Μετά την επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος το 2016 για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε κάποια στιγμή η Ελλάδα να ενταχθεί στο πρόγραμμα των αεροσκαφών Stealth 5ης γενιάς F-35, συζητήσεις υπάρχουν.
Κανείς δεν υποστήριξε στην Πολεμική Αεροπορία πως δεν γίνονται ή πως πάγωσαν. Διερευνητικές συζητήσεις μεν, αλλά οι Αμερικανοί πάντα έχουν τον τρόπο να σε προσελκύουν και βρίσκουν πολλούς τρόπους γι’ αυτό σε αντίθεση με χώρες παραγωγούς οπλικών συστημάτων της Ευρώπης, έλεγε ανώτατη στρατιωτική πηγή.
Τίποτα δεν κινείται στην σφαίρα της φαντασίας, ωστόσο μόλις φτάνουμε στο «δια ταύτα», το ταμείο παραμένει στο μείον. Κανείς δεν μπορεί να προωθήσει αυτή τη στιγμή μια αγορά αεροσκαφών 5ης γενιάς μεγέθους μιας πολεμικής Μοίρας, αλλά οι σκέψεις και οι εισηγήσεις ακόμη και για F-35 λιγότερα σε αριθμό, φυσικά με λιγότερο κόστος δεν σταματά να είναι δέλεαρ.
Οι ίδιες πηγές αναφερόμενες στις εξοπλιστικές σχεδιάσεις, σημείωναν πως μπορεί να θέλουμε και να εισηγούμαστε, μπορεί ακόμη και η πολιτική μας ηγεσία, προερχόμενη από τις ΕΔ, να γνωρίζει καλύτερα πόσες είναι οι ανάγκες, όμως πιο ψηλά πατάνε τα φρένα, κάτι που δεν είναι βέβαια φαινόμενο της εποχής και των δημοσιονομικών περιορισμών. Πολύ πιο πριν είχε ξεκινήσει το σημερινό ντόμινο, που αν δεν παίρνει διαστάσεις σεισμικής δόνησης, μέτριας ή ισχυρής οφείλεται ξεκάθαρα στις προσπάθειες του προσωπικού, Αξιωματικών και υπαξιωματικών.
Η ΑΜΕΡΙΚΗ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΑ F-35 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Το πρόγραμμα των F-16 που γίνεται οδηγός για την επόμενη γενιά μαχητικών Την ίδια στιγμή, Αξιωματικοί που παρακολουθούν τις εξελίξεις με το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16, παρά τις πιέσεις που υπήρξαν από Ελληνικής πλευράς- στα τέλη της περασμένης χρονιάς- ν’ απογειωθούν μαχητικά με κατεύθυνση τις Ηνωμένες Πολιτείες, που θα λειτουργήσουν ως οι «οδηγοί» για τα επόμενα που θα αναβαθμιστούν σε Viper, στην ΕΑΒ, τονίζουν πως έως σήμερα το συγκεκριμένο πρόγραμμα οδεύει κανονικά.
Στην ερώτηση αν τελικά η επιλογή των μαχητικών θα γίνει εντός του 2019, δηλώνουν διστακτικοί θυμίζοντας πως η συμφωνία μεταφέρει αυτό το ταξίδι ακόμη πιο πίσω. Πάντως οι Αμερικανοί, βλέποντας ή προβλέποντας τις εξελίξεις, δείχνουν πλέον πως επιθυμούν να βρεθεί λύση ώστε να πουληθούν περισσότερα F-35, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά ανά τον κόσμο κι’ όπως γράψαμε πιο πάνω, οι Αμερικανοί ελίσσονται με άνεση πάνω σ’ αυτό τον τομέα.
Αυτό φάνηκε ακόμη περισσότερο από τη δήλωση του Αμερικανού πρεσβευτή στην Αθήνα από την πίστα της 117 Πτέρυγας Μάχης στην Ανδραβίδα, που εξήγησε πως ο οδηγός για την έλευση των αεροσκαφών 5ης γενιάς στην χώρα μας, περνά μέσα από την αναβάθμιση των F-16 στο επίπεδο Viper.
Όμως ένα επιπλέον «αγκάθι» που έχει να κάνει με την αναβάθμιση των F-16, φαίνεται πως είναι σύμφωνα με πληροφορίες, η υπόθεση των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων που απ’ ότι φαίνεται καθυστερεί. Μέσω αυτών, η ΕΑΒ θα καταφέρει να αναπτύξει τις άκρως απαραίτητες υποδομές ώστε να δεχτεί και ν’ ανταπεξέλθει στο πρόγραμμα Viper.
Ίσως οι σκέψεις μιας νέας ενδεχόμενης κόντρας, όπως εκείνη που είχε γίνει επί υπουργίας Πάνου Καμμένου, κρατά ακόμη την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να μην το φέρει τόσο σύντομα στο Ελληνικό κοινοβούλιο. Το θέμα αυτό είχε τεθεί και στη συνάντηση του κου. Αποστολάκη με τον Τομεάρχη Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας Βασίλη Κικίλια, ο οποίος δήλωσε την αντίθεση του κόμματός του.
Ανάμεσα σ’ αυτό το καθαρά πολιτικό σκηνικό που βέβαια αφορά ένα κρίσιμο Εθνικό Θέμα για την αμυντική βιομηχανία, «παίζονται οι καθυστερήσεις» αν θέλουμε να μιλήσουμε με όρους ποδοσφαίρου οι οποίες ίσως να έχουν να κάνουν ακόμη και με ένα ενδεχόμενο εκλογών.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου