GuidePedia

0

Θανάσης Μαυρίδης
Την κρίσιμη ώρα, όταν ήταν να κλείσουμε τις δύο γαλλικές φρεγάτες και να ανατρέψουμε τις ισορροπίες στην Μεσόγειο, μας προέκυψε η απόφαση των αναδρομικών για τους συνταξιούχους. Τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ. Και ποιος είδε τον υπουργό Σταϊκούρα να διατρανώνει φωνασκώντας την ιερά προσήλωση της κυβερνήσεως στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης και δεν φοβήθηκε! Κάπως έτσι χάσαμε τις φρεγάτες πατριώτη. Για ένα ΕΝΦΙΑ και μερικά αναδρομικά…

Λένε ότι οι φρεγάτες δεν είναι απόλυτα συμβατές με τις ανάγκες μας. Ίσως και να είναι έτσι. Ίσως να χρειαζόμαστε κάτι διαφορετικό. Δεν είμαι ειδικός και ούτε σκοπεύω να δαπανήσω το υπόλοιπο της ζωής μου μελετώντας σενάρια πολέμου.

Υπάρχουν άλλοι ειδικότεροι από εμένα σε αυτό το πεδίο που έχουν φάει τα νιάτα τους για να έχουν καλύτερη άποψη. Εκείνο που θέλω όμως να σημειώσω είναι ότι ΑΟΖ δίχως φρεγάτες, υποβρύχια και αεροπλάνα δεν υπάρχει. Το έχουμε πει και στο παρελθόν, το επαναλαμβάνουμε και σήμερα. Το λυπηρό, λοιπόν, είναι ότι την κρίσιμη ώρα προτάσσεται το θέμα των αναδρομικών απέναντι στις δύο φρεγάτες.

Θα μπορούσαν να πουν ότι δεν τους κάνουν αυτές οι φρεγάτες και να αγοράσουν άλλα όπλα από τους Γάλλους. Και υποβρύχια από τους Γερμανούς και αεροπλάνα από τους Αμερικανούς. Να δηλώσουν ότι δαπανούν χρήματα για την άμυνα. Ότι «αγοράζουν» με τον άλφα ή βήτα τρόπο την συμμαχία των μεγάλων δυνάμεων.

Αλλά να πουν ότι δεν μπορούν να το κάνουν επειδή πρέπει να δώσουν αναδρομικά στους συνταξιούχους; Πάει πολύ. Είναι βαρύ. Ακόμη κι αν έχει χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία, είναι σε κάθε περίπτωση μία κακή δικαιολογία.

Αλήθεια, ρώτησαν τους συνταξιούχους αν θέλουν τα αναδρομικά ή τις φρεγάτες; Είμαστε σίγουροι ότι ο υπουργός Πιερρακάκης μπορεί να βρει έναν τρόπο για να ρωτηθούν οι άνθρωποι και μπορεί η απάντησή τους να προκαλέσει σοκ στον κ. Σταϊκούρα.

Κατά τον ίδιο τρόπο θα μπορούσαν να ερωτηθούν οι κάτοχοι ακινήτων: «Θα θέλατε να σας χρεώσουμε άλλον έναν ΕΝΦΙΑ στα επόμενα 4 χρόνια; Δηλαδή, 25% επιπλέον ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνο για να αγοράσουμε αεροπλάνα»; Και πάλι η απάντηση των Ελλήνων μπορεί να ξάφνιαζε. Ένα μεγάλο κομμάτι θα έλεγε ναι! Όλα για την πατρίδα! Πολλές φορές ο λαός είναι πιο ώριμος από τους υπουργούς…

Και φτάνουμε σε κάτι πιο ουσιαστικό. Μήπως πρέπει η κυβέρνηση να προχωρήσει με πιο γρήγορους ρυθμούς στην αγορά ανταλλακτικών για πλοία και αεροπλάνα που ήδη διαθέτουμε; Και μήπως πρέπει να ξαναδούμε το θέμα της θητείας;

Το θωρηκτό Αβέρωφ έκρινε την μοίρα του Αιγαίου. Ήταν ένα πλοίο. Ευτυχώς τότε δεν υπήρχαν αναδρομικά. Και επιπλέον οι έχοντες έβαζαν βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα εθνικά μας δίκαια. Δύο φρεγάτες. Με τα αναδρομικά θα αγοραζόντουσαν οι δύο φρεγάτες και θα έμεναν και ψιλά που μαζί με έναν ΕΝΦΙΑ θα παίρναμε τα πρώτα F-35. Απλοϊκές σκέψεις!

Δεν ξέρουμε τι έχει συζητηθεί στο παρασκήνιο. Δεν ξέρουμε ποιος μπλόκαρε και αν μπλόκαρε τις αγορές των δύο γαλλικών φρεγατών. Αλλά ξέρουμε ότι η Ελευθερία έχει κόστος. Το άλλο κόστος, το πολιτικό, μπορεί και να το πληρώσει ο κ. Σταϊκούρας, αν δεν πληρωθούν τελικά τα αναδρομικά. Θα είναι μία υπηρεσία στην πατρίδα.

Αλλά το κόστος μιας λαθεμένης επιλογής στο … πεδίο θα το πληρώσουμε όλοι. Και θα μείνει ανεξίτηλα γραμμένη στην ιστορία, εκεί όπου τα ονόματα πολλών υπουργών δεν θα είναι γραμμένα ούτε στις υποσημειώσεις…

πηγή



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top