GuidePedia

0


Δυο μόλις λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, ενώ ξεκινούσε η 16η Απριλίου, το DP αναρτούσε εκτεταμένη ανάλυση με την οποία εγείρονταν αμφιβολίες για την ικανότητα των Ουκρανών να έχουν οι ίδιοι, χωρίς δυτική βοήθεια, τη δυνατότητα να στοχοποιήσουν το εμβληματικό ρωσικό καταδρομικό Moskva και να το πλήξουν με δυο πυραύλους Neptune. Στις 20 Μαρτίου, η βρετανική εφημερίδα The Times, ανέφερε σε ανάρτηση στον ιστοχώρο της, ότι “μπορεί να αποκαλύψει ότι αμερικανικό αεροσκάφος περιπολούσε στη Μαύρη θάλασσα τις ώρες προτού το Moskva πληγεί από τους ουκρανικούς πυραύλους”, κατονομάζοντας τον τύπο του αεροσκάφους: Boeing P-8 Poseidon.

Το δημοσίευμα αναπαράχθηκε από συναδέλφους στην Ελλάδα. Αυτό καταρχήν είναι θετικό, υπό την έννοια ότι μέρος της δουλειάς είναι η παρακολούθηση σοβαρών διεθνών μέσων ενημέρωσης και η προσεκτική αναπαραγωγή όσων γράφονται. Στον τίλο χρησιμοποιούνταν η λέξη “Αποκάλυψη“. Προφανώς όταν το έχει επισημάνει ένα πενθήμερο ενωρίτερα, αυτό αποτελεί ηθική ικανοποίηση. Όταν μάλιστα δεν είναι προϊόν ρεπορτάζ αλλά ανάλυσης λογικών συλλογισμών, με βάση όσα έχουν συλλεχθεί από ανοικτές πηγές πληροφοριών.

Οι Times βέβαια, χρησιμοποιούν τις εκτιμήσεις κάποιας “αναλύτριας πληροφοριών” ονόματι Αμέλια Σμιθ, λέγοντας ότι το P-8 Poseidon απογειώθηκε από τη Σιγκονέλα της Σικελίας (ΝΑΤΟϊκή βάση) στις 13 Απριλίου, λίγες ώρες πριν την επίθεση στο Moskva. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, “πριν φθάσει στην Μαύρη θάλασσα έσβησε τους πομπούς ανίχνευσης, ώστε να πετάξει «αόρατο» επί σχεδόν τρεις ώρες προτού επιστρέψει στη βάση του, σύμφωνα με το FlightRadar 24“.

Τι έγραφε όμως το DP πέντε ημέρες νωρίτερα; “…[Η] στοχοποίηση του Mοskva από τέτοια αεροσκάφη [TB2 Bayraktar] θα πρέπει να θεωρείται απίθανη, δεδομένου ότι θα έπρεπε να πλησιάσουν σε απόσταση που είναι εύκολος στόχος για τη ρωσική αεράμυνα. Είτε την παράκτια, είτε των ρωσικών μονάδων επιφανείας. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την εκτίμηση του υπογράφοντα [σ.σ. υπογραφή ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ], δεν τίθεται θέμα στοχοποίησης από TB2. Θα είχαν καταρριφθεί πολύ πριν εντοπίσουν το ρωσικό καταδρομικό.

Αντίθετα, τα RQ-4 Global Hawk Block 40, μέσω του ραντάρ AESA (Radar Technology Insertion Program – RTIP) με δυνατότητες MTI (Moving Target Indicator) και SAR (Synthetic Aperture Radar) που διαθέτουν, μπορούν να εντοπίσουν και να παρακολουθούν στόχους σε αποστάσεις αρκετά μεγαλύτερες των 250 χιλιομέτρων. Τόσο στο έδαφος όσο και την επιφάνεια της θάλασσας.

Τη θέση, την ταχύτητα και την πορεία του Mοskva (SURPIC – Surface Picture), ένα τέτοιο αεροσκάφος θα μπορούσε φυσικά επιχειρώντας από απόσταση ασφαλείας και σε μεγάλο ύψος (άνω των 50.000 ποδών) να τη “διαβιβάσει” άμεσα μέσω data link σε ένα από τα P-8A Poseidon που καθημερινά σχεδόν πετούν στην ίδια περιοχή, οπλισμένα πιθανώς με αντιπλοϊκούς πυραύλους AGM-84 Harpoon (ακτίνα 200+ χιλιομέτρων), επιχειρώντας από την αεροπορική βάση της Sigonella στη Σικελία.”

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι το DP δεν έχει κάνει αναφορά, πέντε ημέρες νωρίτερα, σε αεροσκάφος P-8 Poseidon, αλλά και σε άλλα μέσα που πετούσαν συστηματικά στην περιοχή και είχαν τη δυνατότητα να κάνουν τη δουλειά από απόσταση ασφαλείας. Και μάλιστα ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν απλά ένα μέρος της “αλυσίδας” στοχοποίησης του ρωσικού καταδρομικού.

Παραπέμψαμε μάλιστα και στην πορεία στρατηγικού μη επανδρωμένου αεροχήματος τύπου Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk, στο μέσον της Μαύρης θάλασσας τις ώρες που προηγήθηκαν του πλήγματος!



