Μαζική εκκαθάριση πιλότων από τον Ερντογάν
του Κώστα ΣαρικάΟι αποκαλύψεις που κάνει ο αυτοεξόριστος Τούρκος δημοσιογράφος Aμπντουλάχ Μποζκούρτ
Όλα όσα βιώνουν καθημερινά οι Έλληνες ιπτάμενοι στον «ακήρυκτο» πόλεμο πάνω από το Αιγαίο με τους άπειρους και επικίνδυνους Τούρκους πιλότους αλλά και οι διαπιστώσεις των Ελλήνων επιτελών για την επιχειρησιακή κατάσταση της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας επιβεβαιώνονται με τον πλέον περίτρανο τρόπο.
Οι αποκαλύψεις που κάνει ο αυτοεξόριστος Τούρκος δημοσιογράφος Aμπντουλάχ Μποζκούρτ για όσα έγιναν πριν αλλά και μετά το πραξικόπημα του 2016 δείχνουν το τρομακτικό πλήγμα που δέχτηκε η Πολεμική Αεροπορία των γειτόνων μετά τον Ιούλιο του 2016.
Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν ότι από το 2012 είχε ξεκινήσει η αποδυνάμωσή της με την μαζική φυγή πιλότων από τις τάξεις της. Αιτία ένας νόμος που μείωνε την υποχρεωτική υπηρεσία των Τούρκων πιλότων στα 13 χρόνια. Ήδη έως το 2014, 251 πιλότοι είχαν αιτηθεί να αποχωρήσουν αφού τα χρήματα τα οποία τους προσέφεραν οι ιδιωτικές εταιρείες ήταν πολλαπλάσια. Η αναλογία των πιλότων ανά αεροσκάφος είχε πέσει το 2014 στο 0,65 δηλαδή ήταν ιδιαίτερα χαμηλή.
Όπως αποκαλύπτεται με εμπιστευτικό έγγραφο στις 19 Ιανουαρίου του 2016 δηλαδή έξι μήνες πριν από το πραξικόπημα η tουρκική aεροπορία ήδη χρειαζόταν συνολικά 554 πιλότους και από αυτούς τουλάχιστον 190 για τα μαχητικά της έτσι ώστε να καλυφθούν τα κενά.
Τον Μάιο του 2016 διέθετε συνολικά 1275 πιλότους και από αυτούς μόλις 378 οι οποίοι πετούσαν τα F-16 και τα F-4 την ώρα που ο απαιτούμενος αριθμός ήταν 1829 ιπτάμενοι.
Αμέσως μετά το πραξικόπημα ακολούθησε ένα πρωτοφανές πογκρόμ με τον αριθμό των πιλότων που καρατομήθηκαν να κυμαίνεται από 600 έως 716.Τον Ιανουάριο του 2017 υπολογίζεται όπως αναφέρουν τα στοιχεία που αποκαλύπτει ο Bozkurt ότι υπήρχε έλλειψη τουλάχιστον 1154 πιλότων για όλα τα αεροπορικά μέσα της Τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.
Η αναλογία ιπτάμενων και αεροσκαφών είχε κατρακυλήσει στο 0,37. Ενδεικτικό είναι ότι η αντίστοιχη αναλογία πιλότων ανά αεροσκάφος στην ελληνική Πολεμική Aεροπορία κυμαίνεται τα τελευταία χρόνια από 1,2 έως 1,3.
Ήδη η τουρκική αεροπορία είχε εκπονήσει μελέτη όπως αποκαλύπτει το σχετικό έγγραφο η οποία ανέφερε ότι το κόστος για τριετή εκπαίδευση κάθε πιλότου άγγιζε τις 710.000 δολάρια.
Πάνω στον πανικό τους οι Τούρκοι επιτελείς αποφάσισαν να επαναφέρουν πιλότους οι οποίοι είχαν ήδη μεταπηδήσει στην πολιτική αεροπορία αλλά παρά τις αφόρητες πιέσεις κατάφεραν να πείσουν μόλις 50 να φορέσουν ξανά τη φόρμα με την ημισέληνο. Ανάλογο πρόβλημα προέκυψε στην τουρκική αεροπορία και στους μηχανικούς.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι ένα στα τρία στελέχη της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας τα οποία καρατομήθηκαν μετά το πραξικόπημα κατείχε διοικητική θέση. Ήταν δηλαδή είτε διοικητές-υποδιοικητές Μοίρας είτε Πτέρυγας Μάχης είτε κατείχαν ανώτερη διοικητική θέση στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Η τουρκική σχολή για τους ιπτάμενους, η αντίστοιχη Ικάρων δηλαδή, έκλεισε για έξι μήνες. Αλλά και η προσπάθεια των Τούρκων να φέρουν Πακιστανούς μισθοφόρους πιλότους έπεσε στο κενό αφού οι ΗΠΑ δεν δέχτηκαν-όπως έχουν δικαίωμα-να πετούν τα μαχητικά χώρας μέλους του ΝΑΤΟ υπήκοοι από άλλη χώρα εκτός Συμμαχίας.
Από τότε η τουρκική αεροπορία προσπαθεί με κάθε τρόπο να «κλείσει» τις πληγές ωστόσο όσα καταγράφουν τα Ελληνικά «γεράκια» καθημερινά δείχνουν ότι τα προβλήματα παραμένουν. Είναι ξεκάθαρο ότι με διαδικασίες fast track οι γείτονες μέσα στα δυόμιση χρόνια από τη στιγμή που άνοιξε ξανά η σχολή η οποία εκπαιδεύει τους Τούρκους πιλότους ρίχνουν στη «μάχη» του Αιγαίου άπειρους αεροπόρους. Ιπτάμενους οι οποίοι συχνά εξαιτίας της πλημμελούς εκπαίδευσης και της πίεσης να πετάξουν άμεσα αποδεικνύονται όχι μόνο εύκολη «λεία» για τους Έλληνες αεροπόρους αλλά συχνά και εξαιρετικά επικίνδυνοι. Αρκετές φορές τους τελευταίους μήνες το απέδειξαν και στην πράξη είτε με επικίνδυνους ελιγμούς, είτε απελευθερώνοντας flares είτε ακόμα και χάνοντας τον προσανατολισμό τους αλλά και το ζευγάρι τους κατά τη διάρκεια αναχαιτίσεων πάνω από το Αιγαίο.
Ούτως ή άλλως τα ελληνικά «γεράκια» πάντοτε υπερτερούσαν έναντι των Τούρκων συναδέλφων τους αλλά τα τελευταία χρόνια και ενώ οι γείτονες έκαναν τεράστια προσπάθεια να τους πλησιάσουν το χάσμα άνοιξε και πάλι κατά πολύ.
Οι Έλληνες Επιτελείς αλλά και οι αεροπόροι οι οποίοι καθημερινά υπερασπίζονται το Αιγαίο και τον Εθνικό Εναέριο Χώρο δεν εφησυχάζουν αλλά αντίθετα ανεβάζουν συνεχώς το επίπεδο εκπαίδευσης. Άλλωστε γνωρίζουν καλά ότι η Τουρκική αεροπορία με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σταδιακά θα προσπαθήσει να καλύψει όσο μπορεί το χαμένο έδαφος.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου