
Η ελληνική κυβέρνηση κάθε φορά που δέχεται κριτική για τη Διακήρυξη των Αθηνών που υπέγραψε με την Τουρκία ,χρησιμοποιεί το επιχείρημα των «ήρεμων υδάτων» στο Αιγαίο. Τα οποία δεν υπάρχουν. Τα στατιστικά στοιχεία του ΓΕΕΘΑ το αποδεικνύουν. Οι παραβιάσεις στα χωρικά ύδατα μετριούνται σε χιλιάδες…
Ηρεμία υπάρχει στους αιθέρες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η τουρκική αεροπορία έχει εξαφανιστεί από το Αιγαίο. Το χειρότερο είναι ότι όλοι γνωρίζουμε πως η μείωση των παραβιάσεων είναι μία παύση στο Αιγαίο . Κάποια στιγμή οι εναέριες μάχες στο Αιγαίο θα επανέλθουν , με την τουρκική αεροπορία να είναι ενισχυμένη μετά από την οριστικοποίηση αγοράς και Eurofighters.
Από τα μνημόνια και μετά οι Έλληνες χειριστές πετούν πολύ λιγότερο απ’ ότι στο παρελθόν σε εκπαιδευτικές πτήσεις. Πετούν το ελάχιστο των ωρών που προβλέπεται από το ΝΑΤΟ. Οι αναχαιτίσεις που έκαναν ήταν μαζί και εκπαίδευση και βέβαια και εμπειρία. Από τη Διακήρυξη των Αθηνών δεν υπάρχουν αυτές οι πτήσεις και θα ήταν τέλειο αν όπως προαναφέραμε η μείωση των παραβιάσεων θα ήταν μόνιμη κατάσταση. Δεν είναι όμως…
Τι σημαίνει αυτή η παύση για την εμπειρία των χειριστών;
Ο Υποπτέραρχος σε αποστρατεία Δημήτρης Παντελάτος σε αυτή τη συνέντευξη στο militaire channel , επανέλαβε την άποψή του ότι ανέκαθεν η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία αποτελούσε το μακρύ χέρι της Τουρκικής πολιτικής, σε ότι αφορούσε στην αμφισβήτηση της Ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο και αλλού, δραστηριοποιούμενη σχετικά ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 70’, κατά τις προσπάθειες άντλησης πετρελαίου από το κοίτασμα του Πρίνου.
Ο Υποπτέραρχος σαν χειριστής Μοίρας αναχαίτισης μας μεταφέρει την εμπειρία του από τις αναχαιτίσεις στο Αιγαίο τις δεκαετίες του 80’ και του 90’ και την διαφορά στις τακτικές αντιμετώπισης που έφερε η αντικατάσταση των Τουρκικών F-104S με τα F-16 που πρώτοι οι Τούρκοι χρησιμοποίησαν στο Αιγαίο. Μας διηγείται μια περίπτωση αναχαίτισης δύο ζευγαριών Τούρκικων Phantom F-4, κατά την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος του «Ηρακλής 748» στο όρος Όθρυς τον Φλεβάρη του 1991 με 63 νεκρούς συναδέλφους του.
Για τον Υποπτέραρχο η αερομαχία / σκυλοκαβγάς είναι ελιγμοί που κινούνται μεταξύ μιας χορογραφίας και μια παρτίδας σκάκι, στην οποία θα νικήσει αυτός που είναι περισσότερο εκπαιδευμένος και θα λειτουργήσει στον ελάχιστο χρόνο που διαρκεί η μάχη, σαν ρομπότ. Αυτό κατά την άποψή του δίνει το πλεονέκτημα που χαρακτηρίζει τους Έλληνες πιλότους απέναντι στους αντιπάλους τους και τελικά λειτουργεί αποτρεπτικά σε οποιονδήποτε επιβουλεύεται την Ελληνική κυριαρχία.
Μια αποτροπή που, κατά την άποψή του, προέρχεται περισσότερο από το επίπεδο που βρίσκεται το ανθρώπινο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων και δευτερευόντως από τα οπλικά μέσα και συστήματα. Για τον λόγο αυτό καλεί την Πολιτεία να θέσει σε προτεραιότητα την διατήρηση της αξιοπρέπειας και του φρονήματός του. Θεωρεί ότι ακόμα οι Έλληνες πιλότοι υπερτερούν των αντιπάλων τους δεν μπορεί όμως να δικαιολογήσει την απαρέσκεια που τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στην επιλογή των νέων για τις στρατιωτικές σχολές και γενικότερα για την στράτευση.
Στον απόηχο της τελευταίας συνάντησης Γεραπετρίτη- Φιντάν και την αναμενόμενη σύμφωνα με τον Υποπτέραρχο αντίδραση της Τουρκικής αεροπορίας στην προσπάθεια Τουρκικού εκβιασμού μιας κίνησης από μέρους της Ελλάδας, σχετικής με την οριοθέτηση των θαλασσίων συνόρων στην οποία η Τουρκία θα κληθεί να συναινέσει (ως μη οφείλει), η συνέντευξη αυτή αποκτά επικαιρότητα.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου