Γιατί δεν αντιδρά η Ελλάδα στην αλητεία των Βουλγάρων;
Η βουλγαρική κυβέρνηση ζήτησε χθες, από τη Βουλή της χώρας να καταγγείλει παράνομα μονομερώς τη διακυβερνητική συμφωνία Ελλάδας - Βουλγαρίας - Ρωσίας για την κατασκευή και εκμετάλλευση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη αλλά η ενέργεια αυτή έχει ξεκηκώσει αντιδράσεις στην Μόσχα.
Πρόκειται για απίστευτα προκλητική κίνηση της κυβέερνησης Μπορίσοφ, η οποία μέχρι στιγμής δεν έχει απαντηθεί από την ελληνική κυβέρνηση, παρά μόνο από την ρωσικη που την καταδίκασε με σκληρή γλώσσα. "Είναι χαρακτηριστικό το πως βλέπουν οι Βούλγαροι την συνεργασία με την Ελλάδα και εντός της ΕΕ" σημείωνε στο defencenet.gr, ένας από τους λίγους διπλωμάτες του ΥΠΕΞ που διακρίνονται για το υψηλό εθνικό του φρόνημα.
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, η σχετική πρόταση του υπουργικού συμβουλίου κατατίθεται στο Κοινοβούλιο ύστερα από την ολοκλήρωση της προθεσμίας ενός χρόνου για εγκατάλειψη του έργου κατόπιν σύμφωνης γνώμης όλων των εταίρων, όπως είχε προτείνει η Σόφια στους εταίρους τηςς πριν από δώδεκα μήνες.
Επίσης, η βουλγαρική κυβέρνηση επικαλείται τις αναλύσεις και τα συμπεράσματα της Διεθνούς Εταιρίας Σχεδιασμού, τα οποία έδειξαν, ότι το στρατηγικό έργο δεν μπορεί να υλοποιηθεί σύμφωνα με τις συνθήκες της τρικυβερνητικής συμφωνίας που υπεγράφη το 2007 στην Αθήνα, όπως υποστηρίζεται.
«Δεδομένων των περιστάσεων, η Βουλγαρία αναλαμβάνει τις σχετικές ενέργειες για την μονόπλευρη διακοπή της συμμετοχής της χώρας στο έργο», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η ανακοίνωση προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Μόσχας, σύμφωνα με την οποία μία τέτοια απόφαση της βουλγαρικής Βουλής «θα είναι παράνομη σε όλες τις περιπτώσεις», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Ίγκορ Ντέμιν, εκπρόσωπος της πετρελαϊκής εταιρείας Transneft, η οποία εκπροσωπεί τη ρωσική πλευρά στη διεθνή επιχείρηση Transbalkan Pipeline.
Όπως διευκρίνισε ο Ρώσος αξιωματούχος στις δηλώσεις του στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ITAR-TASS, η ιδρυτική συμφωνία της εταιρείας Transbalkan Pipeline προβλέπει δυνατότητα αποχώρησης κάποιου εταίρου μόνο μετά την ολοκλήρωση της φάσης του σχεδιασμού.
Δηλαδή, μόνο όταν αρχίσει η εκμετάλλευση του μελλοντικού αγωγού, όπως είπε.
πηγή
Δημοσίευση σχολίου