Επιτέλους κάποια καλά νέα για τις Ένοπλες Δυνάμεις και ειδικότερα για το Πολεμικό Ναυτικό: Σε πλήρη συμφωνία ήρθαν χθες το απόγευμα υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ΕΝΑΕ αναφορικά με την ναυπήγηση των πέντε υποβρυχίων Type 214 (3 υπόλοιπα της αρχικής παραγγελίας και 2 της σύμβασης του 2010).
Σύμφωνα με πληροφορίες από έγκυρες πηγές του ΥΠΕΘΑ, για το κρίσιμο πρόγραμμα των υποβρυχίων αποφασίστηκε ότι
1) Θα ενεργοποιηθεί και πάλι η αναθεωρημένη σύμβαση Neptune II που αφορά την ναυπήγηση δύο υποβρυχίων Type 214 στην θέση των δύο 209/1200 που επρόκειτο να εκσυγχρονιστούν. Με την μόνη διαφορά ότι οι πληρωμές πλέον συνδέονται με την εξέλιξη των εργασιών, δηλαδή διορθώνεται ο απαράδεκτος όρος της σύμβασης Βενιζέλου ότι «Το υπουργείο πληρώνει χωρίς τα ΕΝΑΕ να υποχρεούνται να παρουσιάσουν έργο ανάλογο με των πληρωμών». Αυτό σημαίνει ότι τα περίπου 108.000.000 ευρώ θα απελευθερωθούν σύντομα, αφού η πλευρά των Λιβανέζων, υποστηρίζει ότι «Ξεκινά άμεσα η ναυπήγηση του πρώτου από τα δύο υποβρύχια της Neptune II”
2) Ξεκινούν άμεσα οι εργασίες ναυπήγησης των τριών αρχικών υποβρυχίων της σύμβασης «Αρχιμήδης», στα οποία οι εργασίες έχουν σταματήσει εδώ και … έξι μήνες όπως είχε αποκαλύψει το defencenet.gr. Ο ουσιαστικός λόγος ήταν οι προστριβές του Ι.Σάφα με το ΥΠΕΘΑ για την καταβολή των 108.000.000 ευρώ και βέβαια θέλησε να πιέσει με αυτό τον τρόπο το υπουργείο, βγάζοντας «στην εφεδρεία», ουσιαστικά το 60% των εργαζομένων του Σκαραμαγκά! Ήδη η ναυπήγηση είναι εκτός κάθε χρονοδιαγράμματος και το δεύτερο της κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ Type-214, το οποίο είναι σε φάση αποπεράτωσης θα παραδοθεί με καθυστέρηση.
3) Θα υπάρξει συνδρομή του υπουργείου για να καταστεί δυνατή η νομική απεμπλοκή από την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ για να μπορεί τουλάχιστον να ξεκινήσει να αναλαμβάνει εργασίες συντήρησης και ναυπήγησης πολεμικών πλοίων ξένων χωρών
4) Η εταιρεία θα πάρει πίσω όλες τις μειώσεις μισθών των εργαζομένων στα ναυπηγεία.
Αυτό είναι το βασικό πλαίσιο, βάσει του οποίου το Ναυτικό φιλοδοξεί να αποκτήσει το δεύτερο Type 214 «το συντομότερο δυνατό», καθώς το πρόβλημα που υπάρχει στον υποβρύχιο στόλο είναι τεράστιο.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι λύθηκαν ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα. Υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα που ακούει στο όνομα «S118 ΩΚΕΑΝΟΣ».
Το πρώτο και μοναδικό υποβρύχιο της κλάσης 209/1200 το οποίο εκσυγχρονίστηκε με το πρόγραμμα Neptune II και το οποίο πρέπει να παραληφθεί για έναρξη δοκιμών από το ΠΝ σε δύο μήνες ακριβώς βάσει των συμβάσεων που υπάρχουν.
Για το υποβρύχιο έχουν ήδη δαπανηθεί περί τα 500 εκατ. ευρώ και υπάρχει έντονη φημολογία σε ότι αφορά το ποσοστό επιτυχίας του προγράμματος εκσυγχρονισμού. Για να μην υπεισέλθουμε σε λεπτομέρειες για ευνόητους λόγους, αν το υποβρύχιο δεν είναι αξιόπλοο, τότε κάποιος πρέπει να πληρώσει τα λεφτά…
Στο μεταξύ συγκέντρωση διαμαρτυρίας από εργαζόμενους στα ναυπηγεία Ελευσίνας πραγματοποιήθηκε σήμερα μετά την ΓΔΑΕΕ και στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, καθώς η το υπουργείο καθυστερεί να καταβάλει τα οφειλόμενα στα ναυπηγεία και να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των τιμών που είχαν συμφωνηθεί το 2002, αλλά πάνω απ’όλα καθυστερεί να λάβει αποφάσεις για το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM.
Η προχθεσινή ανακοίνωση του Δ.Αβραμόπουλου (ο οποίος τα απήγε αρκετά καλά στο θέμα της αναθεώρησης της σύμβασης των Neptune II) ότι «Δεν προτίθεται να ξεκινήσει το πρόγραμμα» έχει ανάψει φωτιές στους εργαζόμενους οι οποίοι προσδοκούσαν στην ανάληψη του προγράμματος για να ζήσουν οι οικογένειές τους.
Αντιπροσωπεία των εργαζομένων είχε συνάντηση με τον υπουργό Δ. Αβραμόπουλο. Ελαβαν υποσχέσεις να καθοριστεί ένα ποσό των οφειλομένων να καταβληθεί άμεσα στους εργαζόμενους, ενώ για το υπόλοιπο ποσό να υπάρξει νέα συνάντηση.
