Σφραγίδες, κωδικοί EL και φοιτητές που δηλώνονταν κτηνοτρόφοι
Στη Κρήτη, που φιγουράρει μακράν και με διαφορά στην πρώτη θέση αυτού του “καταπιόνα”- σκανδάλου, οι ευθύνες δεν είναι μόνο οι κομβικά κεντρικές, αλλά και τοπικά καθοριστικές - Οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες φέρονται να υπέγραφαν μητρώα χωρίς ελέγχους, επιτρέποντας την εκτόξευση ψευδών δηλώσεων και ύποπτων ΑΦΜ
Το σημερινό εξόχως αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της “Ν.Κ.” θα μας επιτρέψετε να ξεκινήσει υπενθυμίζοντας μια ακαταμάχητη ρήση του Εμίλ Ζολά: «Μια κοινωνία δεν είναι ισχυρή, παρά μόνον όταν βγάζει την αλήθεια στο άπλετο φως του ήλιου».
Στην κεντρική πολιτική σκηνή, πήραμε ήδη την πρώτη γεύση με τη συγκρότηση της Εξεταστικής Επιτροπής (όπως η κρυπτόμενη επιστολικά κυβερνητική πλειοψηφία αποφάσισε), πρώτα με τη συγκρότηση ενός μονοκομματικού της πλειοψηφίας προεδρείου και μόλις χθες με 3 χωριστούς καταλόγους μαρτύρων από Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, ο καθείς και τις δεκάδες του. Είναι όμως προφανές πως η κεντρική ευθύνη πολιτικά βαραίνει την κυβέρνηση, που επί 6 χρόνια είτε ανέχθηκε, είτε αδιαφόρησε, είτε για ψηφοθηρικούς λόγους συναλλάχτηκε με μία από τις μεγαλύτερες απάτες σε βάρος τίμιων παραγωγών στον πρωτογενή τομέα, που τελικά ήρθε στην επιφάνεια, κατά κύριο λόγο από την έρευνα και δράση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.
Πέντε υπουργοί, 6 πρόεδροι του ΟΠΕΚΕΠΕ, 7 υφυπουργοί και άλλοι τόσοι γενικοί και ειδικοί γραμματείς στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με τη Ν.Δ. κυβέρνηση σε συνέχεια τριών εκλογικών αναμετρήσεων, αρκούν για να αντιληφθεί κανείς το νόημα της υπόθεσης.
Αλλά στην Κρήτη, που φιγουράρει μακράν και με διαφορά στην πρώτη θέση αυτού του “καταπιόνα” -σκανδάλου, οι ευθύνες δεν είναι μόνο οι κομβικά κεντρικές, αλλά και τοπικά καθοριστικές. Ιδίως για εκρηκτική αύξηση από το 2019 έως το 2024 των αιγοπροβάτων σε 7.800.000 και άρα και των κατ’ αντιστοιχία βοσκοτόπων, μη εξαιρουμένων και των άλλων “ευεργετημάτων” που... φούσκωσαν τις επιδοτήσεις εκρηκτικά από βιολογικά σχήματα, “μαϊμού” πιστοποιήσεις τους, ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, για να φτάσουμε μέχρι και στο φυτικό κεφάλαιο εκτροφής και από εκεί μέχρι τα βιολογικά σχήματα μελισσοκομίας.
Η κρισιμότερη όλων χρονικά περίοδος γι’ αυτήν την “έκρηξη” δηλώσεων, ενεργοποίησης δικαιωμάτων κ.λπ. είναι από τα τέλη του 2020, το 2021, το 2022 και το 2023, αφού από εκεί και κάτω και μέχρι τις αποκαλύψεις τα πράγματα κυλούσαν στον “αυτόματο”.
Το σημερινό εξόχως αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της “Ν.Κ.” θα μας επιτρέψετε να ξεκινήσει υπενθυμίζοντας μια ακαταμάχητη ρήση του Εμίλ Ζολά: «Μια κοινωνία δεν είναι ισχυρή, παρά μόνον όταν βγάζει την αλήθεια στο άπλετο φως του ήλιου».
Στην κεντρική πολιτική σκηνή, πήραμε ήδη την πρώτη γεύση με τη συγκρότηση της Εξεταστικής Επιτροπής (όπως η κρυπτόμενη επιστολικά κυβερνητική πλειοψηφία αποφάσισε), πρώτα με τη συγκρότηση ενός μονοκομματικού της πλειοψηφίας προεδρείου και μόλις χθες με 3 χωριστούς καταλόγους μαρτύρων από Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, ο καθείς και τις δεκάδες του. Είναι όμως προφανές πως η κεντρική ευθύνη πολιτικά βαραίνει την κυβέρνηση, που επί 6 χρόνια είτε ανέχθηκε, είτε αδιαφόρησε, είτε για ψηφοθηρικούς λόγους συναλλάχτηκε με μία από τις μεγαλύτερες απάτες σε βάρος τίμιων παραγωγών στον πρωτογενή τομέα, που τελικά ήρθε στην επιφάνεια, κατά κύριο λόγο από την έρευνα και δράση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.
