«Κερκόπορτα» για το ιδιοκτησιακό καθεστώς νήσων, νησίδων και βραχονησίδων που δεν περιλαμβάνονται στις Συνθήκες.
Από την Κύρα ΑδάμΑν το 2019 και το 2020 η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προκειμένου να αντιμετωπίσει την προκλητική, επιθετική και «παμφάγα» Τουρκία του Ταγίπ Ερντογάν, σιωπηλά αλλά σταθερά παραχώρησε ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην ανατολική Μεσόγειο, το 2021 η ελληνική κυβέρνηση, αναζητώντας την ησυχία της από τον Ερντογάν, άνοιξε μόνη της το θέμα της αποστρατιωτικοποίησης των νήσων του ανατολικού Αιγαίου, αλλά και το θέμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος νήσων, νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο, που δεν περιλαμβάνονται στις Συνθήκες.
Η Άγκυρα έχει καταστήσει αυτή τη στιγμή τα δύο αυτά θέματα (τα οποία συνδέει μεταξύ τους) την αιχμή του τουρκικού δόρατος εναντίον των Ελλάδας, με συνεχή επίσημη δημόσια ενημέρωση και καταγγελίες στους διεθνείς οργανισμούς, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάρρευση της Τουρκίας.
Παραχωρήσεις
Στις αρχές του 2021 η Τουρκία είχε εξασφαλίσει από την ελληνική κυβέρνηση:
- Την παραχώρηση όλης της ελληνικής ΑΟΖ ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού – ένα γήπεδο έτοιμο για «τουρκοποίηση»
- Την κατάργηση της ελληνικής ΑΟΖ των ανατολικών ακτών της Ρόδου και του Καστελλόριζου (0% ΑΟΖ)
- Το πετσόκομμα της ΑΟΖ της Κρήτης (40% ΑΟΖ) και της Καρπάθου (20% ΑΟΖ)
- Την παράδοση της δυτικής ΑΟΖ της Κύπρου στην Τουρκία, διότι με την «τουρκοποίηση» της ελληνικής ΑΟΖ ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού η Κύπρος υποχρεούται να διαπραγματευτεί μόνη της με την Τουρκία τη μεταξύ τους ΑΟΖ
Έτσι, από τις αρχές του 2021 η Τουρκία έχει μετατρέψει ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στην Αν. Μεσόγειο και νοτιοανατολικά της Κρήτης σε τουρκικά κεκτημένα. Και επομένως, όπως αποδεικνύουν οι κινήσεις της Άγκυρας, έχει έρθει η ώρα του Αιγαίου.
Η αφορμή ήταν η επανάληψη του σίριαλ διαρκείας των «διερευνητικών επαφών Ελλάδας – Τουρκίας», που ύστερα από σκληρή επιμονή της Άγκυρας (αλλιώς δεν θα προσερχόταν στις συνομιλίες) μετετράπη ευκόλως σε «Διμερή Πολιτικό Διάλογο Ελλάδας – Τουρκίας».
Παραβίαση της Λωζάννης
Η αποφασιστική στροφή στα θέματα του Αιγαίου έγινε τον Απρίλιο του 2021, κατά την επίσκεψη του ΥΠΕΞ Νίκου Δένδια στην Άγκυρα.
O Μεβλούτ Τσαβούσογλου κατονόμασε προκλητικές τουρκικές θέσεις εναντίον της Ελλάδας, αναφερόμενος και στην αποστρατιωτικοποίηση των νήσων του Αν. Αιγαίου. Ο κ. Δένδιας, εκνευρισμένος και όχι προετοιμασμένος, έπεσε στην παγίδα και υποστήριξε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι η Ελλάδα αναγκάζεται να στρατιωτικοποιεί τα νησιά της Συνθήκης της Λωζάννης λόγω τουρκικής απειλής.
Άρα, προσέφερε νομικό και πολιτικό επιχείρημα στην Άγκυρα να εδραιώσει την κατηγορία της ελληνικής παραβίασης της Συνθήκης της Λωζάννης.