Νωρίτερα οι εργαζόμενοι άναψαν καπνογονα στην πύλη εισόδου του υπουργείου επί της λεωφόρου Μεσογείων.
πηγή
Σύμφωνα με πληροφορίες από έγκυρες πηγές του ΥΠΕΘΑ, για το κρίσιμο πρόγραμμα των υποβρυχίων αποφασίστηκε ότι
1) Θα ενεργοποιηθεί και πάλι η αναθεωρημένη σύμβαση Neptune II που αφορά την ναυπήγηση δύο υποβρυχίων Type 214 στην θέση των δύο 209/1200 που επρόκειτο να εκσυγχρονιστούν. Με την μόνη διαφορά ότι οι πληρωμές πλέον συνδέονται με την εξέλιξη των εργασιών, δηλαδή διορθώνεται ο απαράδεκτος όρος της σύμβασης Βενιζέλου ότι «Το υπουργείο πληρώνει χωρίς τα ΕΝΑΕ να υποχρεούνται να παρουσιάσουν έργο ανάλογο με των πληρωμών». Αυτό σημαίνει ότι τα περίπου 108.000.000 ευρώ θα απελευθερωθούν σύντομα, αφού η πλευρά των Λιβανέζων, υποστηρίζει ότι «Ξεκινά άμεσα η ναυπήγηση του πρώτου από τα δύο υποβρύχια της Neptune II”
2) Ξεκινούν άμεσα οι εργασίες ναυπήγησης των τριών αρχικών υποβρυχίων της σύμβασης «Αρχιμήδης», στα οποία οι εργασίες έχουν σταματήσει εδώ και … έξι μήνες όπως είχε αποκαλύψει το defencenet.gr. Ο ουσιαστικός λόγος ήταν οι προστριβές του Ι.Σάφα με το ΥΠΕΘΑ για την καταβολή των 108.000.000 ευρώ και βέβαια θέλησε να πιέσει με αυτό τον τρόπο το υπουργείο, βγάζοντας «στην εφεδρεία», ουσιαστικά το 60% των εργαζομένων του Σκαραμαγκά! Ήδη η ναυπήγηση είναι εκτός κάθε χρονοδιαγράμματος και το δεύτερο της κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ Type-214, το οποίο είναι σε φάση αποπεράτωσης θα παραδοθεί με καθυστέρηση.
3) Θα υπάρξει συνδρομή του υπουργείου για να καταστεί δυνατή η νομική απεμπλοκή από την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ για να μπορεί τουλάχιστον να ξεκινήσει να αναλαμβάνει εργασίες συντήρησης και ναυπήγησης πολεμικών πλοίων ξένων χωρών
4) Η εταιρεία θα πάρει πίσω όλες τις μειώσεις μισθών των εργαζομένων στα ναυπηγεία.
Αυτό είναι το βασικό πλαίσιο, βάσει του οποίου το Ναυτικό φιλοδοξεί να αποκτήσει το δεύτερο Type 214 «το συντομότερο δυνατό», καθώς το πρόβλημα που υπάρχει στον υποβρύχιο στόλο είναι τεράστιο.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι λύθηκαν ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα. Υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα που ακούει στο όνομα «S118 ΩΚΕΑΝΟΣ».
Το πρώτο και μοναδικό υποβρύχιο της κλάσης 209/1200 το οποίο εκσυγχρονίστηκε με το πρόγραμμα Neptune II και το οποίο πρέπει να παραληφθεί για έναρξη δοκιμών από το ΠΝ σε δύο μήνες ακριβώς βάσει των συμβάσεων που υπάρχουν.
Για το υποβρύχιο έχουν ήδη δαπανηθεί περί τα 500 εκατ. ευρώ και υπάρχει έντονη φημολογία σε ότι αφορά το ποσοστό επιτυχίας του προγράμματος εκσυγχρονισμού. Για να μην υπεισέλθουμε σε λεπτομέρειες για ευνόητους λόγους, αν το υποβρύχιο δεν είναι αξιόπλοο, τότε κάποιος πρέπει να πληρώσει τα λεφτά…
Στο μεταξύ συγκέντρωση διαμαρτυρίας από εργαζόμενους στα ναυπηγεία Ελευσίνας πραγματοποιήθηκε σήμερα μετά την ΓΔΑΕΕ και στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, καθώς η το υπουργείο καθυστερεί να καταβάλει τα οφειλόμενα στα ναυπηγεία και να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των τιμών που είχαν συμφωνηθεί το 2002, αλλά πάνω απ’όλα καθυστερεί να λάβει αποφάσεις για το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM.
Η προχθεσινή ανακοίνωση του Δ.Αβραμόπουλου (ο οποίος τα απήγε αρκετά καλά στο θέμα της αναθεώρησης της σύμβασης των Neptune II) ότι «Δεν προτίθεται να ξεκινήσει το πρόγραμμα» έχει ανάψει φωτιές στους εργαζόμενους οι οποίοι προσδοκούσαν στην ανάληψη του προγράμματος για να ζήσουν οι οικογένειές τους.
Αντιπροσωπεία των εργαζομένων είχε συνάντηση με τον υπουργό Δ. Αβραμόπουλο. Ελαβαν υποσχέσεις να καθοριστεί ένα ποσό των οφειλομένων να καταβληθεί άμεσα στους εργαζόμενους, ενώ για το υπόλοιπο ποσό να υπάρξει νέα συνάντηση.
Νωρίτερα οι εργαζόμενοι άναψαν καπνογονα στην πύλη εισόδου του υπουργείου επί της λεωφόρου Μεσογείων.
πηγή
Δημοσίευση σχολίου