Εκτός ελέγχου η Τουρκία: Επιδιώκει τραγωδία στο Κυπριακό FIR .Ανεξέλεγκτες υπερπτήσεις πάνω από την Λευκωσία.
Είναι προφανές που το πάει η Άγκυρα. Η ίδια η Ε.Ε. όσο και διεθνεις οργανισμοί για την ασφάλεια των πτήσεων καταγράφουν συνεχώς περιστατικά με αεροσκάφη της Πολιτικής Αεροπορίας που έφτασαν πολύ κοντά σε σύγκρουση ενώ υπάρχει περιστατικό που αεροσκάφη έφτασαν σε απόσταση μόλις 2 λεπτών μεταξύ, με την τραγωδία να αποφεύγεται στο και ‘5.Μιλώντας στην εκπομπή «Όλα στο φως» του Ράδιο Πρώτο, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Μεσογειακού Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων, Χρίστος Πέτρου αναφερόμενος στα επαναλαμβανόμενα περιστατικά πάνω από τους κυπριακούς αιθέρες, με αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας, είπε ότι σε κάποιες εκ των περιπτώσεων εργοποιήθηκε το αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης TCAS (Traffic Collision Avoidance System), το οποίο την κρίσιμη στιγμή ο έλεγχος φεύγει ηλεκτρονικά πλήρως από τα χέρια των πιλότων και τα αεροσκάφη αυτομάτως απομακρύνονται απότομα το ένα από το άλλο, προκειμένου να αποφευχθεί η αναπόφευκτη σύγκρουση, εφόσον οι πιλότοι συνέχιζαν την ίδια πορεία!
Εξάλλου, μόνο ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι ο κ. Πέτρου δεν θέλει να αποκαλύψει τον αριθμό των σοβαρών αυτών περιστατικών, τονίζοντας όμως ότι σε κάθε περίπτωση μιλάμε για υπαρκτό κίνδυνο.
Παράλληλα, ανέφερε ότι ετησίως καταγράφονται στους κυπριακούς αιθέρες κατά μέσο όρο 300 περιστατικά παρόμοιας φύσεως, τα οποία αποτελούν σοβαρό κίνδυνο, με τον αριθμό να χαρακτηρίζεται από τον ίδιο ως «ανησυχητικός».
Ταυτόχρονα όμως διευκρινίζει ότι ως «περιστατικά» καταγράφονται όλα αυτά τα γεγονότα τα οποία λαμβάνουν χώρα εκτός του πλαισίου των κανονισμών και της νομοθεσίας του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, ακόμα και όταν δεν γίνεται λόγος για δυστυχήματα.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία καταγράφονται από τους ίδιους τους πιλότους των αεροσκαφών στην έκθεση που συντάσσουν μετά από κάθε πτήση και συλλέγονται από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Πιλότων και τη Διεθνή Ομοσπονδία Αεροπορικών Εταιριών, από τις οποίες τυγχάνουν επεξεργασίας και δίνονται στη δημοσιότητα.
«Δεν είναι κάτι που το λέμε μόνο εμείς. Αυτές οι εκθέσεις περιέχονται σε εκθέσεις διεθνών οργανισμών, περιλαμβανομένης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου εκφράζεται και η ανησυχία τους», αναφέρει ο κ. Πέτρου.
Ερωτηθείς τι κάνουν οι συγκεκριμένοι οργανισμοί εντοπίζοντας τα περιστατικά, σύμφωνα με τον κο Πέτρου γίνονται εκκλήσεις προς την Τουρκία και την Κύπρο, ώστε να εξευρεθεί λύση προκειμένου να αποφευχθεί μια προαναγγελθείσα σχεδόν αεροπορική τραγωδία πάνω από την Κύπρο. «Κατά καιρούς προωθήθηκαν κάποιες “τεχνικές λύσεις” οι οποίες θα άμβλυναν, υποτίθεται, το πρόβλημα στην ασφάλεια, αλλά δεν θα το επιλύσουν», ανέφερε ενδεικτικά.
Το πρόβλημα εντοπίζεται στην Άγκυρα
Οι σοβαροί κίνδυνοι πάνω από την Κύπρο οφείλονται στο γεγονός ότι το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας της Άγκυρας αρνείται να επικοινωνήσει και να συντονιστεί με το Κέντρο Ελέγχου της Κυπριακής Δημοκρατίας για πτήσεις που εξέρχονται από το τουρκικό FIR και εισέρχονται στο κυπριακό και αντιστρόφως.