Ο κ. Δένδιας με τη θέση αυτή αποδέχθηκε παραβίαση της Συνθήκης της Λωζάννης για λόγους άμυνας, γεγονός που είναι σε βάρος της Ελλάδας, δεδομένου ότι η Συνθήκη της Λωζάννης απαγορεύει μόνον ναυτικές βάσεις και οχυρωματικά έργα στις νήσους (άρθρο 13).
Άρα προσέφερε, επίσης, νομικό και πολιτικό επιχείρημα στην Άγκυρα να εδραιώσει την κατηγορία της ελληνικής παραβίασης της Συνθήκης της Λωζάννης.
Οι επίσημες διατυπώσεις Δένδια στη συνέντευξη Τύπου στην Άγκυρα κατόρθωσαν να μετατρέψουν την Ελλάδα από κατήγορο της Τουρκίας σε κατηγορούμενη και μάλιστα με αποδοχή εγκλήματος. Και τούτο διότι, αντί να κατηγορήσει ευθέως την Άγκυρα ότι αυτή παραβιάζει καθημερινώς επί δεκαετίες τη Συνθήκη της Λωζάννης με τις τουρκικές υπερπτήσεις, αποδέχθηκε ψευδώς ότι η Ελλάδα στρατιωτικοποιεί τα νησιά, δηλαδή παραβιάζει (και πάλι ψευδώς) τη Συνθήκη της Λωζάννης και έτσι η Ελλάδα έγινε από κατήγορος κατηγορούμενη.
Η αποφασιστική στροφή στα θέματα του Αιγαίου έγινε τον Απρίλιο του 2021, κατά την επίσκεψη του ΥΠΕΞ Νίκου Δένδια στην Άγκυρα.
O Μεβλούτ Τσαβούσογλου κατονόμασε προκλητικές τουρκικές θέσεις εναντίον της Ελλάδας, αναφερόμενος και στην αποστρατιωτικοποίηση των νήσων του Αν. Αιγαίου. Ο κ. Δένδιας, εκνευρισμένος και όχι προετοιμασμένος, έπεσε στην παγίδα και υποστήριξε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι η Ελλάδα αναγκάζεται να στρατιωτικοποιεί τα νησιά της Συνθήκης της Λωζάννης λόγω τουρκικής απειλής.
Άρα, προσέφερε νομικό και πολιτικό επιχείρημα στην Άγκυρα να εδραιώσει την κατηγορία της ελληνικής παραβίασης της Συνθήκης της Λωζάννης.
Ο κ. Δένδιας με τη θέση αυτή αποδέχθηκε παραβίαση της Συνθήκης της Λωζάννης για λόγους άμυνας, γεγονός που είναι σε βάρος της Ελλάδας, δεδομένου ότι η Συνθήκη της Λωζάννης απαγορεύει μόνον ναυτικές βάσεις και οχυρωματικά έργα στις νήσους (άρθρο 13).
Άρα προσέφερε, επίσης, νομικό και πολιτικό επιχείρημα στην Άγκυρα να εδραιώσει την κατηγορία της ελληνικής παραβίασης της Συνθήκης της Λωζάννης.
Οι επίσημες διατυπώσεις Δένδια στη συνέντευξη Τύπου στην Άγκυρα κατόρθωσαν να μετατρέψουν την Ελλάδα από κατήγορο της Τουρκίας σε κατηγορούμενη και μάλιστα με αποδοχή εγκλήματος. Και τούτο διότι, αντί να κατηγορήσει ευθέως την Άγκυρα ότι αυτή παραβιάζει καθημερινώς επί δεκαετίες τη Συνθήκη της Λωζάννης με τις τουρκικές υπερπτήσεις, αποδέχθηκε ψευδώς ότι η Ελλάδα στρατιωτικοποιεί τα νησιά, δηλαδή παραβιάζει (και πάλι ψευδώς) τη Συνθήκη της Λωζάννης και έτσι η Ελλάδα έγινε από κατήγορος κατηγορούμενη.
