταιρείας που είχε πουλήσει στην Ελλάδα ότι είχε και δεν είχε, κατά την διάρκεια ημερίδας της ΕΕ (αρχές Δεκεμβρίου) υπό τον άλλον, εκλεκτό φιλέλληνα κ. Μπαρόζο, ζήτησε ωμά, στεγνά και θρασύτατα να αποβληθούμε ΤΩΡΑ, ΠΑΡΑΥΤΑ από την Ευρωζώνη.

Τότε Πρωθυπουργός ήταν ο ΓΑΠ ο οποίος δεν ψέλλισε κουβέντα. Θέλει τώρα να μας ξανακυβερνήσει… Ουδέν έτερον σχόλιον…

Ο Αιτών και λαμβάνει




Μου’ φαγες όλα τα δακτυλίδια

και κοιμάμαι τώρα

πάνω στα σανίδια….

Γ. Μητσάκης (1944)
Έχουν, όντως, ξεσηκωθεί οι περί την Άμυνα εντρυφούντες και κυρίως οι άνθρωποι της Αμυντικής βιομηχανίας, Κρατικής και Ιδιωτικής, με την αρνητική θέση των Γαλλικών παραγόντων (DASSAULT, THALES, NAVAL GROUP) να παραχωρήσουν βιομηχανικές επιστροφές στην δύστυχη και πάσχουσα χώρα.
Επιφανής Πτέραρχος εα με παρατήρησε και καλά έκανε. Μου λέει «Δεν πρέπει να ξιφουλκείς κατά των Γάλλων αν δεν έχεις βεβαιωθεί, 100% ότι η ελληνική πλευρά τους ζητούσε, τους απαιτούσε, και έχουν μουλαρώσει, δεν δίνουν» Ορθώς!
Το ΥΕΘΑ, ο Υπουργός κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Πρωθυπουργός κ. Κ. Μητσοτάκης έχουν ζητήσει, έχουν απαιτήσει; Αυτό δεν γνωρίζω αλλά περιμένω να το μάθω.
Βέβαια υπάρχουν Ελληνο – γαλλικές επιτροπές αρμοδίων που συζητούν το πρόβλημα αλλά δεν έχω ακούσει ακόμη καλά νέα, δεν εκδόθηκε καμία ανακοίνωση.
Τον ορισμό επιτροπής μας δίνει, με πολύ χιούμορ, ο George Clemenceau, ο φοβερός τίγρις της Γαλλίας.

Επιτροπή είναι ομάδα προσώπων που χωριστά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα και συλλογικά μπορεί ν’ αποφασίσουν ότι τίποτα δεν μπορεί αν γίνει.

Το ίδιο τροπάρι: Τα μαχητικά και τα πλοία δεν αρκούν



Μ’ αεροπλάνα και βαπόρια

και με φίλους τους παλιούς

τριγυρνάμε στα σκοτάδια

κι’ όμως εσύ (ποιος;) δεν μας ακούς

Από το πικρό ψωμί του

Διονύση Σαββόπουλου
Το σημείωμα μου της περασμένης εβδομάδας με τίτλο Οι πόλεμοι δεν κερδίζονται μόνο με μαχητικά και φρεγάτες φαίνεται να στεναχώρησε τινές εξουσιαστές αλλά και χειροκροτητές.
Πέραν από το αυτοκίνητο, που είναι το βασικό μέσο κίνησης του Στρατού Ξηράς και το οποίο χρήζει άμεσης, προοδευτικής αντικατάστασης το «καμπανάκι» της κρίσης χτυπάει και για τα μεταγωγικά της ΠΑ.
Για τα C-130 τα είπαμε αρκετά αλλά δεν τα είπαμε όλα. Το να «αποκαλύψουμε» ότι το 50% είναι καθηλωμένα δεν προδίδουμε τα μυστικά της Χώρας. Εξάλλου, εθνικόν είναι το αληθές, κατά Σολωμόν. Το να ισχυρισθώ ότι το πρόβλημα είναι πολύ περισσότερο ελληνικό, δηλ. του ΥΕΘΑ, και λιγότερο της κατασκευάστριας εταιρείας L-M δεν σημαίνει ότι βάλλω πλάτη στον Αμερικάνικο κολοσσό. Τα C-130 είναι δοκιμασμένα και εξαιρετικής κατασκευής ιπτάμενο υλικό που έπρεπε να το προσέχουμε σαν τα μάτια μας.

