Το μαχητικό που θα αρχίσει να αντικαθιστά στην Τουρκία το F-16 από το 2020-2025 και μετά δεν θα είναι το F-35, αλλά ένα άλλο μαχητικό εξίσου προηγμένο και με πραγματική συμπαραγωγή για την Τουρκία, αλλά από πηγή πέραν αυτής των ΗΠΑ.
Σε αυτό συγκλίνουν όλες οι εκτιμήσεις στην Πολεμική Αεροπορία κάνοντας αναγωγή στην υπάρχουσα και μελλοντική δομή και ρυθμό αντικατάστασης των τουρκικών μαχητικών.
Μϊα αναγωγή που θα δούμε ότι οδηγεί και σε ένα άλο εξαιρετικά ανησυχητικό για την εθνική μας ασφάλεια παράπλευρο αποτέλεσμα.
Η Τουρκία δεν θα μείνει στο F-35 ως μοναδικό μαχητικό αεροσκάφος του στόλου της. Το F-35 είναι ένα αεροσκάφος το οποίο παρά το γεγονός ότι ενσωματώνει υψηλές τεχνολογίες βρίσκεται πολύ μακριά από το «απόλυτο μαχητικό» όπως είναι αυτή την στιγμή του F-22.
Με περιορισμένες ικανότητες στη κλειστή εναέρια μάχη, περιορισμένο οπλικό φορτίο στην διαμόρφωση stealth, αυξημένες πιθανότητες εντοπισμού από εχθρικά συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης ή μαχητικών με ραντάρ που εκπέμπουν στην L-Band ή και σε ορισμένες διαμορφώσεις των κοινών AESA ραντάρ σε όλα τα τόξα, πλην ίσως του μετωπικού. Βασικός λόγος είναι ότι η Τουρκία θέλει να είναι εν μέρει απεξαρτημένη από τις ΗΠΑ σε ότι αφορά την αεροπορική ισχύ της. Κατ’αυτό τον τρόπο στην Π.Α. εκτιμούν ότι «Το πιθανότερο είναι να πάνε σε συμπαραγωγή με κάποιες από τις υποψήφιες διεθνώς προτάσεις».
Όπως δημοσίευσε την Τρίτη το defencenet.gr η Τουρκία εμφανίζεται από τους Κορεάτες να επιδεικνύει «έντονο ενδιαφέρον» για συμμετοχή της στο πρόγραμμα ανάπτυξης μαχητικού KF-X της Νοτίου Κορέας. Ο Στρατηγός Choi Cha-Kyu, γενικός διευθυντής του προγράμματος του αεροσκάφους στο κέντρο Defense Acquisition Program Administration (DAPA), είπε κατά τη διάρκεια ενός φόρουμ την Τρίτη ότι η Άγκυρα εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο συμμετοχής στο πρόγραμμα KF-X για την αντικατάσταση 180 F-16 μέχρι το 2020.
Βέβαια μέχρι το 2020 η Τουρκία δεν πρόκειται να αντικαταστήσει 180 F-16, αλλά μέχρι το 2025 θα έχει ξεκινήσει να αντικαθιστά τα F-16 προκειμένου να έχει ολοκληρωθεί περί το 2035 ο στόλος τους.Η προμήθεια τουλάιχιστον 120 F-35 ολοκληρώνεται μέχρι το 2021, οπότε απομένουν 230 μαχητικά που θα πρέπει να αντικατασταθούν. Με την προμήθεια των 30 F-16 Adv. και τον εκσυγχρονισμό 200 μαχητικών F-16 σε διαμόρφωση CCIP, αλλά το κυριότερο με την εγκατάσταση AN/APG-68 (V) 9 στα 165 από αυτά μέχρι το 2014, η Αγκυρα είναι βέβαιο ότι μέχρι το 2025 δεν θα εντάξει στο στόλο της νέο αεροσκάφος πλην του F-35.
Όμως στην αυγή της νέας δεκαετίας θα πρέπει να έχει αποφασίσει να επιλέξει το νέο αεροσκάφος που θα αποτελέσει το δεύτερο μαχητικό της τουρκικής Αεροπορίας από το 2025 και μετά, στο δυαδικό σύστημα μαχητικών που εφαρμόζει με συνέπεια από την δεκαετία του ’70 και μετά (F-4 και F-5 μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ‘80, F-16 και F-4, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε και F-35 και F-16 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ‘20).
Η απόσυρση του F-4 Terminator 2020 το … 2020-22 είναι βέβαιη, αλλά τα αεροσκάφη θα αντικατασταθούν σε όλες τις Μοίρες της τουρκική Αεροπορίας από το F-35.
Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα των Τούρκων το πρόγραμμα θα τερματιστεί τον Ιούνιο του 2014 όταν το τελευταίο αεροπλάνο θα εξέλθει των εγκαταστάσεων της ΤΑΙ, οπότε και ο στόλος F-16 της ΤΗΚ θα απο 165 F-16 επιπέδου Βlock50+ και τα 35 παλαιότερα F-16 σε διαμόρφωση CCIP Lite.