Αμφισβήτηση νήσων
Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου στην ανταποδοτική επίσκεψή του στην Αθήνα, μέσω γραπτής συνέντευξής του αναφέρθηκε ευθέως στην αμφισβήτηση του νομικού καθεστώτος νήσων, νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο, με βάση τις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων, που δεν μπορούν να απομονωθούν και αγνοηθούν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Άγκυρα αμφισβήτησε ευθέως επισήμως και μάλιστα από την Αθήνα την ελληνική κυριαρχία επί νήσων, νησίδων κ.λπ. που δεν κατονομάζονται στις Συνθήκες.
Η Τουρκία δεν ισχυρίζεται ότι τα νησιά αυτά είναι τουρκικά, επιμένει όμως ότι είναι… αγνώστου πατρός, διότι δεν είναι ούτε ελληνικά και γι’ αυτό θέλει να τα μοιραστεί «δίκαια με την Ελλάδα».
Από τον Απρίλιο του 2021 μέχρι σήμερα η Τουρκία καταγγέλλει επισήμως, τουλάχιστον κάθε δίμηνο στον ΟΗΕ και στους άλλους διεθνείς οργανισμούς, ότι η Ελλάδα παραβιάζει αδιακόπως τις Συνθήκες, διότι εκτελεί στρατιωτικές ασκήσεις στα νησιά, τα οποία έχουν καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης με βάση αυτές.
Δηλώνει δηλαδή την ουσία της θέσης της και τον σκοπό της: Η Τουρκία καταγγέλλει την Ελλάδα επειδή κάνει στρατιωτικές ασκήσεις στα νησιά και ΟΧΙ γιατί τα εξοπλίζει. Οι Συνθήκες όμως ΔΕΝ απαγορεύουν τις ασκήσεις. Απαγορεύουν τις ναυτικές βάσεις, τα οχυρωματικά έργα και πλεονάζον στρατιωτικό προσωπικό.
Αποκορύφωμα της προκλητικότητας ήταν οι δηλώσεις Τσαβούσογλου στην τουρκική Βουλή (Δεκέμβριος 2021), σύμφωνα με τις οποίες η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει δικαίωμα κυριαρχίας στα νησιά που κατονομάζονται στις Συνθήκες, διότι αυτά παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τον όρο της αποστρατιωτικοποίησης, τον οποίο η Ελλάδα παραβιάζει συνεχώς, εξ ου και η σχετική καταγγελτική επιστολή της Αγκύρας στον ΟΗΕ.
Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου στην ανταποδοτική επίσκεψή του στην Αθήνα, μέσω γραπτής συνέντευξής του αναφέρθηκε ευθέως στην αμφισβήτηση του νομικού καθεστώτος νήσων, νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο, με βάση τις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων, που δεν μπορούν να απομονωθούν και αγνοηθούν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Άγκυρα αμφισβήτησε ευθέως επισήμως και μάλιστα από την Αθήνα την ελληνική κυριαρχία επί νήσων, νησίδων κ.λπ. που δεν κατονομάζονται στις Συνθήκες.
Η Τουρκία δεν ισχυρίζεται ότι τα νησιά αυτά είναι τουρκικά, επιμένει όμως ότι είναι… αγνώστου πατρός, διότι δεν είναι ούτε ελληνικά και γι’ αυτό θέλει να τα μοιραστεί «δίκαια με την Ελλάδα».
Από τον Απρίλιο του 2021 μέχρι σήμερα η Τουρκία καταγγέλλει επισήμως, τουλάχιστον κάθε δίμηνο στον ΟΗΕ και στους άλλους διεθνείς οργανισμούς, ότι η Ελλάδα παραβιάζει αδιακόπως τις Συνθήκες, διότι εκτελεί στρατιωτικές ασκήσεις στα νησιά, τα οποία έχουν καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης με βάση αυτές.
Δηλώνει δηλαδή την ουσία της θέσης της και τον σκοπό της: Η Τουρκία καταγγέλλει την Ελλάδα επειδή κάνει στρατιωτικές ασκήσεις στα νησιά και ΟΧΙ γιατί τα εξοπλίζει. Οι Συνθήκες όμως ΔΕΝ απαγορεύουν τις ασκήσεις. Απαγορεύουν τις ναυτικές βάσεις, τα οχυρωματικά έργα και πλεονάζον στρατιωτικό προσωπικό.
