GuidePedia

0

Ουδέν, επίσημα, νεότερο από τις οικονομικές, επιχειρηματικές και θεσμικές διεργασίες που διεξάγονται στο παρασκήνιο της αγοράς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Τα ΜΜΕ αναμένουν σταθερά τις εξελίξεις στον τραπεζικό κλάδο προκειμένου να παρουσιάσουν τα σχέδια επιβίωσής τους την επόμενη περίοδο, προσδοκώντας στην πολύτιμη αναχρηματοδότηση του υψηλού δανεισμού τους. Σχέδια που, όπως όλοι γνωρίζουν, περιλαμβάνουν – πέρα από τις γνωστές περικοπές – συρρικνώσεις, συγχωνεύσεις, απορροφήσεις και εξαγορές.
Η είσοδος για παράδειγμα του Ευάγγελου Μαρτιγόπουλου, πρώην διευθύνοντα συμβούλου της Cosmote, στον ΔΟΛ δημιούργησε εκ νέου σενάρια εισόδου νέου ή νέων επενδυτών στο δημοσιογραφικό συγκρότημα.
Η ανάληψη ευθυνών επιχειρησιακού διευθυντή για τις εφημερίδες του ΔΟΛ, όπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις στελεχών του ιδίου συγκροτήματος, ερμηνεύεται ως θέση «τοποτηρητή» εκ μέρους των μελλοντικών μετόχων στον οργανισμό του Σταύρου Ψυχάρη. Στάση αναμονής στο μεταξύ τηρούν και τα άλλα εκδοτικά συγκροτήματα, όπως του Θεοχάρη Φιλιππόπουλου, το οποίο φέρεται διατεθειμένο να προβεί σε νέες εξαγορές Μέσων, του ΣΚΑΪ, που προσδοκά την αναχρηματοδότηση των δανείων του, του Μαρινάκη, που έχει βλέψεις επέκτασης στον ραδιοτηλεοπτικό χώρο.
Η οικονομική αναμονή προκαλεί και αναταράξεις, αφού δεν είναι βέβαιο πως θα αντέξουν όλα τα ΜΜΕ. Πολύ περισσότερο που οι εκπρόσωποι των τραπεζών με τον φόβο της καθημερινής επίβλεψης των τεχνοκρατών της τρόικας, οι οποίοι σημειώνουν τα πάντα στα μπλοκάκια τους, απορρίπτουν ακόμη και την ιδέα συζήτησης για την παροχή συνδρομής σε μιντιακή επιχείρηση ή εκδοτικό συγκρότημα.
Όταν η πολιτική προπορεύεται
Στον αντίποδα του ρευστού οικονομικού πλαισίου, παρατηρείται έντονα πολιτική κινητικότητα, τόσο για τα ίδια τα ΜΜΕ όσο και για τα πολιτικά κόμματα. Η μεν Ν.Δ. σφίγγει, ενίοτε άγαρμπα –πολλές φορές με ακροδεξιές πρακτικές–, τον κλοιό στον έλεγχο και την ευθεία εποπτεία όλων όσων γράφονται, δημοσιεύονται και προβάλλονται στα ΜΜΕ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, από τη δική του πλευρά, βάζει την τακτική του έναντι των επιχειρήσεων ΜΜΕ στον κεντρικό άξονα της επικοινωνιακής πολιτικής του. Ο κύκλος των φανερών πλέον συναντήσεων του προέδρου του κόμματος Αλέξη Τσίπρα με εκδότες και στελέχη των εκδοτικών συγκροτημάτων πιστοποιεί τη στροφή αυτή. Όπως και οι συχνότερες αναφορές του στον ρόλο της διαπλοκής και των λεγόμενων «νταβατζήδων» του τόπου.
Μετά το συγκρότημα της «Καθημερινής» που επισκέφθηκε ο Αλ. Τσίπρας, σειρά είχε ο ΔΟΛ. Η συνάντηση έγινε χθες στο κτήριο της Μιχαλακοπούλου. Για το συγκρότημα του Μπόμπολα και το Mega, στις εισηγήσεις που γίνονται σημειώνεται πως πρέπει να διατηρηθεί η έντονη κριτική και αμφισβήτησή τους ως στρατευμένα Μέσα Ενημέρωσης στην πολιτική της τρόικας και της κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά. Η σύγκρουση για την επιρροή των ΜΜΕ αναμένεται να κορυφωθεί το προσεχές διάστημα και δεν αποκλείεται η αλλαγή πολιτικής γραμμής σε κορυφαία ΜΜΕ, που έχουν στόχο να παραμείνουν πρωταγωνιστές στη διαμεσολάβηση της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας στην Ελλάδα.
Το Ποντίκι
πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top