GuidePedia

0
Καταψήφισε απόψε στην Βουλή η Νέα Δημοκρατία στην συνεδρίαση της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Εθνικής Άμυνας της Βουλής, την σύμβαση-νομοσχέδιο για την προμήθεια των υποβρυχίων Τ-214 και την έγκριση μεταβίβασης των ΕΝΑΕ από τη γερμανική TKMS στην εταιρεία ADM.
Αυτό σημαίνει ένα μεγάλο πολιτικό πρόβλημα για την Κυβέρνηση, αν εμείνει τελικά στα όσα είχε δηλώσει ο ΥΠΕΘΑ περί ευρείας πλειοψηφίας στην Επιτροπή, για την έγκριση της σύμβασης-νομοσχέδιο. Περισσότερες πληροφορίες ακολουθούν αργότερα.

Όλα αυτά με παρόντες τον νυν ισχυό άνδρα της Abu Dhabi Mar I.Safa και τον εκτελεστικό πρόεδρο της TKMS H.C.Atzpodien.

Τελικά μόνο με τις ψήφους του ΠΑΣΟΚ εγκρίθηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο. Η ΝΔ, το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισαν, ενώ ο ΛΑΟΣ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί κατά την συζήτηση στο Τμήμα.

Νωρίτερα στην Επιτροπή κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των Ομίλων Thyssenkrupp και Abu Dhabi Mar.

Με την συμφωνία, η ελληνική πλευρά αποδέχεται την είσοδο της Abu Dhabi στο μετοχικό κεφάλαιο των Ελληνικών Ναυπηγείων σε ποσοστό 75,1%.

Το 24,9% το διατηρεί η γερμανική TKMS μέσω της αμαρτωλής HDW.

Οι βουλευτές όλων των πτερύγων της Βουλής υπέβαλαν ερωτήσεις, μεταξύ αυτών και ο υπουργός Άμυνας.

Ο κ. Βενιζέλος -επικαλούμενος το επιχείρημα της ΝΔ με βάση το οποίο καταψηφίζει- ρώτησε αν θα μπορούσαν να κατασκευαστούν δύο νέα εξ υπ' αρχής υποβρύχια με τον ίδιο προϋπολογισμό και ακόμη ρώτησε αν κατά την διαπραγμάτευση χρησιμοποίησαν ενδιάμεσους, αν υπήρξε παράπλευρη επαφή, αν κατέβαλαν προμήθεια ή αμοιβή, αν είχαν, πέραν των επίσημων επαφών, άλλες επαφές και αν υπήρξε οποιαδήποτε πίεση.

Ο Atzpodien ανέφερε ότι το τίμημα, αφού υπόκειται στην κλιμάκωση, στο τέλος θα ήταν πολύ υψηλότερο και θα προσέγγιζε το ποσό των καινούργιων υποβρυχίων.

Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης του υπουργού, το στέλεχος της γερμανικής εταιρείας απάντησε ότι υπήρξε πλήρης διαφάνεια και ότι «δεν υπήρξαν μεσολαβητές, αντιπρόσωποι, δεν μας προσέγγισε κανείς με την πρόθεση να εργαστεί ως μεσάζων, δεν υπήρξε καν απόπειρα απόκλισης από τα πολύ αυστηρά πρότυπα διαφάνειας που ισχύουν στην ThyssenKrupp".

«Χρειάζεται συντονισμός, συνεργασία και στενή συνεργατική σχέση μεταξύ της κυβέρνησης, του Πολεμικού Ναυτικού και του Σκαραμαγκά» είπε ο I.Safa, ενώ απαντώντας στο ερώτημα για την διασφάλιση των θέσεων εργασιών είπε πως τα δύο υποβρύχια που θα κατασκευαστούν θα χρησιμοποιηθεί το 35% του εργατικού δυναμικού, ενώ το υπόλοιπο θα πρέπει να εργάζεται μέσω συμβάσεων τις οποίες -όπως είπε- «θα εξασφαλίσουμε από την εξαγωγική αγορά, από το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας, το οποίο έχει ανάγκες και που θα πρέπει κάπου να τις καλύψει».

«Υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι και λίγη δουλειά στο Σκαραμαγκά. Εμείς παρέχουμε πρόσβαση στις ξένες αγορές» τόνισε.

Αναφορικά με τους εργαζόμενους στο τροχαίο υλικό, είπε πως αν χρειαστεί θα προσφύγει σε εκείνους, ενώ τόνισε ότι δεν έχει κανένα λόγο να χρησιμοποιήσει δυναμικό από το εξωτερικό.

Δεν απάντησαν ότι τους τέθηκε από πλευράς Ν.Δ. (Κυριάκος Μητσοτάκης) ερώτημα για το αν υπάρχει συγκεκριμένο business plan στα ΕΝΑΕ, όπως επίσης κανένας δεν έχει απαντήσει μέχρι σήμερα στο ερώτημα με τι αντικαταστάθηκαν τα αντισταθμιστικά που προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση και ποια είναι η ΕΠΑ (Εγχώρια Προστιθέμενη Αξία) για την οποία δεν γίνεται καμία αναφορά στην σύμβαση.

Αργά το βράδυ κυκλoφ;oρησαν κάποιες πληροφορίες που δεν έχει καταστεί δυνατόν να επιβεβαιωθούν λόγω του προχωρημένου της ώρας για συνάντηση με τον πρόεδρο της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά την οποία (υποτίθεται ότι) αιτήθηκε ο I.Safa.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δημοσίευση σχολίου

 
Top