GuidePedia

0

Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Το τελευταίο διάστημα, λαμβάνει όλο και μεγαλύτερη έκταση στην χώρα μας η διασπορά ευφάνταστων υποθέσεων για πτήσεις που πραγματοποιούν κατά βάση αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας εκτός του FIR Αθηνών. Οι θεωρίες βασίζονται σε στοιχεία που δημοσιεύονται αρχικά σε ιστοσελίδες που αποτυπώνουν αεροπορικά ίχνη μέσων διαφόρων χωρών στην Μεσόγειο και κυρίως στην κεντρική, στο ύψος της Λιβύης. Πολλές φορές αναπτύσσονται σενάρια, τα οποία μεταφέρονται από ελληνικές ιστοσελίδες, χωρίς να λείπει και η προσθήκη νέων, πιο “προχωρημένων”.

Οι “μυστηριώδεις” πτήσεις λαμβάνουν τέτοιον χαρακτηρισμό επειδή συχνά αεροσκάφη που εισέρχονται στο FIR της Λιβύης κλείνουν τον αναμεταδότη του IFF, με αποτέλεσμα να εξαφανίζεται το ίχνος από τα ραντάρ πολιτικής αεροπορίας. Τέτοιες πτήσεις έχουν παρατηρηθεί από ρωσικά και τουρκικά αεροσκάφη, τα οποία θεωρείται ότι μετέφεραν “ευαίσθητο” φορτίο στην σπαρασσόμενη Λιβύη.

Η υπόθεση όμως λαμβάνει εντελώς άλλες διαστάσεις, όταν πρόκειται για πτήσεις ελληνικών αεροσκαφών, όπως συνέβη προ μερικών ημερών. Στις 18 Μαρτίου επί παραδείγματι, το “Itamilradar” αναφέρθηκε σε μια “ενδιαφέρουσα” πτήση ενός C-27J της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο αφού απογειώθηκε από την Ρόδο και ακολούθησε νοτιοανατολική πορεία που σε κάποιο σημείο έγινε νοτιοδυτική, “εξαφανίσθηκε” καθώς πετούσε με ροή προς την Λιβύη για να εμφανισθεί 2 ώρες μετά νοτιοδυτικώς Πελοποννήσου και να προσγειωθεί στον Άραξο.



Παρομοίως, την επομένη 19 Μαρτίου, καταγράφηκε πτήση αεροσκάφους EMB-145H ΑΣΕΠΕ, του οποίου το ίχνος χάθηκε ενώ πετούσε νοτίως Πελοποννήσου επί μία ώρα, πραγματοποιώντας αποστολή επιτηρήσεως ανοικτά της Λιβύης.



Η πραγματικότητα σχετίζεται με την ευρισκομένη σε εξέλιξη Επιχείρηση SEA GUARDIAN του ΝΑΤΟ, που σκοπό έχει την επιτήρηση της Μεσογείου από αέρος και θαλάσσης, για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας. Η πτήση του ΑΣΕΠΕ είχε καθαρά χαρακτήρα ηλεκτρονικής επιτηρήσεως μέσω των πολλαπλών αισθητήρων του αεροσκάφους ενώ η πτήση του C-27J, αφορούσε ναυτική επιτήρηση βασιζόμενη σε σήματα διεθνούς ναυτιλίας AIS. Η χρησιμοποίηση του C-27J κρίθηκε απαραίτητη ως συμπληρωματική του μοναδικού αεροσκάφους Ρ-3Β που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό αλλά δεν είναι πάντοτε διαθέσιμο λόγω προγραμματισμένων επιθεωρήσεων και συντηρήσεων.

Οι πτήσεις που εκτελούνται στο πλαίσιο της Επιχειρήσεως SEA GUARDIAN, εκτελούνται με συγκεκριμένα πρωτόκολλα καθορισμένα από το ΝΑΤΟ. Σύμφωνα με αυτά, προβλέπεται διακοπή της μεταδόσεως σήματος IFF και πέρασμα της παρακολουθήσεως και αναγνωρίσεως των εμπλεκομένων ιχνών στον έλεγχο μέσων της Συμμαχίας.

Ενδιαφέρον είναι ότι το “Italmilradar” ανέφερε στην περίπτωση της πτήσεως του ΑΣΕΠΕ την πιθανότητα συμμετοχής του στην Επιχείρηση SEA GUARDIAN αλλά φαίνεται ότι η πτήση ενός αεροσκάφους τακτικών μεταφορών όπως το C-27J, που είχε πορεία προς Λιβύη, θεωρήθηκε “άσχετη”.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top