Η LM, αν δεν απατώμαι, είχε φροντίσει να δώσει στην ΕΑΒ, προ ετών, τον τίτλο της ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΗΣ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ της Περιοχής, πράγμα που σημαίνει ότι έτσι θα μπορούσε να προσελκύσει έργο και γειτονικών Χωρών που διαθέτουν αυτό το μέσο. Κάνω λάθος; Εκμεταλλεύθηκε η Ελλάδα αυτό το αβαντάζ; Βεβαίως! Διορίζοντας στην Διοίκηση της μεγαλύτερης Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας κομματικοπαρακεντέδες! (Δεν αναφέρομαι στη σημερινή Διοίκηση).

Υπάρχει και ένα άλλο ερώτημα: Διαθέτει η ΕΑΒ το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να δύναται να διατηρεί τουλάχιστον το 80% των γιγαντιαίων μεταφορικών σε διαθεσιμότητα; Έκανα μια πρόχειρη έρευνα και η απάντησή μου είναι ΟΧΙ. Παρακαλώ για διάψευση. Χρειάζεται προσωπικό. Αλλά που θα το βρει; Να κατέβη στην Ομόνοια και να φωνάζει: Ποιος ξέρει από συντήρηση C-130 για να πιάσει αμέσως δουλειά;

Αν η κατάσταση δεν ήταν τόσο κρίσιμη, η λύση πρόσληψης τεχνιτών και η εκπαίδευση τους στο αντικείμενο θα ήταν μια λύση. Το πρόβλημα όμως δεν είναι επείγον, αλλά ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ. Διαθέσιμοι τεχνίτες, έμπειροι, είναι ιδιώτες ή στρατιωτικοί που έχουν βγει στην σύνταξη και προθυμοποιούνται να επανέλθουν. Εδώ όμως μπερδεύονται τα πράγματα. Παραβαίνει ο σκληρός πυρήνας συνδικαλισμού της ΕΑΒ που τορπιλίζει αυτή τη λύση! Μήπως πρέπει να τους πει κάποιος από τους καθεύδοντες SALUS POPULI ULTIMA LEX ESTO; Δεν συγχωρείται ΟΥΔΕΜΙΑ ΟΛΙΓΟΡΙΑ ή ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ.
Κάποιοι σοφοί βρήκαν μια λύση πιασμένη από τα μαλλιά, που εκθέτει και τη Χώρα και την ΕΑΒ: Να φορτώσουμε τρία (3) C-130 σε καράβι και να τα στείλουμε στο Ισραήλ.
Πότε θα επιστρέψουν;
Πόσο θα στοιχίσουν;
Ποιος εγγυάται ότι δομικά συστήματα του Α/Φ δεν θα ταλαιπωρηθούν κατά την μεταφορά;

Τα άλλα ιπτάμενα μέσα στρατού ΠΑ
Η ίδια κατάσταση, περίπου, κυριαρχεί, και για τα Ε/Π S.PUMA, NH-90, Μεταγωγικά C27J, CHINOOK.
Με τα γηραλέα UH-IH τι γίνεται;

Το 2003 είχε αποφασισθεί η βαθμιαία απόσυρση τους και η αντικατάστασή τους από τα ΝΗ-90. Κεραμιδαριό.
Για τα S.PUMA υπάρχει και ιδιωτικός φορέας συντήρησης καθώς, νομίζω, και για τα S.70 του ΠΝ
Θα βρεθεί κάποιος θαρραλέος να βγει στην εξέδρα και να μας αναλύσει αυτή την κατάσταση και ένας άλλος να βάλλει φίμωτρο στα ανόητα παπαγαλάκια, ένια των οποίων καθηγητάδες, που μας διαβεβαιώνουν ότι έτσι και κάνει να κουνηθεί η Τουρκία θα την χάψουμε;

Η τέχνη του γλύπτειν και του λασπώνειν


Στην δημοσιογραφία, δεν είναι εύκολο σε κάποιον δημοσιογράφο, δημοσιογραφίσκο ή παπαγαλάκι να κάνει κάτι από τα παραπάνω αν δεν έχει ταλέντο. Αν έχει, καλώς. Αν όχι τα σκατώνει και γελοιοποιείται.
Ανώνυμη γραφίδα, χειριζόμενη από μια από τις άνω κατηγορίες που προανέφερα και ενδέχεται, καταναλώνουσα καλαμπόκι που κάποιος της ρίχνει για να κελαηδάει, ξανακτύπησε από τις στήλες γνωστής εβδομαδιαίας εφημερίδας.