Άρα, πεποίθησή μας είναι ότι και πάλι η αποκάλυψη των Times ήταν μισή. Καλώς αναμεταδόθηκε ‘Oμως δεν συνυπολογίστηκε το ότι η Βρετανία είναι μια χώρα που εμπλέκεται ευθέως στο μέτωπο της Ουκρανίας, άρα “συστημικά” μέσα ενημέρωσης δεν μπορούν παρά να ευθυγραμμίζονται, σε κάποιον τουλάχιστον βαθμό, με τις κυβερνητικές – κρατικές υπηρεσίες που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο εμπλέκονται στη διαχείριση ενός “εθνικού θέματος” για τους Βρετανούς.

Θα πρέπει να διευκρινιστεί, ότι για τη δημοσιογραφική αξιοπρέπεια στη Βρετανία, αποδεδειγμένα δεν υπάρχουν “αστερίσκοι” και είναι ζήτημα τιμής η δημοσίευση ρεπορτάζ που να πλήττουν την πολιτική πτέρυγα που υποστηρίζει το κάθε μέσο. Για να τα λέμε όλα. Όχι μόνο παραμέτρους τις οποίες οφείλει να λαμβάνει υπόψη κάθε αναλυτής εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου.

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι όσοι διέρρευσαν την “αποκάλυψη” στην καλή λονδρέζικη εφημερίδα “The Times”, έχοντας γνώση ότι οι αναλυτές προβληματίζονταν με την επίσημη εκδοχή που τα πίστωνε όλα στους Ουκρανούς παρουσιάζοντάς τους ως… υπερδύναμη, έδωσαν στη δημοσιότητα μια “αποκάλυψη-σενάριο”, η οποία πάλι λέει την αλήθεια μισή.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, θα πρέπει να συνειδητοποιηθεί ότι υπάρχει εδραιωμένη μια “κουλτούρα αντιγραφής” και μια αδικαιολόγητη υποτίμηση και έλλειψη εμπιστοσύνης του τι μπορεί να αποκαλυφθεί εγχωρίως, όταν η επεξεργασία των στοιχείων από ανοικτές πηγές γίνει με τη συνδρομή της εξειδικευμένης γνώσης. Χωρίς κραυγές και αλαλαγμούς. Με ψυχραιμία και πάντα με ανάδειξη του υποκειμενισμού κάθε αναλυτικού συμπεράσματος.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι το DP δεν έχει κάνει απλά και μόνο αναφορά, πέντε ημέρες νωρίτερα, σε αεροσκάφος P-8 Poseidon, αλλά και σε άλλα μέσα (MQ-9 Reaper και RQ-4 Global Hawk) που πετούσαν συστηματικά στην περιοχή και είχαν τη δυνατότητα να κάνουν τη δουλειά από απόσταση ασφαλείας. Και μάλιστα ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν απλά ένα μέρος της “αλυσίδας” στοχοποίησης του ρωσικού καταδρομικού. Υπενθυμίσαμε δε, ότι μπορούν να φέρουν φονικούς αντιπλοϊκούς AGM-84 Harpoon με ακτίνα 200+ χιλιομέτρων. Έτσι για να υπάρχει.

Εν κατακλείδι, παραπέμψαμε μάλιστα και στην πορεία στρατηγικού μη επανδρωμένου αεροχήματος τύπου Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk, στο μέσον της Μαύρης θάλασσας τις εβδομάδες και τις ημέρες που προηγήθηκαν του πλήγματος! Χωρίς να τίθεται θέμα σύγκρισης των δυο μέσων, των TIMES και του DP, η ad hoc αντιπαραβολή της κάλυψης στο συγκεκριμένο θέμα, τουλάχιστον δεν μας κάνει να αισθανόμαστε μειονεκτικά…

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΡΕΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΒΙΝΤΕΟ, ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ “11aviation”. ΑΞΊΖΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΟΤΙ Η ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ. ΑΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΑΧΗ ΠΕΡΙΟΧΗ…
Οι λήψεις έγιναν με:
DSLRs: Canon 5D Mark IV & Canon EOS-1DX
Lenses: Sigma 300-800 f5.6, Sigma 60-600 f4-5.6 με Tele 2x, (double 2x), 3x
Telescope: 8’’/AVX Mount controlled by visual tracking software.
Monoscope: 15-45x with EOS Mount


P-8A Poseidon του USN, πετά πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα στο ύψος των ακτών της Βουλγαρίας


Ε-3 Sentry της USAF, επίσης σε πτήση επιτήρησης πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα


RQ-4B της USAF (κωδικός κλήσης FORTE 10) που έχει απογειωθεί από τη Σιγκονέλα της Σικελίας, καθ’ οδόν προς τη Μαύρη Θάλασσα. Ο φωτογραφικός φακός εδώ το έχει καταγράψει αχνά στον ελληνικό εναέριο χώρο, καθώς το ύψος πτήσης είναι τα 57.000 πόδια (FL570)!

P-8A Poseidon του USN, πετά πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα στο ύψος των ακτών της Βουλγαρίας


E-3 AWACS (είναι εντυπωσιακό με το περιστρεφόμενο ραντάρ)

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.




Δημοσίευση σχολίου

 
Top