GuidePedia

0

Η Γερμανία έχει αναλάβει τον ρόλο του “διαιτητή” σ’ αυτό που κάποιοι επιμένουν να αποκαλούν ελληνο-τουρκική διαφορά γιατί δεν θέλουν να μιλήσουν για την Τουρκία, όπως πρέπει. Να πουν δηλαδή ότι εκείνη είναι το πρόβλημα-δυναμίτης για όλη την περιοχή. Η Γερμανία, λοιπόν ,διαιτητής. Τι κάνεις όταν γνωρίζεις ότι ο διαιτητής είναι “πιασμένος”;

Μ΄ένα κείμενο που έχει γράψει ο κ.Γιάννης Χατζηχρήστος στην προσωπική του σελίδα στο facebook, εξηγεί τα πάντα:


Στο χάρτη απεικονίζεται το κυκλοφορικό σύστημα της Ευρώπης, αυτό που αιματοδοτεί την οικονομία και την βιομηχανία της με φυσικό αέριο, το στρατηγικό μεταβατικό καύσιμο που καλύπτει, μαζί με το φθίνον σε σημασία πετρέλαιο, το 74% των συνολικών της ενεργειακών αναγκών .

Εδώ και 10 χρόνια έχει σημάνει συναγερμός στα επιτελεία που χαράσσουν εξωτερική και βιομηχανική πολιτική, αφού από τον έλεγχο της ροής αυτού του συστήματος καθορίζεται το 30% του κόστους όλων των προϊόντων της ΕΕ, το 35% των τροφίμων και το ευρώ .

Όμως το αέριο από τις αρτηρίες μέσα στον πορτοκαλί κύκλο τελειώνει! Της Νορβηγίας το 23, της Βρετανίας λίγο αργότερα.

Η Γερμανία, με τις επενδύσεις της στην Ρωσία, θα ήθελε να καλύψει το κενό με δύο αγωγούς NordStream, ένα υφιστάμενο και ένα ημιτελή που τον σταμάτησε άρον άρον ο Τραμπ), αυτούς μέσα στον μπλε κύκλο. Για να συνεχίσει να επιδοτεί μέσω αυτού έμμεσα τα προϊόντα της με την περίφημη γερμανική ανταγωνιστικότητα και για να μπορεί έτσι να μας κουνάει και το δάχτυλο.

Η ιστορία όμως, αλλά και τα αντίθετα συμφέροντα των ΗΠΑ (που πουλάει LNG) και της Γαλλίας (που πουλάει ενέργεια από τα πυρηνικά της) δεν είναι δυνατόν να ανεχθούν οι Uber Alles, δια του Πούτιν, να κάνουν πάλι μια από τα ίδια στην Ευρώπη, ανεξέλεγκτα.

Και έτσι, από το 2010, στράφηκε όλων η προσοχή στην κάτω δεξιά πινέζα του χάρτη, στα ενεργειακά αποθέματα της Ανατολικής Μεσογείου και στον έλεγχο του αγωγού EastMed, απ’ όπου είναι να καλυφθεί το 12% της συνολικής ζήτησης αερίου της ΕΕ μέχρι το 2050. Και ίσως και περισσότερο αν μέσω αυτού του αγωγού διοχετευθεί τελικά και αέριο από τον Κόλπο.

Μέσω της Τουρκίας αμφισβητούν την ΑΟΖ μας, νησιά στο Αιγαίο και άλλα, επιδιώκοντας και την πλήρη ομηρία της Κύπρου, αφού τα συμφέροντα της με εκείνον τον αγωγό από το Κατάρ βούλιαξαν προχθές με την συμφωνία Ισραήλ-ΗΑΕ.

Η ελληνική κυβέρνηση επικαλούμενη το δικό της ρεαλισμό φαίνεται ότι έχει εγκλωβιστεί πλήρως. Γνωρίζει πολύ καλά ότι ο διαιτητής, η Μέρκελ σε αυτή την φάση, θα δίνει πέναλτι υπέρ του Ερντογάν από την σέντρα και θα πηγαίνει το ματς για 5-0 εις βάρος μας (Καστελόριζο, ΑΟΖ, συνθήκη Λωζάνης, Αιγαίο, Κύπρος) από το πρώτο ημίχρονο, μέχρι να γίνουν οι εκλογές στις ΗΠΑ.

Για να παζαρέψει μετά με τον επόμενο πρόεδρο των ΗΠΑ, την απελευθέρωση του NordStreamII έναντι του EastMed που θα τον κρατάει στο χέρι! Αλλιώς θα σφυρίζει λέει και στο δεύτερο ημίχρονο προκλητικά εναντίον της Ελλάδας, απειλώντας με τον δικό της έλεγχο σε αυτόν τον αγωγό (ψήνονται μνημόνια ήδη γι’ αυτό) ή εναλλακτικά την ακύρωση του ΕastMed δια της “συνεκμετάλλευσης” του με την Τουρκία. Δηλαδή την παράδοση του στο Κατάρ που, κανείς δεν το θέλει πλέον για συμπαίκτη σε αγωγούς, αφού πλέον ο Εμίρης του, κύριος μέτοχος και της Volkswagen και μεγαλομέτοχος στην Deutchebank, μπορεί να εξάγει LNG μόνο με πλοία. Όπως φημολογείται όλως τυχαίως, τα περισσότερα “ελληνικών” συμφερόντων.

Όσο για την Λιβυη, ο εμφύλιος δι’ αντιπροσώπων της Τουρκίας/Κατάρ εναντίον της Ρωσίας/Αιγύπτου/Γαλλίας αφορούσε και εκεί τον έλεγχο αγωγών αερίου προς την Σικελία. Αλλά και των κοιτασμάτων ουρανίου, από όπου τροφοδοτείται η πυρηνική παραγωγή ενέργειας της Γαλλίας.



¶ Ο ίδιος χάρτης υψηλής πίεσης (60bar)φυσικού αερίου που κινεί την Ευρώπη σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια.



¶ Και ας σημειωθεί ότι ο πόλεμος στην Συρία έγινε για τον μπλε αγωγό Κατάρ-Τουρκίας (που ακυρώθηκε τελεσίδικο μόλις προχθές)



πηγή



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top