Άσχημα «μαντάτα» έστειλε ο Αμερικανός πρόεδρος Ν.Τραμπ στον Τούρκο πρόεδρο Ερντογάν και στα όνειρα του για «παντοδύναμη» τουρκική αμυντική βιομηχανία.
Η παραγωγή πυραύλων SOM και SOM-J που αναπτύχθηκαν από το τουρκικό αμυντικό -επιστημονικό ινστιτούτο TÜBİTAK SAGE, διακόπηκε απότομα μετά το εμπάργκο ΗΠΑ-Γερμανίας, γεγονός που θα αποτελέσει όπως δείχνει «κανόνα» και για τα υπόλοιπα οπλικά συστήματα που ευρίσκονται σε αυτήν την φάση.
Συγκεκριμένα οι αισθητήρες που αναμένονταν να αποσταλούν από την Γερμανία δεν έχουν σταλεί μετά από το εμπάργκο του Βερολίνου εδώ και ένα χρόνο.
Ενώ υπογράφηκαν οι συμβάσεις για να αγοραστούν από τις ΗΠΑ, η αμερικανική εταιρεία αγνόησε επιδεικτικά την Άγκυρα και δεν τους έστειλε ποτέ τίποτα, σύμφωνα με το Türk Savunma ve Silah Teknolojileri.
Στη συνέχεια οι Τούρκοι ξεκίνησαν να αναζητούν νέους κατασκευαστές αισθητήρων στην Ευρώπη αλλά όλες οι πόρτες ήταν ερμητικά κλειστές.
Έτσι αποφασίστηκε η παραγωγή να διακοπεί και για το 2018 .
Βέβαια η τουρκική αμυντική βιομηχανία δηλώνει ότι «υπάρχουν ήδη επαρκείς αριθμοί πυραύλων SOM», αλλά δεν είναι πιστοποιημένο …ότι λειτουργούν κανονικά .
Ο πύραυλος SOM συγκαταλέγεται μεταξύ των στρατηγικών οπλικών συστημάτων που έχει αναπτύξει η Τουρκία.
Με εμβέλεια 500 χιλιομέτρων μπορεί να πλήξει προστατευόμενους στόχους σε ξηρά και θάλασσα με μεγάλη ακρίβεια.
Είναι ανθεκτικός έναντι δυσμενών καιρικών συνθηκών και εξοπλισμένος με γόμωση εκτόνωσης θραυσμάτων διασποράς .
Ο πύραυλος SOM περιέχει κεφαλή με σύστημα GPS, επίγειο σύστημα πλοήγησης και σύστημα υπέρυθρου ερευνητή.
Ο τουρκικής κατασκευής και σχεδίασης πύραυλος ακολουθεί την προκαθορισμένη πορεία του μετά την εκτόξευση του από αεροσκάφος ανοίγοντας τα φτερά του και λειτουργεί αργότερα τον κινητήρα του.
Αυτή όμως δεν είναι η πρώτη «σφαλιάρα» στον Ερντογάν διότι ήρθε και η συνέχεια όσον αφορά για το τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος.
Ανεπιβεβαίωτες «πληροφορίες» από την άλλη μεριά του Ατλαντικού φέρουν το Πεντάγωνο να απέστειλε «μήνυμα να διακόψει κάθε ενέργεια» και η βρετανική Rolls-Royce που εμπλέκεται στην ανάπτυξη του κινητήρα για το εγχώριο τουρκικό μαχητικό νέας γενιάς ΤFX.
Έχοντας επισημοποιήσει την συνεργασία της με την τουρκική ιδιωτική εταιρεία Kale Group, τον περασμένο Μάιο, η Rolls-Royce επιδιώκει να αξιοποιήσει την ανοικτή άδεια εξαγωγών που έχει εξασφαλίσει από τη βρετανική κυβέρνηση.
Πρόκειται για «απίθανη», (όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα) υποτιθέμενη μεταφορά υλικών, τεχνολογίας και software που θα αξιοποιούνταν στο πρόγραμμα του νέου τουρκικού μαχητικού.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η σχετική άδεια έχει ανακληθεί (σιωπηρά) σε όλες τις βρετανικές εταιρίες που εμπλέκονται στο πρόγραμμα του TFX για εξαγωγή της απαραίτητης τεχνογνωσίας στην Τουρκία.
Επίσης το έτερο μετέωρο πρόγραμμα το εθνικό άρμα ALTAY, δεν πρόκειται να τεθεί σε παραγωγή τουλάχιστον για το επόμενο χρόνο μετά τις συνεχόμενες αποτυχημένες προσπάθειες του Τουρκικού Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας για την επίτευξη συνεργασίας με ξένους οίκους (Ιαπωνική Mitsubishi, Ιταλική FIAT-IVECO, Αυστριακή AVL List GmbH) για την ανάπτυξη του νέου κινητήρα του άρματος μάχης Altay.
Έτσι η Τουρκική κυβέρνηση στράφηκε στην Ουκρανία για την απόκτηση της τεχνολογίας του κινητήρα των 1500 ίππων τύπου 6TD-3.
Μόνο που ο πρόεδρος της χώρα Π. Ποροσένκο ελέγχεται πλήρως από τις ΗΠΑ και φέρεται να έλαβε και αυτός «μήνυμα» χωρίς χρέωση να διακόψει τα πάντα (σιωπηρά ως είθισται).
Όπως λοιπόν φαίνεται το ίδιο θα ισχύσει για κάθε τουρκικό πρόγραμμα της «παντοδύναμης» όπως την παρουσίαζαν τα τουρκικά ΜΜΕ αμυντικής βιομηχανίας , ενώ στην ουσία φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού ότι έχουμε ένα μεγαλειώδες «τράβηγμα του χαλιού κάτω από τα πόδια του Τούρκου Σουλτάνου από τις ΗΠΑ».
Νομίζουμε ότι οι νέο-οθωμανοί …θα υποκύψουν τελικά στα αμερικανικά αιτήματα ( ήδη υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με ευρωπαϊκές εταιρείες για την συμπαραγωγή αντιαεροπορικών πυραύλων μακρούς βεληνεκούς παρόμοιους με τους S-400), και τότε θα έχουμε εξελίξεις από την αντίθετη πλευρά (Ρωσία ) .
Πρόκειται για πολύ πιθανές εξελίξεις που θα δούμε το επόμενο διάστημα μπροστά μας.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου