GuidePedia

0

Το Σαββατοκύριακο 11 και 12 Ιουνίου πολλές υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ και ειδικά η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών “δούλευαν υπερωρίες”! Η εντολή από το Μαξίμου ,την οποία κάποιοι απέδιδαν απ΄ ευθείας στον πρωθυπουργό, ήταν σαφέστατη: “Ετοιμάστε ότι έγγραφο απαιτείται, ο πρωθυπουργός θέλει να υπογράψει με τον Μακρόν τη συμφωνία για τις φρεγάτες στις 17 Ιουνίου”!

Οι υπηρεσίες δούλεψαν, τα “χαρτιά” ετοιμάστηκαν κι από το περιβάλλον του ΥΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου έλεγαν ότι, η διαπραγμάτευση για την αμυντική συμφωνία που θα συνόδευε την προμήθεια των φρεγατών προχωρά και οι κυβερνητικοί βουλευτές ικανοποιημένοι δήλωναν σε συνεντεύξεις τους ότι “απέχουμε μια ανάσα από τη συμφωνία”.

Όπως είναι γνωστό η συμφωνία “πάγωσε” και η αιτία αποτελεί ένα …μυστήριο. Προφανώς το μυαλό όλων πάει σε παρεμβάσεις από Γερμανία και ΗΠΑ. Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι μας δίνει το Βερολίνο και η Ουάσινγκτον το οποίο υποκαθιστά την αμυντική συμφωνία με τη Γαλλία. Προς το παρόν η Γερμανία προσφέρει την επικίνδυνη διαμεσολάβηση της στα ελληνοτουρκικά και η Ουάσινγκτον ένα σχέδιο “σωτηρίας των ναυπηγείων”.

Ωστόσο στο μυστήριο θα πρέπει να προσθέσουμε και μερικές ακόμη πληροφορίες. Η Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΠΝ εδώ και τέσσερεις μήνες έχει ενημερωθεί ότι οι γαλλικές φρεγάτες δεν αποτελούν προτεραιότητα. Ακόμη νωρίτερα απαισιόδοξες ήταν οι προβλέψεις από το περιβάλλον του ΓΓ του ΥΠΕΘΑ.

Τελικά τι έχει συμβεί; Είναι δυνατόν να αντιμετωπίζεται τόσο πρόχειρα ένα τόσο σοβαρό ζήτημα;

Να υπενθυμίσουμε ότι με τους Γάλλους οι διαπραγματεύσεις έχουν ξεκινήσει το 2009! Τότε για τις Fremm! Το 2013, υπήρξε σχετική απόφαση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου. Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ τότε ήταν πάλι ο Αντώνης Οικονόμου. Το πρόγραμμα και τότε και τώρα δεν προχώρησε.

Συμπέρασμα: ο γηρασμένος Στόλος μας μένει ξανά στην άκρη. Το πόσο σοβαρό είναι το αυτό θέμα το ζούμε αυτές τις ημέρες…

πηγή



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top