GuidePedia

0

«Η ταχεία επέκταση των αεροπορικών εμπορευματικών διαδρομών μεταξύ της περιοχής των Ουιγούρων και της Ευρώπης αποτελεί αυξανόμενη απειλή για την ακεραιότητα των αλυσίδων εφοδιασμού της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου», σύμφωνα με την έκθεση της UHRP.

Πάνω από 40 εμπορευματικές διαδρομές συνδέουν την Ευρώπη με αεροδρόμια της επαρχίας Σιντζιάνγκ της Κίνας, όπου το Πεκίνο κατηγορείται ότι υποβάλλει την εθνοτική ομάδα των Ουιγούρων σε καταναγκαστική εργασία και παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Περισσότερες από εννέα εταιρείες μεταφορών έχουν καθιερώσει δρομολόγια από το Σιντσιάνγκ προς την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, , την Ελβετία, το Βέλγιο, την Ιρλανδία, την Ισπανία και άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, σύμφωνα με νέα ανάλυση δεδομένων αερομεταφορών από την ομάδα υπεράσπισης των Uyghur Human Rights Project (UHRP) της Ουάσινγκτον.

Η ανάλυσή της UHRP δείχνει ότι οι πτήσεις μεταφέρουν προϊόντα ηλεκτρονικού εμπορίου, υφάσματα, υποδήματα, ηλεκτρονικά είδη, ανταλλακτικά αυτοκινήτων και γεωργικά προϊόντα — όλοι οι τομείς που εκτίθενται στον κίνδυνο της καταναγκαστικής εργασίας των Ουιγούρων.



Ανθρωπιστική πρόκληση και εμπορική απειλή

Η ραγδαία επέκταση των αεροπορικών εμπορευματικών διαδρομών μεταξύ της περιοχής των Ουιγούρων και της Ευρώπης αποτελεί μια ανθρωπιστική πρόκληση και παράλληλα μια αυξανόμενη απειλή για την ακεραιότητα των αλυσίδων εφοδιασμού της Ευρώπης, σύμφωνα με την έκθεση της UHRP, η οποία παρακολούθησε 12 μήνες πτήσεων εμπορευματικών μεταφορών από τον Ιούνιο του 2024 έως τον Μάιο του τρέχοντος έτους.

«Είμαι βαθιά ανήσυχος για αυτά τα ευρήματα», δήλωσε ο Ντέιβιντ Άλτον, πρόεδρος της Μικτής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Βρετανικού Κοινοβουλίου, σημειώνοντας ότι η αύξηση των πτήσεων «φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με την πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να υιοθετήσει έναν μηχανισμό ελέγχου της καταναγκαστικής εργασίας».

Τον Ιούλιο, η επιτροπή του Άλτον διαπίστωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο κινδυνεύει επίσης να γίνει «χωματερή» για αγαθά που κατασκευάζονται με τη σύγχρονη δουλεία και κάλεσε τους υπουργούς να εφαρμόσουν στοχευμένες απαγορεύσεις εισαγωγών για να αντισταθμίσουν τις ελλείψεις του βρετανικού νόμου περί σύγχρονης δουλείας του 2015 , ο οποίος απαιτεί από τις εταιρείες να δημοσιεύουν ετήσια δήλωση που να περιγράφει λεπτομερώς τις προσπάθειές τους για την πρόληψη της καταναγκαστικής εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της αξιολόγησης των κινδύνων.
Η καταναγκαστική εργασία «διαδεδομένη» στο Σιντζιάνγκ

Ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός γίγαντας Volkswagen εγκατέλειψε την περιοχή , καθώς «δεν μπόρεσε να ελέγξει ανεξάρτητα την έκταση της καταναγκαστικής εργασίας στην αλυσίδα εφοδιασμού του», δήλωσε ο Άλτον. «Η κινεζική κυβέρνηση αρνείται επανειλημμένα την πρόσβαση στους Ειδικούς Εισηγητές των Ηνωμένων Εθνών για έρευνα».
Βορειοαμερικανικές και ευρωπαϊκές κυβερνήσεις , τα Ηνωμένα Έθνη , πανεπιστημιακοί ερευνητές , οργανισμοί παρατήρησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων , ομάδες προβληματισμού και δεκάδες μαρτυρίες επιζώντων έχουν δείξει στοιχεία για τον καταναγκασμό των Ουιγούρων εργαζομένων από το Πεκίνο σε όλη την Σιντσιάνγκ.

Το 2021, οι Βρετανοί νομοθέτες ψήφισαν να αναγνωρίσουν ότι η Κίνα διαπράττει «γενοκτονία» στην περιοχή. Αυτό περιλαμβάνει την «ευρεία χρήση καταναγκαστικής εργασίας», δήλωσε ο τότε υπουργός Εξωτερικών Ντόμινικ Ράαμπ. Οι ΗΠΑ απαγόρευσαν τις εισαγωγές που έγιναν με καταναγκαστική εργασία Ουιγούρων την ίδια χρονιά και επέκτειναν αυτούς τους νόμους στις αρχές του 2025 .

«Πρέπει να υποθέσουμε ότι όλα τα προϊόντα που κατασκευάζονται στην περιοχή των Ουιγούρων κατασκευάζονται με καταναγκαστική εργασία», δήλωσε σε γραπτή δήλωση η Sian Lea, επικεφαλής της βρετανικής και ευρωπαϊκής υπεράσπισης στην Anti-Slavery International. Η καταναγκαστική εργασία από το κινεζικό κράτος «είναι εκτεταμένη και συστηματική», είπε.

Για «ψέμα του αιώνα» μιλάει η Κίνα

Η κινεζική κυβέρνηση έχει θέσει το κύριο αεροδρόμιο Ουρούμτσι του Σιντσιάνγκ ως κεντρικό κόμβο στη στρατηγική της για τον «Δρόμο του Μεταξιού», ενσωματώνοντας την περιοχή στις παγκόσμιες αγορές στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μια Ζώνη, Ένας Δρόμος». Αξιωματούχοι του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος επαίνεσαν την επέκταση των παγκόσμιων αεροπορικών εμπορευματικών συνδέσεων της περιοχής το 2023, στο πλαίσιο του έργου του Κινέζου Προέδρου Σι Τζινπίνγκ.

«Ο ισχυρισμός περί «καταναγκαστικής εργασίας» στο Σιντζιάνγκ είναι ένα «ψέμα του αιώνα» που επινοήθηκε από αντικινεζικά στοιχεία για να δυσφημίσουν την Κίνα», δήλωσε εκπρόσωπος της πρεσβείας της Κίνας στο Λονδίνο, επιμένοντας ότι «δεν υπάρχει «καταναγκαστική εργασία» στο Σιντζιάνγκ» και ότι η έκθεση του UHRP είναι «εντελώς ψευδής».

«Καμία συκοφαντία ή δυσφήμιση δεν μπορεί να αλλάξει το γεγονός ότι τα προϊόντα της Σιντζιάνγκ είναι υψηλής ποιότητας και ευρέως ευπρόσδεκτα», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος. «Ούτε μπορεί να επισκιάσει τη σταθερή οικονομική και κοινωνική πρόοδο της περιοχής».

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top