Στόχευε αρχικά ένα επίκεντρο, που είναι ο γνωστός Επιχειρηματίας των Εξοπλισμών (EFA), κ. Κρ. Χατζημηνάς (ΣΣ ου γνωρίζω τον κύριο, ούτε εξ όψεως) και του φόρτωσε, κατά σειρά, ως στενούς συνεργάτες τον κ. Π. Καμμένο (τ. ΥΕΘΑ), κ. Αλ. Στεφανή (τ. ΥΦΕΘΑ), τον κ. Σ. Σπηλιωτόπουλο (τ. ΥΕΘΑ) κ.α. για να τους λασπώσει. Στο φύλλο της 29/11 προχώρησε ψηλότερα. Στόχος ο τ. Πρωθυπουργός κ. Α. Τσίπρας. Του τα ρίχνει ευθέως γιατί ο «στοχαστής» διέκρινε ότι κατά την ομιλία του στη Βουλή για τους εξοπλισμούς χρησιμοποίησε, ακριβώς, τα επιχειρήματα του κ. Χατζημηνά. Ιδού, λοιπόν, και ο Αλέξης φερέφωνο και συνεργάτης του Κριστιάν. Είπαμε, θέλει τέχνη… να δούμε ποιος έχει σειρά. Και άλλα και άλλα…

Στην ίδια εφημερίδα έτερος τιτλοφορημένος ΠΡΑΚΤΩΡ μας πληροφορεί, εμπιστευτικά, τα εξής:
Οπλάδες, της πλάκας, τα έχουν με τον ΥΕΘΑ κ. Ν. Παναγιωτόπουλο, επειδή τους έκλεισε τις πόρτες του Πενταγώνου, που επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ορθάνοικτες!! (sic) και συμπληρώνει «Ο Καβαλιώτης Υπουργός, αν και χαμηλών τόνων, έχει δείξει ότι δεν καταλαβαίνει από απειλές και δημοσιεύματα και έχει συγκεντρώσει στοιχεία ικανά να τινάξουν στον αέρα τόσο τις οπλάδες όσο και τους ισχυρισμούς τους στο ΥΕΘΑ. (sic)

Πριν προχωρήσω στα υπόλοιπα διακρίνω ότι ο ΠΡΑΚΤΩΡ (ΣΣ είπαμε χρειάζεται τέχνη και το γλύπτειν και το λασπώνειν) στην προσπάθεια του να λιβανίσει τον κ. Ν. Παναγιωτόπουλο, τελικά τον εκθέτει! Δέχεται, λοιπόν, απειλές ο κ. Υπουργός; Από ποιόν, από ποιους, γιατί δεν τους καταγγέλει; Παράλληλα, συγκεντρώνει στοιχεία που μπορεί να τινάξουν κ.λπ. Πόσα χρόνια, πόσους μήνες χρειάζεται ο ΥΕΘΑ για την συγκέντρωση των στοιχείων ώστε να τινάξει, και καλά θα «έκανε» τους οπλάδες, της «πλάκας» στον αέρα; Ποιοι είναι, μα τον Δια, αυτοί οι ιταμοί οπλάδες;
Ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος (ΣΣ χρόνια του πολλά) είναι έντιμος πολιτικός και δεν κινείται όπως περιγράφει ο ΠΡΑΚΤΩΡ.

Αν είχε στοιχεία θα τα δημοσιοποιούσε δεν θα τα κουκούλωνε και δεν είναι επιπόλαιος μπουρλοτιέρης. Αν δεν τ’ αποκαλύπτει φέρει ευθύνες.
Παρακάτω όμως μαλώνει «φιλικά» τον Υπουργό γιατί δεν προχώρησε στις έρευνες κατά Καμμένου για την υπόθεση πώλησης πυρομαχικών στη Σαουδική Αραβία με μεσολαβητή συμπαίκτη του Καμμένου στην πόκα! Τα «χώνει» για να ολοκληρώσει, και στον Βίτσα! Μιλάμε για ανοησίες ολκής, φαιδρότητες!
Ερωτώ όμως, γιατί δεν κρατιέμαι: Θα θυμάστε, νομίζω, το τι γινόταν στη Βουλή με την υπόθεση των πυρομαχικών από Ντόρα και Μεϊμαράκη. Έβαλαν, ομαδόν, κατά Καμμένου. Τι έγινε μετά; Απλά: ή η υπόθεση Καμμένου ήταν φιάσκο, μια φούσκα ή η ΝΔ κουκούλωσε την υπόθεση, λόγω OMERTA; Διαλέξτε και πάρτε.

ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ CHINOOK: Τα μεγαθήρια μεταφορικά Στρατού

Είναι, καθαρά, πολεμικά μέσα. Πανάκριβα και αξιόπιστα. Πριν όμως μιλήσουμε για το αντικείμενο ας δούμε το θέμα γενικότερα.

Η διαθεσιμότητα των Ε/Π, και του κάθε τύπου ξεχωριστά, δεν είναι μια φιλολογική συζήτηση σε απογευματινό τέιον. Η διαθεσιμότητα εκφράζεται ως ένα ποσοστό π.χ. 80%. Ο απλός αυτός αριθμός είναι το αποτέλεσμα ενός προγράμματος πολυσύνθετου, πολυδιάστατου και βάθους χρόνου. Όσοι πιστεύουν ότι με στιγμιαίες αποφάσεις και διαταγές του τύπου «να γίνει χθες ή τώρα» είναι βαθειά νυχτωμένοι. Απαιτείται σχεδίαση και επένδυση σε υποδομές, υλικά, μέσα, πιστώσεις και πάνω από όλα προσωπικό (ποσοτικά, ποιοτικά) τα οποία θα επιτρέψουν τη συντήρηση, επιθεώρηση και δοκιμή του υλικού και θα μεταφρασθούν στην πράξη σε δυνατότητα πτητικού έργου (δηλαδή, ώρες πτήσεως σε ετήσια βάση για κάθε τύπο Ε/Π). Αυτό το πτητικό έργο θα κατανεμηθεί σε τεχνική εκπαίδευση, επιχειρησιακή εκπαίδευση, επιχειρησιακό έργο, συνδρομή προς μη στρατιωτικούς φορείς και άλλα τυχόν έργα. Η κατανομή του έργου είναι θέμα προτεραιοποίησης του Α/ΓΕΕΘΑ και των Επιχειρησιακών Διοικητών η οποία είναι δυνατόν να τροποποιηθεί στη διάρκεια του έτους με σχετική ανακατανομή. Επαναλαμβάνω ότι τα CH-47 είναι πολεμικά μέσα και ούχι μεταφορικά VIP’s ή ασθενών (το δεύτερο γίνεται από κοινωνική ανάγκη) όπως το ίδιο γίνεται για τις πυρκαϊές.

CHINOOK KAI ΠΥΡΚΑΪΕΣ

Στις πυρκαιές του Αυγούστου ήρθε με δραματικό τρόπο στην επιφάνεια η διαθεσιμότητα των Ε/Π Chinook, η οποία έφθασε και στη δημόσια σφαίρα καθώς θεωρήθηκαν υπεύθυνοι από ΓΕΕΘΑ οι Δντες Αεροπορίας Στρατού και Τεχνικού του ΓΕΣ και μάλιστα ο πρώτος υπέβαλε και παραίτηση την οποία αργότερα ανακάλεσε. Είμαι περίεργος να δω την τύχη του το Μάρτιο.

Σε ότι αφορά στο πτητικό έργο η Υπηρεσία θα έπρεπε να είχε καθορίσει τις ώρες πτήσεως για δασοπυρόσβεση και αν απαιτούνταν περισσότερες έπρεπε να τις αυξήσει καθορίζοντας σε βάρος ποιων άλλων δραστηριοτήτων θα πραγματοποιούνταν. Σε ότι αφορά στη διαθεσιμότητα αυτή εξαρτάται από τις πιστώσεις που έχουν κατανεμηθεί για συντήρηση των Ε/Π και που και εκεί έχει κύριο λόγο το ΥΕΘΑ. Με ψωροπιστώσεις για ποια διαθεσιμότητα μιλάμε;

Το πάθημα να γίνει μάθημα.

