GuidePedia

0
Μια πολύ σημαντική απόφαση πρόκειται να ληφθεί αύριο, στις Βρυξέλλες, την έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που το περιεχόμενό της θα είναι καθοριστικό για την τύχη των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. (ΕΝΑΕ).
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «defence-point», ελληνική αντιπροσωπεία μετέβη στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να επιλύσει το χρονίζον πρόβλημα των παρανόμων κρατικών επιδοτήσεων προς τα ΕΝΑΕ για την περίοδο προ του 1999.
Την αντιπροσωπεία της οποίας ηγείται ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών Ηλίας Πλασκοβίτης και αποτελούν εκπρόσωποι των υπουργείων Οικονομικών και Εθνικής Οικονομίας, και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) συμπεριλαμβανομένου και του διευθυντή της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του ΓΕΝ (ΓΕΝ/ΔΕΞ) αρχιπλοίαρχος Ηλίας Δημόπουλος. Η ελληνική αντιπροσωπεία θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συνάντηση αφορά την υλοποίηση της λύσης που έχει συμφωνηθεί από κοινού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το ελληνικό Δημόσιο στις 2 Ιουλίου 2008.

Της επίσκεψης της ελληνικής αντιπροσωπείας προηγήθηκε επιστολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου προς τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Χοακίμ Αλμούνια όπου τονίζεται η στρατηγική σημασία των ΕΝΑΕ για την ελληνική εθνική ασφάλεια.

Σε περίπτωση επιτυχούς κατάληξης των διαπραγματεύσεων (σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θεωρείται αυτή τη στιγμή η επικρατέστερη εκδοχή), τα ΕΝΑΕ «απελευθερώνονται» από το πρόστιμο των 230 εκατ. ευρώ, συν τους τόκους μέχρι σήμερα. Με αυτό τον τρόπο υλοποιείται μία από τις δύο προϋποθέσεις οι οποίες είχαν τεθεί με την τριμερή συμφωνία μεταξύ ελληνικού Δημοσίου, ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) και Abu Dhabi Mar Group (ADM), που αφορούσε τη μεταβίβαση του 75,1% των μετοχών των ΕΝΑΕ στην ADM.

Για άλλη μία φορά, ασθμαίνουσα, το ελληνικό κράτος επιδιώκει να επιλύσει ένα χρονίζον πρόβλημα το οποίο θα μπορούσε να έχει επιλυθεί εδώ και δύο χρόνια.

Η ενδεχόμενη επιτυχής κατάληξη των διαπραγματεύσεων, εκτιμάται ότι θα επιταχύνει τις διαδικασίες απόκτησης των ΕΝΑΕ από την ADM και θα απομακρύνει το ορατό (λόγω του ελάχιστου χρόνου που έχει απομείνει) ενδεχόμενο κήρυξης των ΕΝΑΕ σε πτώχευση και παραπομπή των ζητημάτων που αφορούν στις συμβάσεις «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» και «ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΙΙ» στη διαιτησία. Ας σημειωθεί εδώ ότι οι καθυστερήσεις τόσο στην κατάρτιση της σύμβασης για τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων Type 214 και την κατάλληλη τροποποίηση και ολοκλήρωση των προαναφερθέντων συμβάσεων, όσο και στην επίλυση του προβλήματος του κοινοτικού προστίμου, παραλίγο να οδηγήσουν σε κατάρρευση την όλη διαδικασία, καθώς καταληκτική ημερομηνία της προαναφερθείσας τριμερούς συμφωνίας είναι η 31η Αυγούστου. Επισημαίνεται ότι τυχόν πτώχευση των ΕΝΑΕ και παραπομπή των συμβάσεων των υποβρυχίων στη διαιτησία, όχι μόνον θα σήμαινε την αυτόματη απώλεια 1.250 θέσεων εργασίας σε μία εξαιρετικά κρίσιμη οικονομική περίοδο, αλλά θα άφηνε και στον αέρα τα τέσσερα υποβρύχια Type 214 που έχουν ναυπηγηθεί για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού.

Για άλλη μια φορά βρήκε εφαρμογή η γνωστή λαϊκή ρήση «κάλλιο αργά παρά ποτέ» αφού όπως φαίνεται από την εξέλιξη των πραγμάτων το ελληνικό Δημόσιο κινητοποιήθηκε την τελευταία σχεδόν στιγμή (ο Αύγουστος είναι μήνας διακοπών τόσο για την Αθήνα όσο και για τις Βρυξέλλες)...

Όσον αφορά τις διαπραγματεύσεις για την κατάρτιση της νέας σύμβασης, η καλοκαιρινή ραθυμία συνεχίζεται με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μη πραγματοποίηση της σημερινής συνάντησης μεταξύ των δύο διαπραγματευτικών ομάδων. Ίσως θα έπρεπε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να επέμβει επίσης και σε αυτή τη διαδικασία, η οποία εξελίσσεται με χαρακτηριστικά αργούς ρυθμούς, καθώς οι Επιτροπές Διαπραγματεύσεων συναντώνται μόνο κάθε Τρίτη και Πέμπτη και από ώρα 09.30 το πρωί έως ώρα 13.30 το μεσημέρι!
defence-point

Δημοσίευση σχολίου

 
Top