Όπως είπε ο κος Πέτρου, αντί να υπάρχει συντονισμός κι επικοινωνία, ώστε το κυπριακό Κέντρο Ελέγχου να γνωρίζει τις πτήσεις που έρχονται από το FIR Άγκυρας προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια, οι πιλότοι αναγκάζονται να κάνουν από μόνοι τους αυτή τη διαδικασία, κάτι το οποίο παραβαίνει μεταξύ άλλων και τους κανονισμούς.
«Αν είναι έμπειρος ο πιλότος, μπορεί να μην υπάρχει πρόβλημα. Αλλά, αν πρόκειται για έναν άπειρο πιλότο, τότε υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας», τονίζει ο κ. Πέτρου.
Η άλλη επικίνδυνη ενέργεια της Τουρκίας έχει να κάνει με τα αεροπλάνα που απογειώνονται και προσγειώνονται από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου, καθώς οι διαδικασίες γίνονται, επίσης, χωρίς κανένα συντονισμό.
Επίσης, ο κος Πέτρου έθεσε δημοσίως και το ζήτημα της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, τα αεροσκάφη της οποίας εισέρχονται αυθαίρετα στον κυπριακό εναέριο χώρο, ενώ έχουν καταγραφεί και περιστατικά ανεξέλεγκτων υπερπτήσεων πάνω από την Λευκωσία.
«Αν το δικό μας Κέντρο Ελέγχου έχει να διαχειριστεί όλα τα πολιτικά αεροσκάφη που διακινούνται στο FIR μας και ξαφνικά εισέρχονται πολεμικά αεροσκάφη από την Τουρκία χωρίς κανένα συντονισμό, οπωσδήποτε δημιουργεί επιπρόσθετους κινδύνους», αναφέρει ο κ. Πέτρου, προσθέτοντας ότι εξίσου επικίνδυνο είναι και το ζήτημα της έκδοσης παράνομων ΝΟΤΑΜ από την τουρκική πλευρά.
Όπως επισήμανε, το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία επικοινωνία ανάμεσα στα δύο μέρη, αντίκειται στον κανονισμό του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Το Κέντρο Ελέγχου της Τύμπου είναι αυτό που διατείνεται ότι ελέγχει το βόρειο μέρος του FIR Λευκωσίας. Όταν μπαίνουν αεροπλάνα μέσα στο δικό μας, είτε για να πραγματοποιήσουν υπερπτήσεις είτε για να προσγειωθούν σε κυπριακό έδαφος, αυτό παρεμβαίνει, δίνοντας οδηγίες στους πιλότους, την ίδια στιγμή που το Κέντρο Ελέγχου Λάρνακας δίνει τις δικές του οδηγίες. Άρα, ένας πιλότος ακούει οδηγίες από το δικό μας Κέντρο και από την Τύμπου κι αυτό δημιουργεί σύγχυση».
Ο κ. Πέτρου σε αντίθεση με τα όσα αναφέρουν κάποιοι, ότι αποκάλυψη τέτοιων δεδομένων θέτουν σε κίνδυνο την τουριστική ανάπτυξη της Κύπρου, διαφωνεί καθώς διατείνεται πως «Για εμάς, ως ίδρυμα, αυτό το επιχείρημα δεν ευσταθεί για διάφορους λόγους.
Πρώτον, είμαστε ένας επαγγελματικός οργανισμός, δεν ανήκουμε σε κόμματα, συνεργαζόμαστε με όλες τις κυβερνήσεις, άρα δεν τίθεται θέμα οποιασδήποτε σκοπιμότητας. Αν γνωρίζουμε όμως ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα στην ασφάλεια πτήσεων, δεν μπορούμε να τα κρύβουμε. Εξάλλου, δεν μπορούμε να φοβίσουμε τις αεροπορικές εταιρίες, γιατί οι ίδιες τα ξέρουν καλύτερα από εμάς. Εμείς παίρνουμε στοιχεία και από τις δικές τους εκθέσεις», τόνισε, προσθέτοντας ότι οι ανθρώπινες ζωές είναι σε κάθε περίπτωση πιο σημαντικές από τον Τουρισμό.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου