GuidePedia

0

Εξαιρετική ήταν η παρουσία των μαχητικών και των πληρωμάτων της 340 Μοίρας «Αλεπού» κατά την πρόσφατη διεθνή άσκηση «Blue Flag 2013» που διοργάνωσε η Αεροπορία του Ισραήλ στην αεροπορική βάση Ouvda στα νότια του Ισραήλ, βορειοδυτικά του λιμανιού Eilat.
Η διαπίστωση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) αλλά ήταν καθολική σε όλες τις συμμετέχουσες αεροπορικές δυνάμεις και φυσικά την οργανώτρια.
Μάλιστα υπήρξαν συγκεκριμένα επεισόδια της άσκησης όπως η αντιμετώπιση της επίγειας αντιαεροπορικής άμυνας (GBAD: Ground Based Air Defence) όπου οι αντιδράσεις των ελληνικών πληρωμάτων ήταν τόσο υποδειγματικές που παρουσιάστηκαν ως παράδειγμα σε όλο το ακροατήριο που αποτελούσαν οι συμμετέχουσες αεροπορικές δυνάμεις.

Κατά τη διάρκεια της «Blue Flag», η 340 Μοίρα ενήργησε στο πλαίσιο σύνθετων αεροπορικών επιχειρήσεων (COMAO: Composite Air Operations) εκτελώντας αποστολές προστασίας της φίλιας δύναμης (Force Protection, αέρος – αέρος) και κρούσης (strike, αέρος-εδάφους). Κατά τη διάρκεια των αποστολών κρούσης στόχοι, μεταξύ άλλων, ήταν η καταστροφή-προσβολή συστημάτων GBAD, καταστροφή εχθρικών υποδομών καθώς και χερσαίων εχθρικών δυνάμεων. Συνολικά κατά τη διάρκεια της «Blue Flag» τα μαχητικά της 340 Μ (τρία μονοθέσια F-16C Block 52+ και ένα διθέσιο F-16D Block 52+ με αριθμό σειράς «603») εκτέλεσαν 80 εξόδους.
Γενικά η συνολική εικόνα της Μοίρας κυμάνθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα και χωρίς ιδιαίτερες διακυμάνσεις κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων που διήρκεσε η άσκηση, αποδεικνύοντας στην πράξη και σε ένα απαιτητικό και ρεαλιστικό περιβάλλον τη υφιστάμενη δυνατότητα εκτέλεσης παρατεταμένων αεροπορικών επιχειρήσεων.
Σε αρκετές περιπτώσεις, οι υποδειγματικοί σχηματισμοί της αποτέλεσαν θετικό παράδειγμα για όλους τους συμμετέχοντες μετά από υπόδειξη των Ισραηλινών που ως Λευκό Επιτελείο είχαν επιφορτιστεί και με το ρόλο της απενημέρωσης (de-briefing).
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός σχεδίασης και εκτέλεσης των αποστολών ήταν πολύ υψηλός (με δύο σχεδιάσεις την ημέρα και πτήσεις οι οποίες απαιτούσαν 12 ώρες απασχόλησης τουλάχιστον), εξομοιούμενος με αυτόν περιόδου πραγματικών επιχειρήσεων.

Γενικά, η πρώτη εβδομάδα των πτήσεων ήταν πιο εποικοδομητική, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να σημαίνει ότι δεν εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα και τη δεύτερη εβδομάδα. Την πρώτη εβδομάδα, με την άφιξη των μαχητικών της Μοίρας στην αεροπορική βάση Ouvda (η οποία άρχισε να λειτουργεί το 1981 και κατασκευάστηκε από το Σώμα των Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ στο πλαίσιο των διαρρυθμίσεων για την ειρηνευτική διαδικασία στη Μέση Ανατολή), αρχικά σχεδιάστηκε αποστολή «Familiarization» («εξοικείωσης») για την επίδειξη των περιοχών πτήσεων της άσκησης, την πραγματοποίηση προσεγγίσεων στα εναλλακτικά αεροδρόμια και την εξοικείωση με το Πεδίο Βολής (Range 90).
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι δόθηκε τεράστια βαρύτητα, από την πλευρά της Αεροπορίας του Ισραήλ, στη σχεδίαση αλλά και την εκτέλεση της άσκησης. Απόδειξη αυτού είναι ο μεγάλος αριθμός του προσωπικού που συμμετείχε, αλλά και των υψηλής αξίας επισκεπτών – παρατηρητών (συνολικά από 22 χώρες συμπεριλαμβανομένων των Βρετανίας, Γερμανίας, Καναδά, του Αρχηγού της Αεροπορίας της Βουλγαρίας, κ.α.)
Η συνολική οργάνωση της άσκησης και ιδιαίτερα η αντιμετώπιση των θεμάτων Διοικητικής Μέριμνας (ΔΜ) ήταν εντυπωσιακή και ίσως το πιο δυνατό σημείο της «Blue Flag». Όλες οι αποστολές έμειναν πλήρως ικανοποιημένες από τη φιλοξενία της μονάδας αλλά και από τον άμεσο τρόπο επίλυσης των προβλημάτων που προέκυψαν, ενώ η επίδοση της τεχνικής υποστήριξης κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα.
Τέλος, ας σημειωθεί ότι το κλιμάκιο της αποστολής της 340 Μ επισκέφθηκαν ο Αρχηγός της Αεροπορίας του Ισραήλ καθώς και ο πρέσβης της χώρας μας στο Ισραήλ.

Μερικές, ενδιαφέρουσες, «σημειολογικές» παρατηρήσεις
Παρά τη δημοσιότητα που δόθηκε στη «Blue Flag» πλούσιο φωτογραφικό υλικό και βίντεο από τα επεισόδια της άσκησης δεν έχουν ακόμη αποδεσμευτεί από την Αεροπορία του Ισραήλ, η οποία μεταξύ άλλων αποδείχθηκε και ικανότατος χρήστης του… Adobe Photoshop!

Η εισαγωγική φωτογραφία, που παρουσιάζει το διθέσιο F-16D Block 52+ της 340 Μ προέρχεται από αμερικανική πηγή και λήφθηκε στην αεροπορική βάση Ouvda κατά τη διάρκεια της άσκησης. Οι υπόλοιπες, χειρότερης ποιότητας, φωτογραφίες αποδεσμεύθηκαν από την Αεροπορία του Ισραήλ, αλλά όπως ο προσεκτικός αναγνώστης θα παρατηρήσει τόσο η χαρακτηριστική «σκακιέρα» κίτρινου και μαύρου χρώματος που κοσμεί τα μαχητικά της 340 Μ όσο και οι αριθμοί σειράς έχουν απαλειφθεί.
πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top