Αποκορύφωμα της προκλητικότητας ήταν οι δηλώσεις Τσαβούσογλου στην τουρκική Βουλή (Δεκέμβριος 2021), σύμφωνα με τις οποίες η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει δικαίωμα κυριαρχίας στα νησιά που κατονομάζονται στις Συνθήκες, διότι αυτά παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τον όρο της αποστρατιωτικοποίησης, τον οποίο η Ελλάδα παραβιάζει συνεχώς, εξ ου και η σχετική καταγγελτική επιστολή της Αγκύρας στον ΟΗΕ.
Παραβίασαν το μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ στο πλαίσιο του «ήρεμου καλοκαιριού»
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όταν σίγασαν τα εύκολα και κούφια χειροκροτήματα για τη σθεναρή στάση Δένδια στην Άγκυρα, ουδόλως αποφάσισε να τηρήσει σθεναρή στάση απέναντι στις εξωφρενικές διεθνείς καταγγελίες της Τουρκίας για παράβαση των Συνθηκών από την Ελλάδα.
Και άφησε την Τουρκία να χορεύει μόνη της στο Αιγαίο με συνεχείς και αδιάκοπες στρατιωτικές ασκήσεις της με πυρά, που καταλαμβάνουν συνεχώς ελληνική κυριαρχία και ξεπερνούν κατά πολύ σε πολλές περιπτώσεις προς τα δυτικά και τον 25ο Μεσημβρινό (μέσο του Αιγαίου).
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφήνει αναπάντητες τις προκλήσεις αυτές σε διπλωματικό επίπεδο και μάλιστα το καλοκαίρι αναζήτησε ήσυχα νερά από τον Ερντογάν, ο οποίος όμως, καίτοι βρισκόταν σε ισχύ το μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ (που απαγορεύει ασκήσεις στο Αιγαίο τη θερινή περίοδο), δεν άφησε θρησκευτική και εθνική γιορτή που να μην κάνει επιδεικτικά άσκηση στο Αιγαίο.
Το 2021 μπορεί κάλλιστα να μετονομαστεί σε έτος αγοράς οπλικών συστημάτων, καθώς, ύστερα από τη μεγάλη δεκαετή καταστροφική για την αμυντική ενίσχυση της χώρας μνημονική περίοδο, αγοράστηκαν τα γαλλικά αεροσκάφη Rafale, αλλά και οι γαλλικές φρεγάτες Belharra για τη μερική αντιμετώπιση των τουρκικών πυραύλων S-400, ενώ σιγά σιγά μπαίνουν στο κάδρο και τα αμερικανικά F-35, τα οποία είναι ακόμα απαγορευμένα στην Τουρκία.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όταν σίγασαν τα εύκολα και κούφια χειροκροτήματα για τη σθεναρή στάση Δένδια στην Άγκυρα, ουδόλως αποφάσισε να τηρήσει σθεναρή στάση απέναντι στις εξωφρενικές διεθνείς καταγγελίες της Τουρκίας για παράβαση των Συνθηκών από την Ελλάδα.
Και άφησε την Τουρκία να χορεύει μόνη της στο Αιγαίο με συνεχείς και αδιάκοπες στρατιωτικές ασκήσεις της με πυρά, που καταλαμβάνουν συνεχώς ελληνική κυριαρχία και ξεπερνούν κατά πολύ σε πολλές περιπτώσεις προς τα δυτικά και τον 25ο Μεσημβρινό (μέσο του Αιγαίου).
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφήνει αναπάντητες τις προκλήσεις αυτές σε διπλωματικό επίπεδο και μάλιστα το καλοκαίρι αναζήτησε ήσυχα νερά από τον Ερντογάν, ο οποίος όμως, καίτοι βρισκόταν σε ισχύ το μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ (που απαγορεύει ασκήσεις στο Αιγαίο τη θερινή περίοδο), δεν άφησε θρησκευτική και εθνική γιορτή που να μην κάνει επιδεικτικά άσκηση στο Αιγαίο.
Το 2021 μπορεί κάλλιστα να μετονομαστεί σε έτος αγοράς οπλικών συστημάτων, καθώς, ύστερα από τη μεγάλη δεκαετή καταστροφική για την αμυντική ενίσχυση της χώρας μνημονική περίοδο, αγοράστηκαν τα γαλλικά αεροσκάφη Rafale, αλλά και οι γαλλικές φρεγάτες Belharra για τη μερική αντιμετώπιση των τουρκικών πυραύλων S-400, ενώ σιγά σιγά μπαίνουν στο κάδρο και τα αμερικανικά F-35, τα οποία είναι ακόμα απαγορευμένα στην Τουρκία.
Η τουρκική κατάληψη ελληνικής κυριαρχίας επί χάρτου
Για ολόκληρο το 2021 η Τουρκία, από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021, εκτέλεσε ασκήσεις με πυρά σε τρεις περιοχές που καταλαμβάνουν ελληνική κυριαρχία, σε Λήμνο, Σαμοθράκη, Αη Στράτη, Αντίψαρα, Μελαμπιούς, Χταπόδια κ.λπ. Δηλαδή υπάρχει τουρκική κατάληψη και κατοχή ελληνικής κυριαρχίας για έναν χρόνο με στρατιωτικά μέσα και με πραγματικά πυρά.
Όλα τα ελληνικά συμφέροντα σε μοιρασιά
Οι περιοχές 1, 2 και 3 (με κόκκινο χρώμα στον χάρτη) αποτελούν τεκμήριο και μάλιστα με την ενυπόγραφη επικύρωση της κυβέρνησης, που δηλώνει διεθνώς ότι οι περιοχές αυτές καταλαμβάνουν ελληνική κυριαρχία, όπως αναγράφεται σε πλείστες όσες ελληνικές αγγελίες (ΝΟΤΑΜ). Επίσης η Άγκυρα, με τις ασκήσεις στις περιοχές αυτές, στέλνει στα άχρηστα τα 10 ν.μ. του ΕΕΧ. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την κατάληψη και την κατοχή της ελληνικής κυριαρχίας, θέτει όλα τα ελληνικά συμφέροντα σε μοιρασιά, με την Τουρκία να βουτάει ό,τι αυτή θέλει και την Αθήνα να καταγράφει τη διαδικασία.
Αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο ανικανότητας το γεγονός η κυβέρνηση να κλαίγεται διεθνώς επειδή η Τουρκία καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία και η ίδια να μην κάνει απολύτως τίποτα για τη διασφάλισή της στους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς.
Οι περιοχές 1, 2 και 3 (με κόκκινο χρώμα στον χάρτη) αποτελούν τεκμήριο και μάλιστα με την ενυπόγραφη επικύρωση της κυβέρνησης, που δηλώνει διεθνώς ότι οι περιοχές αυτές καταλαμβάνουν ελληνική κυριαρχία, όπως αναγράφεται σε πλείστες όσες ελληνικές αγγελίες (ΝΟΤΑΜ). Επίσης η Άγκυρα, με τις ασκήσεις στις περιοχές αυτές, στέλνει στα άχρηστα τα 10 ν.μ. του ΕΕΧ. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την κατάληψη και την κατοχή της ελληνικής κυριαρχίας, θέτει όλα τα ελληνικά συμφέροντα σε μοιρασιά, με την Τουρκία να βουτάει ό,τι αυτή θέλει και την Αθήνα να καταγράφει τη διαδικασία.
Αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο ανικανότητας το γεγονός η κυβέρνηση να κλαίγεται διεθνώς επειδή η Τουρκία καταλαμβάνει ελληνική κυριαρχία και η ίδια να μην κάνει απολύτως τίποτα για τη διασφάλισή της στους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς.
Στην περιοχή 4, βορείως της Σαμοθράκης – εκβολές Έβρου- η Τουρκία εκτελεί συνεχώς ασκήσεις, θέτοντας στα άχρηστα την ελληνική κυριαρχία στη βραχονησίδα Τζουράφα και στέλνοντας στον Καιάδα τα όρια του FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης.
