GuidePedia

0
Image

13-10-2014
Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ

Η ελληνική ναυτική κυριαρχία στο Αιγαίο έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από την Άγκυρα, η οποία μεθοδικά και σπαταλώντας τεράστια κονδύλια επιχειρεί να αλλάξει έμπρακτα τα δεδομένα στο θάλασσιο χώρο. Η έντονη ναυτικής της δραστηριότητα κλιμακώνεται μήνα με τον μήνα .

Η επίδειξη τουρκικής σημαίας μέχρι τα παράλια της Αττικής δεν γίνεται τυχαία. Η επιδίωξή της να δημιουργήσει ακλόνητο “αίσθημα υπεροχής και νικής” είναι εμφανής. Γιατί παρά τις “βόλτες” των πλοίων της εδώ κι εκεί , παρά τις παραβιάσεις χωρικών υδάτων και τις δήθεν “αβλαβείς διελεύσεις” στο Σούνιο, η Τουρκία και η ηγεσία της γνωρίζουν καλά ότι υστερούν στην θάλασσα. Οι εξοπλισμοί από μόνοι τους δεν δημιουργούν νικητές.

Αυτό το τελευταίο μας αφορά …από την ανάποδη.

Στο Πολεμικό Ναυτικό γίνεται τους τελευταίους μήνες μια σημαντική προσπάθεια που μπορεί αν επιτύχει να διατηρήσει τα “κεκτημένα” στο Αιγαίο και να “σβήσει” κάθε υποψία για το ποιος πραγματικά κάνει κουμάντο στην θάλασσα. Τα εγκλήματα των ελληνικών κυβερνήσων των τελευταίων 20 ετών προκάλεσαν τεράστια προβλήματα και στο ΠΝ . Την ίδια ώρα και ειδικά μετά από τα Ίμια όταν οι Τούρκοι κατάλαβαν ότι στη θάλασσα είναι “χαμένοι” οι Άγκυρα επένδυσε τεράστια ποσά για να “χτίσει” σύγχρονο στόλο. Εμείς …παλεύαμε για να …αλλάξουμε μπαταρίες στα υποβρύχιά μας!

Φαίνεται ότι κάτι κινείται! Ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι ήδη “επιχειρησιακός”. Ο ΠΙΠΙΝΟΣ έπεσε στην θάλασσα και γίνεται σοβαρή προσπάθεια οι δοκιμές στην θάλασσα να ολοκληρωθούν γρήγορα και χωρίς άλλα “νομικά” και “δικολαβίστικα προβλήματα”. Στις 20 Οκτωβρίου πέφτει στην θάλασσα ο εκσυγχρονισμένος ΩΚΕΑΝΟΣ. Τα τελευταία δύο υποβρύχια 214 αν το πείραμα ΠΙΠΙΝΟΣ ολοκληρωθεί χωρίς προβλήματα θα ακολουθήσουν πιο εύκολα τον δρόμο προς την θάλασσα. Το ΠΝ βρίσκεται πολύ κοντά στην παραλαβή μιας ακόμη πυραυλακάτου Super Vita και έχει σχέδιο για την ολοκλήρωση των τελευταίων δύο. Βρίσκεται μια ανάσα από την έγκριση της απόφασης για να πετάξουν ξανά τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας P 3B.  Έχει βρεθεί λύση "φιλί ζωής" για τα ανταλλακτικά των φρεγατών τύπου ΛΗΜΝΟΣ - ΕΛΛΗ. Και στο βάθος είναι έτοιμο να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών MEKO..

Αν όλα αυτά πάνε κατ΄ ευχήν το ΠΝ αλλάζει επίπεδο και διατηρεί αυτό που πάντα είχε στο Αιγαίο. Την ναυτική κυριαρχία. Χωρίς “αλαζονικές” και “εξωπραγματικές” νέες αγορές που ήταν “καταστροφικές Μεγάλες Ιδέες”. Ακόμη αναμένουμε απαντήσεις για το πως ,ποιοι και γιατί καθήλωσαν τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και ποιοι,πως και γιατί εγκλώβισαν το ΠΝ και την Άμυνα της χώρας στον “μονόδρομο” της λύσης των γαλλικών φρεγατών Fremm.

Όλα αυτά πιθανόν να μην μας απασχολήσουν αν το σχέδιο “λίφτινγκ” του ΠΝ προχωρήσει κανονικά και χωρίς προβλήματα και “τρικλοποδιές”. Στην Ελλάδα οι τελευταίες ποτέ δεν λείπουν. Δυστυχώς τα προσωπικά επιχειρηματικά συμφέροντα έχουν αποδειχτεί στο παρελθόν πολύ ισχυρότερα και αποτελεσματικά από το εθνικό συμφέρον. Ελπίζουμε ότι αυτή τη φορά δεν θα συμβεί το ίδιο. Φοβόμαστε όμως ότι δεν είναι μόνο οι Τούρκοι που εύχονται κι ελπίζουν ότι κάτι θα πάει στραβά. Οι “εγχώριοι” κίνδυνοι είναι υπολογίσιμοι όσο και τα κέρδη τους σε περίπτωση που υπάρξει ναυάγιο.

Η προσπάθεια που γίνεται στο ΠΝ πρέπει να στηριχθεί ανεξάρτητα από τις πιέσεις που πιθανότατα να υπάρξουν. Η λύση που επιλέχθηκε για τον Σκαραμαγκά από τον Αβραμόπουλο και τον Α/ΓΕΝ μπορεί να αποτελέσει μοντέλο και για άλλα προγράμματα του ΠΝ. Το Πολεμικό Ναυτικό απέδειξε ότι έχει τις δυνατότητες να διαχειρίζεται τα εξοπλιστικά του πολύ καλύτερα και αποτελεσματικότερα. Η απόφαση του Αβραμόπουλου να πάρει το ρίσκο και να βάλει το ΠΝ στον Σκαραμαγκά δικαιώθηκε και είναι ίσως ευκαιρία με βάση αυτή την εμπειρία να δούμε πως θα λύσουμε και το θέμα των Ναυπηγείων μας γενικότερα. Οι “εμμονές” των “ιδιωτικοποιήσεων” απέτυχαν παταγωδώς. Μέχρι τουλάχιστον να βρεθεί πραγματικά σοβαρή επιχειρηματική επιχειρηματική πρόταση κι όχι πρόταση “παίρνω τα λεφτά και γεια σας”, ας αναλάβει το ΠΝ.

πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top