Πέντε υπουργοί, 6 πρόεδροι του ΟΠΕΚΕΠΕ, 7 υφυπουργοί και άλλοι τόσοι γενικοί και ειδικοί γραμματείς στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με τη Ν.Δ. κυβέρνηση σε συνέχεια τριών εκλογικών αναμετρήσεων, αρκούν για να αντιληφθεί κανείς το νόημα της υπόθεσης.
Αλλά στην Κρήτη, που φιγουράρει μακράν και με διαφορά στην πρώτη θέση αυτού του “καταπιόνα” -σκανδάλου, οι ευθύνες δεν είναι μόνο οι κομβικά κεντρικές, αλλά και τοπικά καθοριστικές. Ιδίως για εκρηκτική αύξηση από το 2019 έως το 2024 των αιγοπροβάτων σε 7.800.000 και άρα και των κατ’ αντιστοιχία βοσκοτόπων, μη εξαιρουμένων και των άλλων “ευεργετημάτων” που... φούσκωσαν τις επιδοτήσεις εκρηκτικά από βιολογικά σχήματα, “μαϊμού” πιστοποιήσεις τους, ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές, για να φτάσουμε μέχρι και στο φυτικό κεφάλαιο εκτροφής και από εκεί μέχρι τα βιολογικά σχήματα μελισσοκομίας.
Η κρισιμότερη όλων χρονικά περίοδος γι’ αυτήν την “έκρηξη” δηλώσεων, ενεργοποίησης δικαιωμάτων κ.λπ. είναι από τα τέλη του 2020, το 2021, το 2022 και το 2023, αφού από εκεί και κάτω και μέχρι τις αποκαλύψεις τα πράγματα κυλούσαν στον “αυτόματο”.
Η ευθύνη των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης
Σύμπτωση ή όχι η “Δήλωση εχεμύθειας” και όσα περιέχει, που ζητήθηκαν με εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Λειτουργίας και Διεύθυνσης Διοίκησης και Ανθρώπινου Δυναμικού της Περιφέρειας Κρήτης, ακόμη και από τους αιρετούς περιφερειακούς συμβούλους, όπως αποκάλυψε πρόσφατα η εφημερίδα Νέα Κρήτη, ήρθε σε μια περίοδο όχι κενή περιεχομένου και αναφορών και σε υπηρεσίες της Περιφέρειας, σε ζητήματα χρηστής διοίκησης, δημόσιου χρήματος και δημόσιου ενδιαφέροντος, είτε αφορούν απευθείας αναθέσεις, εμπλοκή εταιρειών που μετέχει και η Περιφέρεια, όπως οι Αναπτυξιακές π.χ. για τα Leader, αλλά πολύ περισσότερο για υποθέσεις εθνικού και ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, όπως ο ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου η εμπλοκή και οι ευθύνες των κτηνιατρικών υπηρεσιών της Περιφέρειας στη διόγκωση των “Μητρώων Εκμεταλλεύσεων Αιγοπροβάτων”, που έφτασαν σε 7.800.000 αιγοπρόβατα στην Κρήτη (!!!) και ξεκλείδωσαν τους κωδικούς ενεργοποίησης δικαιωμάτων για να καταβληθούν οι επιδοτήσεις σε μη δικαιούχους ή σε “ύποπτους” ΑΦΜ.
Η ευθύνη των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών και απ’ όσους τους παρείχαν πολιτική κάλυψη είναι βαρύτατη, όσο κι αν ορισμένοι επιχειρούν να πετάξουν την “μπάλα στην εξέδρα”. Ναι μεν η κεντρική πολιτική ευθύνη ανήκει στην κυβέρνηση, που επί 6 χρόνια με 5 υπουργούς και 6 προέδρους ΟΠΕΚΕΠΕ συγκάλυψε και συναλλάχθηκε και ψηφοθηρικά με όσους έστηναν τις κομπίνες, όμως τοπικά, χωρίς την υπογραφή και τη σφραγίδα των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών άνευ ελέγχων, σκάνδαλο με τέτοια ογκώδη νούμερα εκατομμυρίων αιγοπροβάτων από το 2019 έως το 2025, με αιμοληψίες και ενώτια- “φαντάσματα” και κατ’ επέκταση εκτάσεις δε θα είχαμε. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου