GuidePedia

0


Τα τελευταία δυο χρόνια οι Επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας παρατηρούν και καταγράφουν αριθμούς, οι οποίοι μαρτυρούν την «βουτιά» ελεύθερης πτώσης στα μαχητικά της Τουρκίας, αλλά και την αγωνιώδη προσπάθεια της τουρκικής αεροπορίας να παραμείνει πιστή στις παραβιάσεις του FIR Αθηνών.

Οι αριθμοί της στατιστικής πολλές φορές μιλούν από μόνοι τους, ιδίως όταν καθ’ όλη την περσινή χρονιά (2020), οι σχηματισμοί των μαχητικών της Τουρκίας που παραβίασαν το FIR Αθηνών και τον Εθνικό Εναέριο Χώρο ήταν 324.

Η φετινή χρονιά δείχνει ότι θα κλείσει μ’ ένα εντελώς διαφορετικό αθροιστικό αποτέλεσμα, που φτάνει λίγο πάνω από τους 100 σχηματισμούς και πιο συγκεκριμένα έως τώρα είναι στους 106.

Ακόμη και οι αερομαχίες αντί των 423 που καταγράφονται για το 2020, η χρονιά που τρέχει έχει 125. Σίγουρα δεν είναι λίγες, ιδίως όταν αυτές γίνονται με πολύ κοντινές διασταυρώσεις των αεροσκαφών και περισσή «ατζαμοσύνη» από τους νεοσσούς Τούρκους αεροπόρους, γεγονός που ανεβάζει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Προκειμένου να διατηρήσουν “παραβατικούς αριθμούς” στον ουρανό του Αιγαίου, οι Τούρκοι Επιτελείς. αντί των μαχητικών τα οποία κάποτε έστελναν επί μονίμου βάσεως, τώρα επιλέγουν ελλείψει μαχητικών, τα ηλεκτρονικού πολέμου CN-235 & ή τα ναυτικής συνεργασίας ATR-72, ακόμη και UAV.
Ο σκοπός τους επιτυγχάνεται και πάλι, δηλαδή η καταγραφή αριθμών & η αμφισβήτηση FIR Αθηνών και Εθνικού Εναέριου Χώρου. Κι από την άλλη, παρουσιάζονται πολλές φορές με το «νατοϊκό καπέλο» σε αποστολές της Συμμαχίας, φτάνοντας μέχρι και τις Σικελικές ακτές δια μέσου του Ελληνικού ουρανού.

Η ασθενική TuAF

Οι πιο πάνω καταγραφές είναι από ανοιχτές πηγές, διότι υπάρχουν κι εκείνες από το αεροπορικό Επιτελείο που καιρό πριν είχαν «διαγνώσει» τα προβλήματα της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.

Η πάλαι ποτέ ισχυρή TuAF, που δεν έλειπε από Νατοϊκά σχολεία όπως το TLP – στο οποίο διακρίνονται οι Έλληνες αεροπόροι ως οι καλύτεροι της Συμμαχίας – έχει να εμφανιστεί από το 2016, όταν δηλαδή είχε γίνει το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Άγκυρα.

Οι τουρκικές «Τίγρεις» απουσιάζουν τα τελευταία χρόνια από κάθε Tiger Meet, το οποίο μάλιστα θα γίνει τον Μάϊο στην 116 Πτέρυγα Μάχης με οικοδεσπότη την 335 Μοίρα «Τίγρης».

Η μεγαλειώδης αεροπορική τουρκική άσκηση «Anatolian Eagle», ανάλογη του ΗΝΙΟΧΟΥ, πλέον δεν συγκεντρώνει τις δυτικές Συμμαχικές δυνάμεις, αλλά μόνο φίλιες προς την Τουρκία αεροπορίες, με την πιο πρόσφατη να συγκεντρώνει μόλις 13 αεροσκάφη από το Κατάρ και το Πακιστάν, την ώρα που ο Ελληνικός “Ηνίοχος” αλλά και η Ισραηλινή Blue Flag είχαν ως καλεσμένους 8 χώρες και περισσότερα από 70 μαχητικά.

