GuidePedia

0


Δραματική εξέλιξη λαμβάνει το περιστατικό με την βύθιση του ρωσικού βοηθητικού «ερευνητικού» πλοίου που ανήκε στον Στόλο της Μαύρης Θάλασσας ονόματι «Liman», το οποίο βυθίστηκε μετά από σύγκρουση με τουρκικό εμπορικό πλοίο, περίπου 40 χιλιόμετρα από τα στενά του Βοσπόρου στην νοτιοδυτική Μαύρη Θάλασσα.

Αυτό είχαμε μεταδώσει νωρίτερα, αναδημοσιεύοντας την ανάρτηση του φιλικού μας έγκυρου ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ, σύμφωνα με ανακοίνωση του ρωσικού υπουργείου Άμυνας. Να προσθέσουμε ότι το πλοίο βυθίστηκε λόγω μιας τρύπας στη δεξιά πλευρά του κάτω από την ίσαλο γραμμή, η οποία προκλήθηκε από τη σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο «Ashot-7», που έφερε σημαία Τόγκο.

Οι Ρώσοι έσπευσαν να στείλουν στην περιοχή ομάδα διάσωσης επί μεταφορικού αεροσκάφος τύπου An-26, ενώ επιτόπου έσπευσε το ταχύτερο δυνατό το ρωσικό πλοίο «Ulus-Star». Άλλη ενδιαφέρουσα πληροφορία που μεταδίδεται, είναι ότι το «Liman» βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα και όχι στα τουρκικά χωρικά (απόσταση18 μιλίων από την τουρκική ακτή).

Μπορεί η τουρκική ακτοφυλακή να ανακοίνωσε τη διάσωση 78 ατόμων, όμως η υπόθεση δείχνει να έχει «ψωμί»… Η ρωσική πλευρά ισχυρίζεται ότι το πλοίο είχε τηρήσει όλους τους κανόνες διεθνούς ναυσιπλοΐας. Οι Ρώσοι επίσης αναφέρουν ότι η ομίχλη δεν αποτελεί δικαιολογία, καθώς υπάρχει πληθώρα βοηθημάτων για την αποφυγή τέτοιων ατυχημάτων.

Όπως αναφέραμε, η πιο ενδιαφέρουσα πληροφορία ήταν ότι το πλοίο, αν και αναφερόταν ως «ερευνητικό», ήταν γνωστό ένα πλοίο εξοπλισμένο ως πλατφόρμα συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών, έφερε δηλαδή άκρως απόρρητο εξοπλισμό, καθώς και ένα φορητό σύστημα αντιπυραυλικής άμυνας. Αυτό εξ ορισμού έδινε από την αρχή, δυνητικά, άλλη διάσταση στην υπόθεση, όπως αποδεικνύεται από τις ακόλουθες πληροφορίες ρωσικών μέσων.

Η είδηση λοιπόν που προέρχεται από ρωσικά μέσα ενημέρωσης, είναι πως οι ναύαρχοι ανησυχούν ότι οι Τούρκοι βατραχάνθρωποι που βούτηξαν στην περιοχή του ναυαγίου, απέσπασαν σημαντικό τεχνικό εξοπλισμό (ραντάρ, σόναρ, συστήματα επικοινωνιών) που ήταν εγκατεστημένος στο πλοίο, μια υπόθεση που θα μπορούσε να οδηγήσει τις επόμενες ώρες και ημέρες σε σοβαρή κλιμάκωση των σχέσεων ανάμεσα στην Άγκυρα και τη Μόσχα.

Θα πρέπει λοιπόν να θεωρούμε βέβαιο ότι θα σταλούν Ρώσοι δύτες για να διαπιστωθεί τι έχει συμβεί, οπότε εάν υπάρχει «πονηριά» από τουρκικής πλευράς δεν θα απέκλειε κανείς να έχουμε κι άλλα «υποβρύχια» επεισόδια στο σίριαλ, ενώ μια απλή προέκταση του συλλογισμού και με βάση την ταχύτητα μετάβασης των Τούρκων βατραχανθρώπων, δεν θα μπορούσε να αποκλείσει κανείς το ατύχημα και η βύθιση του σκάφους να μην είναι ενδεχομένως και εντελώς τυχαίο γεγονός, αν και όπως αναφέρθηκε, ο τουρκικός Τύπος κάνει λόγω για πυκνή ομίχλη στην περιοχή.

Ωστόσο, το να έχει κάνει κάτι η τουρκική πλευρά θα ήταν παρακινδυνευμένο, καθώς το πλοίο βρίσκεται σε μικρό σχετικά βάθος και θεωρείται βέβαιη η ανέλκυσή του, ενώ το σημείο που έχει ανοίξει η τρύπα υποδεικνύει σύμφωνα με ειδικούς υψηλή πιθανότητα να μπορεί να καταστεί ξανά αξιόπλοο.

Όλα αυτά τα γράφουμε με σαφέστατες επιφυλάξεις μέχρι τη διευκρίνιση των πραγματικών περιστατικών και την παρακολούθηση της εξέλιξης των σχέσεων Ρωσίας-Τουρκίας που θα καθοριστούν από τον βαθμό συνεργασίας των δυο πλευρών, τι θα κάνει η Τουρκία για να καθησυχάσει τους ρωσικούς φόβους, ώστε να «καθαρίσουν τα σύννεφα» που δείχνουν να μαζεύονται, μετά τους ισχυρισμούς του ρωσικού μέσου: https://vz.ru/incidents/2017/4/27/324282.html

πηγή

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top