GuidePedia

0

Η κυβέρνηση προπαγανδίζει σαν επιτυχία μια πράξη που δίνει το μονοπώλιο της διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου την Αζέρικη κρατική SOCAR, πουλώντας της το 66% της ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), κάτι που φυσικά αντιβαίνει τους κανόνες περί μονοπωλίων της ΕΕ.
Είναι ευτυχές ότι έστω και τη τελευταία στιγμή το ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε να μη ιδιωτικοποιηθεί η ΔΕΣΦΑ, που πλέον θα μπορεί να καθορίζει και τις τιμές πώλησης του φυσικού αερίου στην Ελλάδα εξασφαλίζοντας τεράστια κέρδη για τον κατασκευαστή του TAP (Trans Adriatic Pipeline), τις εταιρείες εξόρυξης του Αζέρικου φυσικού αερίου του κοιτάσματος Shah Deniz II και την SOCAR.
Αν ιδιωτικοποιόταν ποτέ η ΔΕΣΦΑ θα έπρεπε αυτό να γινόταν μέχρι του ορίου του 49%. Είναι τελείως ασυμβίβαστο μετά απο αυτό που εξήγησα (θα σας πώ και άλλα στη συνέχεια) μια μουσουλμανική χώρα που φέρνει φυσικό αέριο στη χώρα να διαχειρίζεται την διανομή του και να καθορίζει τις τιμές. Πρόκειται για μονοπώλιο. Προσέξετε τι συνέβη με τη ΔΕΠΑ και το πως η ΕΕ κλείνει τα μάτια σε αυτό που συμβαίνει με τη ΔΕΣΦΑ. Στην αντιπολίτευση επικρατεί η γνωστή σε όλους μας Σιωπή των Αμνών…
Η ΔΕΠΑ (Δημόσια ΕΠιχείρηση Αερίου) επρόκειτο να πουληθεί στη Ρωσία. Οι Ρώσοι όμως δεν είχαν φέρει τον South Stream στην Ελλάδα. Από την άλλη πλευρά ΔΕΝ συμμετείχαν στη ΔΕΣΦΑ και αυτό ήταν λογικό ώστε να μη δημιουργήσει η ΕΕ πρόβλημα για τη δημιουργία μονπωλίου στην Ελλάδα. Στην περίπτωση της αγοράς της ΔΕΣΦΑ απο την SOCAR (State Oil Company of Azerbaijan Republic) περιέργως δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα, κάνει τα στραβά μάτια. Είναι δυνατόν να θεωρείται γόνιμος ένας διαγωνισμός με μία μόνο δεσμευτική προσφορά, αυτή της SOCAR;
Στη συνέχεια, θα σας δείξω μια ακόμη λεπτομέρεια που έχει ιδιαίτερη σημασία. Παρατηρείστε τον επόμενο χάρτη.

