GuidePedia

0

Επί πέντε λεπτά και 40 δευτερόλεπτα είχε «κλειδωμένα» τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη το ρωσικό Sukhoi Su-30 που παραβίασε τον εναέριο χώρο της Τουρκίας, με τους Ρώσους να προβαίνουν στην ειρωνική κατά τα φαινόμενα ανακοίνωση, ότι το «λάθος» οφειλόταν στις κακές καιρικές συνθήκες.
Σύμφωνα με το ΝΑΤΟ, σημειώθηκαν, όχι μια, αλλά δύο παραβιάσεις του τουρκικού εναέριου χώρου από ρωσικά αεροσκάφη, στις 3 και 4 Οκτωβρίου, από μαχητικό Su-30 και αεροσκάφος κρούσης Su-24, στην περιοχή του Χατάι. Τα αεροσκάφη εισήλθαν στον τουρκικό εναέριο χώρο παρά τις ξεκάθαρες, έγκαιρες και συνεχείς προειδοποιήσεις των τουρκικών αρχών.
Βάσει της πρακτικής της Συμμαχίας, τουρκικά μαχητικά απογειώθηκαν, πλησίασαν και αναγνώρισαν τα ρωσικά αεροσκάφη, τα οποία κατόπιν αποχώρησαν από τον τουρκικό εναέριο χώρο. Αυτές είναι οι νεότερες πληροφορίες που αναφέρει ο τουρκικός Τύπος. Δεν υπάρχουν στοιχεία για την παραβίαση που πραγματοποίησε το ρωσικό Su-24.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι Τούρκοι θεώρησαν ότι το αεροσκάφος ήταν συριακό MiG-29, αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι επρόκειτο για ρωσικό Su-30Μ (ωραία αναγνώριση έκαναν…). Αντίθετα δε με τις επίσημες αναφορές περί εισχώρησης «σε βάθος λίγων εκατοντάδων μέτρων στο τουρκικό έδαφος», το ρωσικό μαχητική έφτασε σε βάθος 8 χλμ.

Σύμφωνα με τη ρωσική πλευρά, η παραβίαση έγινε από «λάθος πλοήγησης», δικαιολογία εντελώς αστεία, αν αναλογιστεί κανείς τα σύγχρονα συστήματα (avionics) του ρωσικού μαχητικού.
Αν και ένα λάθος πλοήγησης είναι πάντα δυνατό ακόμα και για ένα μαχητικό 4+ γενιάς, το οποίο πετά σε μια επικίνδυνη ζώνη, υπάρχουν σαφέστατα λόγοι να εκτιμήσει κανείς, πως οι πιλότοι γνώριζαν απολύτως τη θέση τους.
Το πιο… παράξενο είναι το γεγονός ότι το ρωσικό αεροσκάφος εγκλώβισε τα τουρκικά F-16 για μεγάλο χρόνο, δηλαδή, αντί το Su-30 να αποχωρήσει, οι πιλότοι του επέλεξαν να στείλουν ξεκάθαρο μήνυμα προς τους Τούρκους… συναδέλφους τους, ότι είναι σε θέση να βάλλουν, αξιοποιώντας το πολύ ισχυρότερο ραντάρ και τον οπλισμό που διέθεταν.
Οι διεθνείς κανόνες αεροναυτιλίας επιβάλουν, πως όταν ένα αεροσκάφος παραβιάσει τον εναέριο χώρο μιας χώρας, καταρχήν προειδοποιείται, κατόπιν αναχαιτίζεται και συνοδεύεται έκτος του φίλιου εναέριου χώρου. Η κατάσταση στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, δεν προσφερόταν για… συνοδεία, μετά και την αγνόηση των προειδοποιήσεων.

Η Συρία δεν είχε ακολουθήσει αυτή τη διαδικασία όταν κατέρριψε ένα τουρκικό RF-4, το 2012, όπως και η Τουρκία, το 2013 και το 2014, όταν κατέρριψε ένα συριακό MiG-23 και ένα ελικόπτερο Mi-17, αντίστοιχα.
πηγή

Δημοσίευση σχολίου