Και από την Ελληνική «διάγνωση» προβλημάτων δεν θα μπορούσε να ξεφύγει η απόπειρα της Τουρκίας «αεροπορικού προγεφυρώματος» πριν περίπου δυο χρόνια, προς την Λιβύη.

Τότε η κίνηση αυτή που επιχείρησε η Τουρκία να την μετατρέψει σε επικοινωνιακό παίγνιο με «τιτιβίσματα» διαρκείας, δεν ήταν τίποτα περισσότερο από άσκηση, αλλά στο μέτρημα έλειπαν μαχητικά, ιδίως όταν έπρεπε να προστατεύεται ένας high value στόχος όπως ήταν το ιπτάμενο τάνκερ KC-135.

Τα «πληγωμένα» F-16 από τη μια συνόδευαν τον στόχο υψηλής αξίας κι από την άλλη ορισμένα έπρεπε να το εγκαταλείψουν και να προχωρήσουν στην κρούση.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία έχει ξεκολλήσει μετά από δεκαετίες, απογειώνοντας τις επιχειρησιακές της δυνατότητες.
Καθηλώνουν F-16 στην Τουρκία

Εδώ και λίγους μήνες η δημόσια παραδοχή του Τούρκου υπουργού Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία εργάζεται με το 20% των δυνάμεών της, διότι το 80% παραμένει πίσω από τα σίδερα της φυλακής, προκάλεσε αίσθηση.

Ακολούθησαν οι δηλώσεις από τον Ταγίπ Ερντογάν ότι η αεροπορία και, συγκεκριμένα, τα μαχητικά F-16, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, ιδίως σε τεχνικό επίπεδο με χαμηλές διαθεσιμότητες.

Η επόμενη κίνηση του Τούρκου προέδρου ήταν η LOR προς τις ΗΠΑ για 40 νέα F-16 Viper & αναβάθμιση στο ίδιο επίπεδο άλλων 80 από τον υφιστάμενο στόλο.

Το επίσημο αίτημα της Άγκυρας προς την Ουάσιγκτον δεν έχει πάρει απάντηση ενώ στην Αμερική υπάρχουν πολλές αντιδράσεις από το Κογκρέσο λόγω των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί για την προμήθεια των S-400.
Από μόνα τους αυτά τα δεδομένα επιβεβαιώνουν όλες τις πληροφορίες του αεροπορικού Επιτελείου που έφταναν στους αρμόδιους κλάδους και αφορούν στην ένδεια της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.

Και μετά απ’ όλα αυτά, ο Χουλουσί Ακάρ ξαναχτύπησε πριν λίγα 24ωρα, αυτή τη φορά με συνέντευξή του σε Τουρκικό δίκτυο.

Αφού μίλησε για την αποστρατιωτικοποίηση και για όλες τις αιτιάσεις της Άγκυρας προς την Ελλάδα, έφτασε και στην… «λυπητερή» των τουρκικών F-16, αποκαλύπτοντας πως ούτε λίγο ούτε πολύ ορισμένα από αυτά τα μαχητικά θα παραμείνουν καθηλωμένα.

Πάντως σύμφωνα με τα όσα είναι ήδη γνωστά, το 2011 είχαν ξεκινήσει παραδόσεις στην TuAF, F-16 που είχαν εκσυγχρονιστεί (CCIP) σ’ ένα πρόγραμμα που χειρίστηκε η ΤΑΙ από το 2007.

Ο απολογισμός της SSM για την χρονιά παράδοσης των αεροσκαφών, ανέφερε ότι ο προγραμματισμός εκσυγχρονισμού αφορούσε 166 μαχητικά με κόστος εργασιών για την ΤΑΙ να φτάνει τα 135 εκ. δολάρια. Στον ίδιο προγραμματισμό πάντως δεν αναφέρονται πουθενά τα κόστη των υποσυστημάτων που απαιτούνταν για την υλοποίηση του προγράμματος.

Εκείνη η αναβάθμιση μέρους του στόλου των αεροσκαφών της Τουρκίας υπολογίζονταν ότι θα ολοκληρώνονταν το 2016, χρονιά δηλαδή που συμπίπτει με το πραξικόπημα και την «κάτω βόλτα» για την TuAF.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top