Η κορεατική πρόταση έχει τα πολλά θετικά στοιχεία για την Τουρκία, αλλά και ορισμένα κρίσιμα αρνητικά. Η βιομηχανική αμυντική συνεργασία των δύο πλευρών στο μελλοντικό άρμα μάχης Altay και πιθανότατα και σε άλλα προγράμματα όπως το σκάφος LPD κλπ είναι θετικό στοιχείο, αλλά άλλο τέτοια προγράμματα και άλλο ένα πρόγραμμα μαχητικού αεροσκάφους.
Το KF-X, η stealth άποψη της κορεατικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας ξεκίνησε το 2002, αλλά στμάτησε η ανάπτυκή του λόγω τεχνολογικών προβλημάτων. Τώρα υποτίθεται ότι επιλύθηκαν και θα επανεκκινήσει το πρόγραμμα το 2012 μετά την θετική απόφαση των νομοθετικών σωμάτων για την χρηματοδότηση του
Περίπου 120 KF-X θα κατασκευαστούν αρχικά και περισσότερα από 130 αεροσκάφη θα παραχθούν επιπλέον.
Η Κορέα θα πληρώσει το 60% του κόστους ανάπτυξης για το KF-X, αξίας περίπου 4.2 δισεκατομμύρια δολάρια, με το υπόλοιπο να προέρχεται από άλλες κυβερνήσεις ή εταιρικούς συνεργάτες. Το ζήτημα είναι με τόσο χαμηλό κόστος τι είδους αεροσκάφος θα παραχθεί όταν η Ρωσία με όλη την διαθέσιμη τεχνολογία και το χαμηλότερο κόστος έρευνας και ανάπτυξης παγκοσμίως σε πρηγμένες τεχνολογίες δαπάνησε $25 δις. για την ανάπτυξη του T-50.
Σύμφωνα με το μνημόνιο που υπεγράφη στις 15 Ιουλίου, η Ινδονησία συμφώνησε να πάρει το 20% του προγράμματος και να αγοράσει περίπου 50 αεροσκάφη KF-X, όταν ξεκινήσει η μαζική παραγωγή.
Το κόστος παραγωγής μετά τη φάση της ανάπτυξης, υπολογίζεται ότι είναι περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Κορέα επιδιώκει να λάβει τις σχετικές μεταφορές τεχνολογίας από τις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές εταιρείες του τομέα της αεροδιαστημικής. Οι πιθανοί εταιρικοί συνεργάτες περιλαμβάνουν τις Boeing και Lockheed Martin από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την ευρωπαϊκή EADS και την Saab της Σουηδίας.
Μεταξύ των άλλων απαιτείται μιά ώθηση 25 τόνων, η οποία θα πρέχεται από έναν ή δύο κινητήρες, δυνατότητες supercruise και ικανότητα πλήγματος στόχων στον αέρα, στην ξηρά και στη θάλασσα.
Βέβαια από τα παραπάνω προκύπτει και κάτι άλλο πολύ σημαντικό: Το 2020 η τουρκική Αεροπορία θα επιχειρεί 350 μαχητικά (200 εκσυγχρονισμένα ή αναβαθμισμένα F-16 + 30 έκδοσης Adv + 120 F-35) αλλά και τα F-4 Terminator που σταδιακά θα εξέρχονται από την υπηρεσία. Αυτή θα είναι η δομή της τουρκική Αεροπορίας με προβολή δεκαετίας. Έναντι αυτών η Ελλάδα θα αντιπαρατάσσει με τα σημερινά δεδομένα περί τα 190 μαχητικά πρώιμης ή εξελιγμένης τρίτης γενιάς, αφού τα F-4 Peace Icarus στα τέλη της δεκαετίας θα αποτελούν, ένδοξο μεν, παρελθόν, δε. Δηλαδή όποιο μαχητικό προμηθευτεί η Π.Α. προκειμένου να αποφύγει η χώρα την de facto «φιλανδοποίηση» (η Π.Α. όπως αποδέχεται και το STRATFOR στηρίζει πρακτικά ολόκληρη την Ελλάδα αυτή την στιγμή ως γεωπολτική παρουσία), θα πρέπει να παραγγείλλει σε δύο φάσεις 40 και 60 μαχητικών με ολοκλήρωση παραλαβών το 2020! Συν βέβαια τα προγράμματα εκσυγχρονισμού των Mirage 2000EGM/BGM και των F-16.
Αυτό σε μία απάντηση των κύκλων που απεργάζονται μείωση του αριθμού των αεροσκαφών της Π.Α. στη Νέα Δομή Δυνάμεων, στα 270 ή και 250 αεροσκάφη, επειδή «Θέλουν να κάνουν οικονομία». Μία Αεροπορία με 250 μαχητικά «στα χαρτιά» (χωρίς υψηλές διαθεσιμότητες) σημαίνει 150 ετοιμοπόλεμα αεροσκάφη. Από τα οποία το 50% μπορεί να καταστραφεί στο πρώτο αιφνιδιαστικό πλήγμα. Αντιλαμβάνονται αυτοί οι «κάποιοι» το εθνικό έγκλημα που προετοιμάζουν στο όνομα των «οκονομιών»; ‘Εκτός και αν αυτός είναι ο αντικειμενικός τους στόχος και σκοπός…
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δημοσίευση σχολίου