Περιοχές 10 και 14. Επίσης με πολύ μεγάλη συχνότητα και διάρκεια εκτελεί ασκήσεις στις περιοχές μεταξύ Ρόδου – Μεγίστης, με αποτέλεσμα το FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης από τον Έβρο έως τη Μεγίστη να καθίσταται ανύπαρκτο.
Περιοχές 5 και 6. Οι ενέργειες της Τουρκίας μέσα στο FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης, που εκδηλώνονται με τις επιπλέον τουρκικές ασκήσεις στις περιοχές μεταξύ Λήμνου – Λέσβου και προσφάτως μεταξύ Λέσβου – Χίου, βασίζονται (όπως έχει αναλυτικά γράψει η «κυριακάτικη δημοκρατία») σε προηγούμενες επικίνδυνες ελληνικές αλχημείες, με τις οποίες έχει οριστεί ως ελεγχόμενη περιοχή ολόκληρο το FIR Αθηνών, πράγμα που απαγορεύει o ΙCΑΟ. Οι συνεχείς παρανομίες της Αθήνας σε βάρος του FIR Αθηνών και η ταυτόχρονη εκμετάλλευσή τους από την Άγκυρα εγκυμονούν περιπέτειες για τη χώρα και, συγκεκριμένα, αναδιάταξη του FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης, με τον κίνδυνο να φτάσει αυτό στη μέση του Αιγαίου και να καταστεί θέμα διμερούς διαπραγμάτευσης το ιδιοκτησιακό καθεστώς των νήσων του Αν. Αιγαίου που δεν περιλαμβάνονται στις Συνθήκες, όπως Αη Στράτης, Ψαρά, Θάσος, Παναγιά, Αντίψαρα κ.λπ., όπως θέτει μετ’ επιτάσεως η Τουρκία.
Βεβαίως, η Συνθήκη της Λωζάννης σαφώς ορίζει ότι μόνον τα νησιά που απέχουν 3 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές ανήκουν στην Τουρκία. Η άποψη των ελληνικών κυβερνήσεων ότι η Τουρκία δεν έχει κανένα κυριαρχικό δικαίωμα πέρα και έξω από τα 3 ν.μ. από τις τουρκικές ακτές είναι σωστή, αλλά είναι και ευάλωτη. Και τούτο διότι ουδέποτε και πουθενά η Τουρκία έχει ισχυριστεί ότι τα νησιά αυτά ανήκουν στην Τουρκία. Η Άγκυρα ισχυρίζεται ότι τα νησιά αυτά δεν ανήκουν ούτε στην Ελλάδα και επιχειρεί και λόγω των συνεχών ανοησιών της Αθήνας να καταστήσει τα νησιά αυτά «ξένο κράτος» και όχι ελληνικά, για να μπορεί στη συνέχεια να διεκδικήσει νομικά τα ίδια δικαιώματα με αυτά της Ελλάδας στα νησιά αυτά.
Στις περιοχές 7, 8 και 9 η Τουρκία εκτελεί συχνές ασκήσεις Έρευνας και Διάσωσης (SAR), ενημερώνοντας τους διεθνείς οργανισμούς ότι η περιοχή SAR της Τουρκίας, που φαίνεται στον χάρτη με κόκκινο χρώμα, βασίζεται στον τουρκικό νόμο 24611/Δεκ. 2001, ο οποίος έχει γίνει αποδεκτός από τον ΙΜΟ που τον έχει καταχωρίσει στο ΙΜΟ Global Plan. Μόλις το 2020 η Άγκυρα με εσωτερική απόφασή της επέκτεινε την τουρκική περιοχή SAR μέχρι την Κρήτη για να καλύπτει το τουρκικό τμήμα της τουρκολιβυκής ΑΟΖ, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους Έλληνες αλιείς.
Στις περιοχές 11 και 12 νοτίως Ρόδου – Μεγίστης εκτελεί κατά καιρούς έρευνες για φυσικούς πόρους (από το 2012), αλλά από το 2020-21, με την ανοχή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ισοπέδωσε ολόκληρη την Αν. Μεσόγειο, μετατρέποντάς τη σε τουρκική ΑΟΖ, αφού η ελληνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι προασπίζει μόνον τα 6 ν.μ. χωρικών υδάτων.
Δημοσίευση σχολίου