GuidePedia

0

Σε τελεσίγραφα επιμένει η Boeing λίγες μέρες μετά την πτώση του ελικοπτέρου Απάτσι που στοίχισε τη ζωή σε δύο επίλεκτα στελέχη της Αεροπορίας Στρατού.
Αντί η κατασκευάστρια εταιρεία να σκύψει επάνω στο πρόβλημα του στροφείου που -όπως όλα δείχνουν- προκάλεσε τη νέα αεροπορική τραγωδία, κάτι που όπως αποκάλυψε χτες το «Εθνος της Κυριακής» φαίνεται ξεκάθαρα από τα δύο βίντεο- ντοκουμέντα που διαθέτει το ΓΕΣ...
Αντί να ζητήσει δημοσίως συγνώμη για την κίνηση εκβιασμού στην οποία προέβη στέλεχος της εταιρείας, αποσύροντας από τη Βάση Μεγάρων το τετραμελές κλιμάκιο τεχνικών μόλις λίγες μέρες πριν συμβεί το ατύχημα με το σαθρό επιχείρημα ότι η Ελλάδα καθυστερεί να υπογράψει τη διμερή τεχνική συμφωνία (ΤΑΑ)...
Η Boeing επανέρχεται μετά το ατύχημα αποστέλλοντας τελεσίγραφο στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας ζητώντας να απαντήσει οριστικά έως τις 31 Αυγούστου εάν θα προχωρήσει σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των παλιότερων Απάτσι και η επίμαχη σύμβαση να έχει υπογραφεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους!

Εισηγήσεις
Πρόκειται για ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα ύψους 950 εκατ. δολαρίων που επιθυμεί διακαώς να εκτελέσει η Boeing, πιέζοντας παντοιοτρόπως τα τελευταία δύο έτη παρότι υπάρχουν αρνητικά σχόλια και εισηγήσεις από τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών. Το βασικότερο επιχείρημα της εισήγησης Βασιλάκου που καθιστά ασύμφορο τον εκσυγχρονισμό των Απάτσι είναι ότι η Boeing τον κοστολογεί 950 εκατομμύρια δολάρια, ενώ καινούργια τα ελικόπτερα δεν υπερβαίνουν το 1,2 δισ. δολάρια!

Ωστόσο η Boeing και οι εδώ εκπρόσωποί της επανήλθαν πιο δυναμικά για τον εκσυγχρονισμό των Απάτσι μετά τον Δεκέμβριο του 2009 όπου παρά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα η Ελλάδα κατέβαλε 160 εκατομμύρια δολάρια ως δόση αποπληρωμής της τελευταίας παρτίδας των 12 Απάτσι.

Μάλιστα τους τελευταίους μήνες για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου εκσυγχρονισμού των Απάτσι, η Boeing πίεζε και μέσω της υπογραφής της διμερούς Τεχνικής Συμφωνίας (ΤΑΑ). Το ελληνικό υπουργείο Αμυνας ήταν ιδιαίτερα προσεκτικό στις κινήσεις του και ενώ μελετούσε λεπτομερώς όλα τα κρυφά σημεία της συμφωνίας, η εταιρεία απέσυρε τους τεχνικούς της από την Πάχη λόγω καθυστέρησης ενός μηνός για την υπογραφή της ΤΑΑ!

Ωστόσο, σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, μετά το ατύχημα της 30ής Ιουλίου και πριν από την αποστολή του τελευταίου τελεσιγράφου για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Απάτσι στις 6 Αυγούστου, η Boeing ζήτησε τη βοήθεια και παλαιότερων συνεργατών που είχε στην Αθήνα και τους οποίους απομάκρυνε τα τελευταία χρόνια.

Πάντως αρμόδιοι κύκλοι του υπουργείου Αμυνας αναφερόμενοι στο προχτεσινό τελεσίγραφο της Boeing για τον εκσυγχρονισμό των Απάτσι τόνιζαν ότι «προφανώς ορισμένοι έχουν αποθρασυνθεί και στον βωμό του κέρδους δεν διστάζουν να πατούν επί πτωμάτων».

Ερευνα απο ΓΕΣ
Τα βίντεο ντοκουμέντα
Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση της πτώσης του ελικοπτέρου «Απάτσι» στην Πάχη μετά την αποκάλυψη του «Εθνους της Κυριακής» ότι πετούσε με φθαρμένους έλικες και με τους τεχνικούς της Boeing να κάνουν... μπάνια μακριά από τη βάση ελικοπτέρων! Σύμφωνα με το «Εθνος της Κυριακής» υπάρχουν δύο videο-ντοκουμέντα από την πτώση και τη συντριβή του ελικοπτέρου.

Καθώς το «μαύρο κουτί» του μοιραίου ελικοπτέρου έχει σταλεί στις ΗΠΑ, τα δύο video που έχει στη διάθεσή του το ΓΕΣ αποδεικνύουν περίτρανα το τεχνικό πρόβλημα που παρουσίασε το ελικόπτερο στο στροφείο. Οπως προκύπτει από τα δύο οπτικά ντοκουμέντα το ελικόπτερο έχασε την ισορροπία του στα 1.000 πόδια όταν αποκολλήθηκε μέρος του στροφείου, με αποτέλεσμα το «Απάτσι» να «καρφωθεί» με δύναμη στο έδαφος.


Η συγκεκριμένη παρτίδα των 12 ελικοπτέρων «Απάτσι» -όπως το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση είχε καταγγείλει πολλές φορές- εξαιτίας της καθυστέρησης παραλαβής τους επί δύο χρόνια παρέμεναν ανενεργά με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί σημαντικές φθορές...

Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες σε πρόσφατη επιθεώρηση - συντήρηση της συγκεκριμένης παρτίδας «Απάτσι» βρέθηκαν αποχρωματισμένες οι 21 από τις 48 πτέρυγες χωρίς να αντικατασταθούν!

Δήμος Βερύκιος


Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Δημοσίευση σχολίου

 
Top