Οπως παρατηρείτε στο χάρτη αυτό, το φυσικό αέριο του Αζερμπαιτζάν στην περιοχή του οποίου έχει δουλέψει και ο γνωστός Τάσος Μαντέλης υπουργός επι Σημίτη, θα έρχεται στην Ελλάδα χρησιμοποιώντας το δίκτυο Αγωγών TANAP (Trans-ANAtolian gas Pipeline) που ελέγχεται απο τη κρατική Αζερική SOCAR (80%), τη κρατική Τουρκική BOTAS (15%) και τη την Εθνική Τουρική TPAO (5%). H συμμετοχή δύο Τουρκικών κρατικών εταιρειών θέτει σε ομηρία την ενεργειακή πολιτική της Ελλάδας, που σαφώς πρέπει να αναζητήσει και άλλες πηγές εισαγωγής φυσικού αερίου. Πώς θα το κάνει αυτό όμως όταν η Αζέρικη SOCAR θα διαχειρίζεται τη ΔΕΣΦΑ; Απλά δεν θα γίνεται…
Για το λόγο αυτό οι Ρώσοι βγήκαν εκτός παιγνιδιού απο χέρι, την ώρα που η κυβέρνηση Σαμαρά καταδίκασε τον Ελληνικό λαό σε πολυετή ομηρία. Ο αγωγός ΤΑP θα ξεκινήσει στα μέσα μάλλον του 2014 και θα τελειώσει το 2019. Χέσε Μάη μου να φάς τριφύλλι…
Υπενθυμίζω, πως όταν μια γραμμή φυσικού αερίου περνάει μέσα απο μια χώρα, η χώρα παραγωγής της  πληρώνει “ενοίκιο” μέσω κάποιας συμφωνίας, γνωστής σαν Συμφωνίας Φιλοξενούσας χώρας.  Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, τα τέλη διέλευσης του αγωγού ΤΑP για την Ελλάδα είναι ΜΗΔΕΝ.  Εξ όσων γνωρίζω κάτι τέτοιο δεν έχει ξανασυμβεί αλλού. Πρόκειται για μεγάλο πολιτικό σκάνδαλο.
Το άλλο σημείο μεγάλης σημασίας είναι ότι η κοινοπραξία του ΤΑP που θα ξεκινάει απο τα Τουρκικά σύνορα και θα φτάνει στην Ιταλία (550 χιλιόμετρα στην Ελλάδα, 201 χιλιόμετρα στην Αλβανία και 105 χιλιόμετρα στην Αδριατική Θάλασσα) προσφέρει σαν option στην Ελλάδα την εξαγορά μέχρι του 50% των μετοχών του αγωγού TAP.
Όπως ανακοινώθηκε επίσημα, όσον αφορά το Ελληνικό δημόσιο αυτό θα συμμετάσχει στη κοινοπραξία κατασκευής του ΤΑΠ με ποσοστό 5%, που θα του αποφέρει έμμεσα έσοδα 320 εκ. ευρώ σε βάθος 15ετίας (το ποσό αυτό μη το ταυτίσετε με τα τέλη διέλευσης του αγωγού που θα ήταν ένα επιπλέον κέρδος για τη χώρα).
Στο μέλλον, μια Ελληνική επιχείρηση μπορεί με τραπεζικό δάνειο (κατά τα γνωστά) να αγοράσει ποσοστά στη κοινοπραξία του ΤΑP και να έχει κέρδος κατά το ποσοστό που της αναλογεί απο τα κέρδη της κοινοπραξίας για τη μεταφορά του αερίου απο τη Τουρκία στην Ιταλία. Ετσι, μπαίνει και το ντόπιο κεφάλαιο στη μοιρασιά, κάτι που φαίνεται ότι δεν δέχτηκαν οι Ρώσοι ολιγάρχες της GAZPROM και έχασαν τη ΔΕΠΑ. Ποτέ όμως μη λέτε ποτέ…
Σε αυτό το σημείο σημειώστε, ότι μέλη της κοινοπραξίας του αγωγού TAP είναι η Ελβετική AXPO (42.5%), η Νορβηγική Statoil (42.5%) και η Γερμανική E.ON (15%), όλες Ευρωπαικού ενδιαφέροντος.
Σημειώστε επίσης, ότι για Ρωσικό αγωγό φυσικού αερίου που περνάει απο την Ουκρανία, η Ρωσία δίνει και ειδικές τιμές κατανάλωσης στην Ουκρανία αλλά και “ενοίκιο” και δάνεια…  Αν υποθέσουμε, ότι για τον αγωγό TAP η κοινοπραξία δεν πληρώνει “ενοίκιο” παρακρατώντας για τον εαυτό της τα κέρδη για τη μεταφορά τότε προκύπτει μείζον πολιτικό θέμα για τη κυβέρνηση της συμφοράς.
Ο αγωγός Nabucco West παρότι φαίνεται να έχει εγκαταληφθεί σαν ιδέα δεν αποκλείεται να προχωρήσει αργότερα απο το σημείο όμως Ν και μετά (βλέπετε στο χάρτη) ή απο κάποιο άλλο δρόμο. Κάτι τέτοιο θα διευκόλυνε την είσοδο του Αζέρικου αερίου και στην αγορά της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας και της Αυστρίας. Εν ολίγοις όλο το κόλπο ήταν και είναι ΠΟΙΟΣ θα έχει των έλεγχο των ΔΕΣΦΑ στις αντίστοιχες χώρες. Η Ελλάδα δυστυχώς ετοιμάζεται να πουλήσει και τυπικά τη ΔΕΣΦΑ στη SOCAR μέσω του ΤΑΙΠΕΔ  και μάλιστα στο ένα τρίτο της αξίας της, που φτάνει στο 1,2 δις ευρώ.
Γιατί ένα κόμμα δεν καταφεύγει στο ΣτΕ για το θέμα της ΔΕΣΦΑ; Υπάρχει πρόβλημα. Kάποιος πρέπει να το κάνει. Όταν το αυτονόητο δεν γίνεται στην Ελλάδα, ο κανόνας λέει ότι πέφτουν μίζες…

Στο παραπάνω χάρτη μπορείτε να παρατηρήσετε εκτός απο τις ΑΟΖ (λευκές διακεκομμένες γραμμές) τα εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα (κίτρινα σημαδάκια) που έχουν ήδη βρεθεί στην περιοχή της ΑΟΖ του Αζερμπαιτζάν, όπως και τα ονόματα των εταιρειών που τα εξορύσσουν. Παρατηρείστε, ότι στο Ιράν δεν υπάρχει “κίνηση” εξόρυξης και ίσως αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει συνεχής συζήτηση με τη κυβέρνηση του Ιράν για το πυρηνικό του πρόγραμμα. Σκεφτείτε τι παίζεται με τα αποθέματα στην Ελληνική ΑΟΖ και πόσο άτυχη είναι η Ελλάδα να έχει τόσα λαμόγια στην εξουσία.
Για λόγους πληρότητας της παρουσίασης μου, σας δείχνω μία ακόμη φωτογραφία που δείχνει τι είδους κατασκευή θα έχει αυτός ο αγωγός ΤΑΡ.
Στην Ελλάδα και επι της ξηράς, πρόκειται να κατασκευαστεί μια υπόγεια τάφρος μήκους 550  χιλιομέτρων  και απο ανατολάς πρός δυσμάς, στο εσωτερικό της οποίας θα υπάρχει ένας ειδικών προδιαγραφών αγωγός με τον οποίο θα μεταφέρεται το αέριο.
Υπάρχουν ερωτηματικά για το αν μπορούν να κατασκευάζονται οι σωλήνες αυτοί στην Ελλάδα και απο ποιούς ή αν θα εισάγονται απο τη Γερμανία ή τη Τουρκία και αν οι Ελληνες εργάτες θα κάνουν μόνο σκάψιμο, οξυγονοκόλληση και τσιμέντωμα…
Για τις 2000 άμεσες θέσεις εργασίας, που ισχυρίζεται η μειοδοτική κυβέρνηση ότι θα προκύψουν για τις ανάγκες κατασκευής του αγωγού, πέραν του ότι θα είναι πρόσκαιρες, επιτρέψετε μου να αμφιβάλλω. Θα υπάρξει μόνο ένα μεγάλο συνεργείο που θα ξεκινήσει τη κατασκευή του αγωγού απο τη Τουρκία και θα τη φτάσει στο Ιόνιο. Δεν χρειάζονται 2000 εργαζόμενοι για κάτι τέτοιο αλλά πολύ λιγότεροι. Ο εργόλάβος ξέρετε ποιός θα είναι… Ο Άρχοντας της Μπουλντόζας!
Ηδη προκηρύχτηκε για τους Κήπους του Εβρου, στο σημείο απο όπου θα περάσει ο αγωγός ΤΑΠ, η κατασκευή λεωφόρου με τέσσερις λωρίδες! Πώς θα έρχονται οι σωλήνες απο τη βιομηχανία της Τουρκίας…
Η κυβέρνηση γεμίζει την Ελλάδα με διόδια και άχρηστους δρόμους για να φάνε οι συνήθεις ύποπτοι, οι εργολάβοι της διαπλοκής, ή καλύτερα οι φίλοι των τραπεζών, μερικοί απο τους οποίους έχουν κανάλια και εφημερίδες με περίπτερα σε γωνία, που παράγουν βουλευτές που θέλουν να τους κάνουν και υπουργούς Εξωτερικών με τις πλάτες των “κοιμισμένων…” που έτρεχαν να κάνουν διακοπές στην Ελβετία, μόλις έπεσε η κυβέρνηση τους…
Η δημιουργία θέσεων εργασίας σε επενδύσεις στις οποίες το τελικό προιόν δεν εξάγεται, δεν προσφέρει στην ανάπτυξη.
Tο “τεράστιο έργο”, η φοβερή επιτυχία για την οποία μιλάει η κυβέρνηση δεν έχει καμμία σχέση με τη πραγματικότητα. Με μία μελέτη που αποδομεί πλήρως την κυβερνητική θριαμβολογία για τον ΤΑΡ και βάζει τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση, ο οίκος Fitch διατυπώνει την εκτίμηση ότι η επιλογή του Trans Adriatic Pipeline (TAP) για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ευρώπη δεν θα επιφέρει καμία πτώση των τιμών σε Eυρωπαϊκό επίπεδο για τον πολύ απλό λόγο ότι αντιστοιχεί μόλις στο 2% της πανευρωπαϊκής κατανάλωσης!

O Σαμαράς με όσα λέει στα ΜΜE για αυτή τη φοβερή συμφωνία της Ελλάδας με τη κοινοπραξία του ΤΑP, όπως και για την άλλη συμφωνία της Ελλάδας με τη Cosco στον Πειραιά, οι οποίες περνούν transit τα προιόντα τους απο την Ελλάδα χωρίς φόρους, μετά απο ξεπούλημα κρατικών δικαιωμάτων και για λίγες υποβαθμισμένες θέσεις εργασίας γελοιοποιούν διεθνώς τη χώρα.
Η κυβέρνηση Σαμαρά και του αποτυχημένου ΠΑΣΟΚ των μνημονίων έχει ξεφύγει τελείως.
“Παραγωγός ενέργειας η Ελλάδα” λέει ο Σαμαράς! Mα σε ποιούς τα λέει αυτά;
Mε μια γεώτρηση που θα γίνει στη Πάτρα για υδρογονάνθρακες (εντός των 6 μιλίων…) και με το Μανιάτη υπουργό ή με τα μνημόνια που υπέγραψε και με τα οποία έχει μεταφέρει τα κέρδη απο τα κοιτάσματα της Ελληνικής ΑΟΖ στο ΤΑΙΠΕΔ για “παράδοση” στους δανειστές, η Ελλάδα μπορεί να ονομαστεί “παραγωγός”; Και εκτός αυτού, θα παράγει η Ελλάδα και θα τα τρώνε άλλοι; Mα σε ποιούς τα λέει αυτά;
H κυβέρνηση προκαλεί το κόσμο σε εξέγερση. Σήμερα είχαμε και άλλες αυτοκτονίες Ελλήνων πολιτών. Η κυβέρνηση είναι ηθικός αυτουργός αυτής της κατάστασης.
Oι μνημονιακές κυβερνήσεις είχαν καλύτερες επιλογές από το να κάνουν πλουσιότερους τους τραπεζίτες φορτώνοντας τον λαό με δάνεια για να σωθούν εκείνοι που τα έφαγαν. ΟΙ κυβερνήσεις είχαν καλύτερες επιλογές απο το να συγκαλύπτουν με νόμους τις αποφάσεις δανείων των τραπεζιτών στα κόμματα και στους “φίλους”.
Ο λαός γνωρίζει και για τα swaps που συνεχίζονται και για τα CDS και για τα πρόσφατα warrants για την αγορά μετοχών των τραπεζών… Ο λαός θυμάται και το Σημίτη με το Βενιζέλο που έστησαν την κομπίνα προστασίας της διαπλοκής – πρίν ξεκινήσει το φαγοπότι απο την υπερχρέωση της χώρας απο την εποχή του Σημίτη -  με τον αντισυνταγματικό νόμο περι ευθύνης υπουργών, που διακρίνει τους πολίτες της Ελλάδας σε δύο κατηγορίες, στους ευνοημένους και στους μίζερους, στους προύχοντες και τους πληβείους.
Στο μέλλον, με τη συνεχιζόμενη χωρίς προοπτική και χωρίς σχέδιο αναπτυξιακή πολιτική της κυβέρνησης, που κάνει μόνο τα ντόπια παραμάγαζα πλουσιότερα, όλοι θα ψάχνουν για ένα κομμάτι ψωμί, που κάθε χρόνο θα γίνεται λιγότερο και ακριβότερο για τους Ελληνες πολίτες, αφού η διαφορά ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας με τη Γερμανία, λόγω έλλειψης εξαγωγών θα αυξάνει.
Τα χρήματα που έδωσε με πρόσφατη απόφαση της η ΕΕ στην Ελλάδα, 180 εκ. ευρώ για δύο χρόνια, για τους άνεργους νέους κάτω των 25 ετών είναι ελάχιστα μπροστά σε όσα χρειάζονται να γίνουν για να υπάρξει ανάπτυξη. Στόχος της Ελλάδας δεν πρέπει να είναι η επιβίωση και η “παράταση του θανάτου” των Ελλήνων πολιτών με πράξεις βιτρίνας αλλά η ανάπτυξη και ανάπτυξη δεν είναι η ενίσχυση των “φίλων” των τραπεζών ούτε η ενίσχυση εταιρειών που δεν παράγουν μη εξαγώγιμα προιόντα. Και αυτά τα χρήματα όμως θα φαγωθούν άσκοπα σε ενισχύσεις εισοδημάτων μέσω “κοινωφελών” προγραμμάτων ή “σεμιναρίων” του ΟΑΕΔ (υπάρχει ακόμη ή τον κατήργησαν;) ή των Δήμων και σε άλλα κόλπα, όπως άσκοπα και αντιδημιουργικά τρώγονται τα λεφτά απο το ΕΣΠΑ. Ξέρετε, κατά τα γνωστά…

Bonus…


Μια ακόμη θυσία των φυλάρχων της Ελλάδας στην ανάπτυξη του αέναου χρέους.
Παρατείνεται μέχρι τις 30-06-2014 η διάρκεια ισχύος της παροχής εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς την Τράπεζα της Ελλάδος για κάλυψη πιστώσεων σε τράπεζες που εδρεύουν στην Ελλάδα.
Ακόμη να τελειώσει η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και επειδή όλοι φοβούνται έχει αρχίσει το short στις τραπεζικές μετοχές. Αυτό θα οδηγήσει το δείκτη στις 700 μονάδες και βλέπουμε. Εν τω μεταξύ, τα spreads των ομολόγων των χωρών του Νότου έχουν αρχίσει να ξανανεβαίνουν. Ολα πάνε καλά.

πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top