GuidePedia

0

Ο Ερντογάν δεν παραιτείται από το τουρκολιβυκό μνημόνιο
"Το 1ο πλοίο μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης αποπλέει μετά από 4 δεκαετίες" .Με αυτή την επικεφαλίδα άρθρο σε τουρκικό ΜΜΕ αναγγέλει το γεγονός της ακτοπολοϊκής σύνδεσης Τουρκίας-Λιβύης

Συγκεκριμένα αναφέρει: "Το επιβατηγό πλοίο απέπλευσε την Τετάρτη από το λιμάνι Misrata της Λιβύης με προορισμό την Σμύρνη στις ακτές του Αιγαίου, για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια.
Η Λιβύη δεν εξυπηρετείται από διεθνή πορθμεία εδώ και 25 χρόνια.

Οι ταξιδιωτικοί δεσμοί με της χώραα διαταράχθηκαν σοβαρά από την εξέγερση του 2011 που ανέτρεψε τον μακροχρόνιο δικτάτορα Μοαμάρ Καντάφι και τα χρόνια αναταραχής που ακολούθησαν.

Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του Καντάφι, η χώρα τελούσε υπό καθεστώς κυρώσεων και σε μεγάλο βαθμό ήταν κλειστή για τους τουρίστες.

Την ακτοπλοϊκή διασύνδεση με την Τουρκία διαχειρίζεται η λιβυκή εταιρεία Kevalay. Θα χρειαστούν 48 ώρες να φθάσει το πλοίο το οποίο πρόκειται να επιστρέψει στις 7 Δεκεμβρίου.

«Έχουμε συμφωνίες για την έναρξη άλλων ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων, μεταξύ άλλων με την Αίγυπτο και την Τυνησία», δήλωσε ο Taha Hadid, αξιωματούχος στο λιμάνι της Misrata, της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Λιβύης.

Η Μισράτα, η οποία βρίσκεται περίπου 200 χιλιόμετρα (125 μίλια) ανατολικά της Τρίπολης, φιλοξενεί πολλές τουρκικές επιχειρήσεις.

Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν επίσης αρχίσει να επιστρέφουν.

Τα αεροδρόμια υπέστησαν σοβαρές ζημιές στις μάχες στη Λιβύη και πολλές αεροπορικές συνδέσεις ανεστάλησαν, αλλά ορισμένες έχουν ξαναρχίσει μετά την εκεχειρία του Οκτωβρίου 2020 μεταξύ της κυβέρνησης, που υποστηρίζεται από την Τουρκία, και των δυνάμεων του Στρατηγού Khalifa Haftar, με την υποστήριξη της Ρωσίας. Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και η Αίγυπτος.

Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο του 2019, η Τουρκία και η Λιβύη υπέγραψαν παράνομη συμφωνία οριοθέτησης της θάλασσας σε μια προσπάθεια από την Άγκυρα δημιουργίας τετελεσμένου γεγονότος , προκειμένου να υφαρπάξει μεγάλο μέρος της Ελληνικής ΑΟΖ νοτίως Κρήτης.

Η παράνομη συμφωνία προσπαθεί να επιβεβαιώσει ότι η Τουρκία και η Λιβύη είναι θαλάσσιοι γείτονες, πέραν πάσης λογικής και των όσων υπαγορεύει το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της θάλασσας.

Σύμφωνα με τους Τούρκους η οριοθέτηση ξεκινά από το Fethiye-Marmaris-Kaş στη νοτιοδυτική ακτή της Τουρκίας και εκτείνεται στην ακτογραμμή Derna-Tobruk-Bordia της Λιβύης.

Η ακτοπλοϊκή διασύνδεση είχε αναγγελθεί πρό διμήνου

Μόλις πρίν δύο μήνες περίπου ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων (DEİK) Τουρκίας-Λιβύης, Μουρτάζα Καρανφίλ, είχε δηλώσει αναφορικά με την ακτοπλοϊκή διασύνδεση Λιβύης-Τουρκίας :

"Αυτή τη στιγμή, θα ξεκινήσουμε αυτά τα ταξίδια με δύο κρουαζιερόπλοια. Κάθε πλοίο έχει 400 κρεβάτια. Το ένα έχει χωρητικότητα 1200 και το άλλο 700 επιβάτες. Εκτός από εμπορευματικά και επιβατικά μεταφοράς, είναι επίσης δυνατή η μεταφορά οχημάτων".

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Επιχειρήσεων Τουρκίας-Λιβύης του Συμβουλίου Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων (DEIK) Μουρτάζα Καρανφίλ δήλωσε ότι τα ταξίδια πλοίων μεταξύ της λιβυκής πόλης Μισράτα και της Σμύρνης θα ξεκινήσουν σύντομα.

Ο Καρανφίλ σημείωσε ότι οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης έχουν αναπτυχθεί περαιτέρω από τότε που ανέλαβε καθήκοντα η κυβέρνηση εθνικής ενότητας με επικεφαλής τον Αμπντουλχαμίντ Ντιμπεϊμπέ τον Μάρτιο.

Επισημαίνοντας ότι υπήρξε μια σοβαρή αύξηση του εμπορικού όγκου συναλλαγών με τη Λιβύη, ο Καρανφίλ είπε:

Οι εξαγωγές μας αυξήθηκαν κατά 65 %. Μέχρι το τέλος του έβδομου μήνα, έφτασε τα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι θα κλείσουμε το έτος με ένα ποσό άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι από τότε που εκλέχθηκε η κυβέρνηση εθνικής ενότητας, βρισκόμαστε στη Λιβύη και η ελπίδα άρχισε να φυτρώνει ».

Αναφέροντας ότι επισκέφθηκε την Κόνυα και περιηγήθηκε στη βιομηχανία της πόλης , ο Καρανφίλ είχε πεί : "Συναντήσαμε εγκαταστάσεις που μας έκαναν να νιώσουμε περήφανοι. Και είδαμε ότι δεν μπορούμε να παρουσιάσουμε την παραγωγή της Κόνυα στον κόσμο αρκετά."

Σημειώνοντας ότι η Konya έχει υψηλή παραγωγική ικανότητα και θέλουν να μεταφέρουν προϊόντα της στη Λιβύη, ο Karanfil είπε:

"Θα έχουμε μια κίνηση για τη δημιουργία μιας αγοράς Konya, ας το πούμε, στη Λιβύη στο μέλλον. Εργαζόμαστε για να δημιουργήσουμε την υποδομή για αυτό. Θέλουμε να εισαγάγουμε προϊόντα από την Konya, που είναι μία από τις σημαντικές βιομηχανικές πόλεις μας, ειδικά στη γεωργία , παραγωγή τροφίμων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, στη Λιβύη».

Ποιά θα πρέπει να είναι η Ελληνική αντίδραση;

Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι η Τουρκία, αργά και μεθοδικά συνεχίζει τη διείσδυσή της στη Λιβύη. Φυσικά ούτε λόγος για αποχώρηση Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και μισθοφόρων από τη χώρα. Το αντίθετο θα λέγαμε, αφού πλέον ανοίγει η κρουαζιέρα και το εμπόριο ακόμη περισσότερο με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Μισράτα- Σμύρνης.

Παρατηρώντας το χάρτη της Λιβύης διαπιστώνει κανείς ότι η Μισράτα βρίσκεται στα δυτικά της Λιβύης, ενώ στα ανατολικά της χώρας βρίσκεται λόγου χάρη το λιμάνι του Τομπρούκ, και της Δάρνης.

Υπόψιν ότι για το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο ελήφθη από την Τουρκία ως ακτή εκκίνησης της Λιβύης αυτή που βρίσκεται μεταξύ Δάρνης και Τομπρούκ που βρίσκονται στα ανατολικά της χώρας και τελούν κάτω από τον έλεγχο του Στρατάρχη Χαφτάρ, εχθρού των Τούρκων.

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα μπορεί σε συνεννόηση με τον Πρόεδρο της Βουλής της Λιβύης και τον Στρατάρχη Χαφτάρ να πετύχει την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κρήτης- Λιβύης, για παράδειγμα Ιεράπετρας-Τομπρούκ, με κρουαζιερόπλοια και εμπορικά πλοία, καθώς και της δημιουργίας ζώνης ελεύθερου εμπορίου μεταξύ Ελλάδας-Λιβύης στο εν λόγω Λιβυκό λιμάνι, για προώθηση ελληνικών προϊόντων χωρίς δασμούς στη Λιβύη.

Αυτό θα είχε ως όφελος των διεμβολισμό του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου, και την Ελληνική αγκίστρωση στην ΒΑ Λιβύη.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top