Θαυμάστε Έλληνες πολίτες, αφελείς κουλάκοι


Το άθλιο, ανέντιμο και ασυνάρτητο κράτος δηλ. οι Έλληνες πολιτικοί των 300 εδρών και 300 πολυτελών αυτοκινήτων.
Το 2015 παρέχει στους συνταξιούχους, εστιάζω στους στρατιωτικούς, αναδρομικά. Ενθουσιασμός, χαμόγελα, δοξάζεται η κλεπτομανής συντεχνία των πολιτικών.
Το 2021 απαιτεί επιστροφή των μισών πίσω, στο Κρατικό Ταμείο!! Οποία υπευθυνότητα!

Εκλογές ΚΙΝΑΛ
Μπράβο στους εκλογείς που έδωσαν την πρωτιά σε ένα νέο. Ελπίδες για το ΠΑΣΟΚ.
Ο κ. ΓΑΠ, τ. Πρωθυπουργός υποστηριζόμενος από το εσωτερικό σύστημα των παλαιών βαρόνων του κόμματος υπέστη ήττα. Δεύτερος, καταϊδρωμένος, συγκεντρώσας μόλις το 27% των ψήφων, περίπου το ¼. Αντί να φανεί υπερήφανος, γενναίος και σώφρων, να υποκλιθεί στον πρώτο, να αποχωρίσει και να τον στηρίξει, απειλεί να συντρίψει τον πρώτο την επόμενη Κυριακή… «Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι»
Και όταν και την άλλη Κυριακή υποστεί νίλα, τι θα κάνει; Θα οδεύσει, έρπων, ταπεινωμένος ως σαλίγκαρος να κλεισθεί στο καύκαλο του, το ΚΙΔΗΣΟ. Εκεί θα είναι σίγουρα Πρόεδρος.

Η θλίψη Λοβέρδου και ο σπαραγμός ΒΕΝΙ
Είναι γνωστό ότι στις εσωτερικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ ο ΒΕΝΙ υποστήριζε, «πάσει δυνάμει» τον Λοβέρδο. Why και γιατί; Γιατί στην εκλογή του στήριζε τις ελπίδες του να επανέλθει στο Κοινοβούλιο, με την λίστα. Επικρατείας. Δηλαδή από το «παράθυρο». Κανείς άλλος, εκτός Λοβέρδου, δεν εκδήλωσε πρόθεση να τον διευκολύνει.
Ο Λοβέρδος απέτυχε και ο ΒΕΝΙ θρηνεί γιατί του λείπει η Βουλή. Κατέχεται από στερητικό σύνδρομο.
Προεκλογικά, ωστόσο, δεν έχανε την ευκαιρία από φιλικά του ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά κανάλια και από τον Τύπο να ομιλεί, ακατάπαυστα, επί πάντως επιστητού: Αιγαίο, αποτροπή, COVID 19 και ώστε να μαρτυρά την παρουσία του «Εδώ είμαι παιδιά. Μη με ξεχνάτε…» Κανένας, βέβαια δεν ξεχνά τους άθλους ΒΕΝΙ στα Υπουργεία Πολιτισμού, Άμυνας, Οικονομικών, Εξωτερικών (επί θρυλικών Αντωνομπένηδων)
Λένε μερικοί: Είναι κεφάλαιο ο ΒΕΝΙ γιατί είναι καλός ρήτωρ. Δεν είναι άλλα και να ήταν στον πολιτικό μετράνε οι πράξεις, τα έργα και όχι η μπαρουφολογία. Τι θα κάνει τώρα ο ΒΕΝΙ;

Σωστές φωνές



Ο σώφρων τ. Υπουργός κ. Μάνος είχε υποστηρίξει την άποψη ότι οι μη, ενσυνείδητο, εμβολιασθέντες και νοσήσαντες να περιθάλπτωνται μεν από τα Δημόσια Νοσοκομεία αλλά να χρεώνονται τα έξοδα. Σωστόν, και χειροκροτήθηκε πλην ολίγων… αντιεξουσιαστών.
Το ίδιο, με άλλα λόγια, διατύπωσε ο Σεβασμιώτατος Δωδώνης κ. Χρυσόστομος Πρέπει όλοι, όσοι μισθοδοτούνται από το Κράτος ή νομικά Πρόσωπα Δημοσίων να εμβολιάζονται υποχρεωτικά».

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top