Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης των δύο μαχητικών αεροσκαφών νότια της Κρήτης, δύο εικοσιτετράωρα μετά και τον θάνατο του Σμηναγού Σήφη Αναστασάκη.
Η Ένορκη Διοικητική Εξέταση διεκόπη παροδικά εξαιτίας της κηδείας του Σμηναγού, ωστόσο αναμένεται να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί μέσα στις προσεχείς ημέρες.
Ενώ ωστόσο δεν υπάρχει ακόμα επίσημο πόρισμα, αρκετά είναι τα σενάρια και οι εικασίες που πραγματοποιούνται μέσα στους κύκλους των ιπταμένων, με πολύ πιθανό εκείνο του ανθρώπινου λάθους, συνεπικουρούμενου από πολλές τραγικές συμπτώσεις.
Με βάση την πάγια τακτική της Αεροπορικής Ιατρικής, ένα ατύχημα δεν συμβαίνει αν δεν ενωθούν πολλά κομμάτια ενός ίδιου παζλ. Κάπως έτσι φαίνεται πως έγινε και στην περίπτωση του αεροπορικού ατυχήματος της 26ης Αυγούστου, που στοίχισε τη ζωή σε δύο ιπταμένους.
Πώς έχουν όμως τα δεδομένα;
1. Με βάση τις ως τώρα πληροφορίες, τα αεροσκάφη συγκρούστηκαν σώμα με σώμα, με το μονοθέσιο αεροσκαφός να χτυπά από κάτω το διθέσιο.
2. Και τα δύο καθίσματα του διθέσιου αεροσκάφους εκτινάχθηκαν, με το κάθισμα του Σήφη Αναστασάκη ωστόσο να πέφτει στο νερό, σύμφωνα με τις μαρτυρίες αυτοπτών, δύο λεπτά νωρίτερα απ' ότι του Παύλου Βοτζάκη.
3. Το αλεξίπτωτο του Σήφη Αναστασάκη βρέθηκε στο νερό με μία μπλεγμένη "αρτάνα" κι ένα κάψιμο. Ακόμα ωστόσο διερευνάται αν τα συγκεκριμένα στοιχεία προέκυψαν μετά ή πριν την εκτίναξη. Τόσο το μπλέξιμο της αρτάνας, όσο και το κάψιμο θα μπορούσαν να έχουν προκύψει μετά την προσθαλάσσωση, με δεδομένο πως τα χημικά των αεροσκαφών που έπεσαν στην θάλασσα είναι άκρως καυστικά, αλλά και το γεγονός πως είναι πιθανό το αλεξίπτωτο να "μπλεχτεί" εφόσον ολοκληρώσει την πορεία του. Το σίγουρο ωστόσο είναι πως οι γιατροί συγκλήνουν στο ότι τα τραύματα του άτυχου Σμηναγού προκλήθηκαν από την πτώση του στο νέρο, η οποία και χαρακτηρίστηκε "βίαιη".
Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι στιγμής και τις αναλύσεις ιπταμένων, ένα από τα πιο πιθανά σενάρια της πρόσκρουσης διαμορφώνεται ως εξής:
Τα δύο αεροσκάφη πρέπει στο πλαίσιο της άσκησης να κινηθούν προς την ίδια κατεύθυνση απομάκρυνσης. Ο Σμηναγός Αναστάσιος Μπαλακτσούκας παίρνει πορεία για να φύγει, ωστόσο ο ανθυποσμηναγός Παύλος Βοτζάκης δεν αντιλαμβάνεται την κίνηση και καθυστερεί να απομακρυνθεί. Ο Σμηναγός Σήφης Αναστασάκης αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο, παίρνει τον έλεγχο του αεροσκάφους, ωστόσο δεν μπορεί να αποφύγει την σύγκρουση.
Ο θάνατος του Σμηναγού Αναστάσιου Μπαλατσούκα είναι ακαριαίος. Ο Σμηναγός Σήφης Αναστασάκης εκτινάσεται, ωστόσο είτε λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης, είτε λόγω δυσλειτουργίας του αλεξίπτωτου, η μία αρτάνα μπλέκεται και ο Σμηναγός πραγματοποιεί βίαιη πτώση στο νερό με το αλεξίπτωτο. Το αλεξίπτωτο τρυπάει από τα χημικά μετά την σύγκρουση. Ο ανθυποσμηναγός Παύλος Βοτζάκης εκτινάσεται κανονικά, αλλά λόγω χαμηλού ύψους τραυματίζεται στα κάτω άκρα.
Το συγκεκριμένο σενάριο που προκρίνεται ως πιθανό από αρκετούς ιπταμένους, ενδεχομένως να δικαιολογεί και το σοκ του ανθυποσμηναγού ο οποίος και σύμφωνα με τους αυτόπτες μάρτυρες αμέσως μετά τη σύγκρουση ρωτούσε να μάθει "τι κάνει ο Τάσος".
Τονίζεται πως σε κάθε περίπτωση όλα τα ενδεχόμενα εξετάζονται ακόμα και το οριστικό επίσημο πόρισμα θα βγει μετά την ολοκλήρωση της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης. Μέχρι στιγμής όμως και μετά από την παράθεση όλων των πληροφοριών, το ανωτέρω σενάριο φαίνεται να διατηρεί ένα πρόκριμα σε σχέση με την εξέλιξη των γεγονότων χωρίς να αποτελεί επίσημο στοιχείο ή πόρισμα.
Δημοσίευση σχολίου