GuidePedia

0
Η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ στην τελευταία έκθεση ILA: Το μέλλον της αεροδιαστημικής εταιρίας EADS είναι αβέβαιο – και όχι μόνο αυτό. 


Συχνά αναφέρεαι ότι οι αγορές είναι πολύ πιο μπροστά στις εξελίξεις από τους πολιτικούς μιας όποιας χώρας. Εάν ισχύει αυτό και στην περίπτωση της πολυεθνικής εταιρίας EADS, αυτή τη στιγμή μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν. Το σίγουρο, η περίπτωση της EADS είναι προπομπός σημαντικών εξελίξεων. Μένει να αναμένουμε αυτές, πώς και σε ποιό βαθμό θα επηρεάσουν το μέλλον μιας Ευρώπης, η οποία στις μέρες μας εισέρχεται σε περίοδο παρατεταμένης κρίσης επιβίωσης.
Η EADS είναι μια ξεχωριστή εταιρία από τις υπόλοιπες, και αυτό διότι είναι το επιστέγασμα του συμβιβασμού της αεροναυπηγικής και αεροδιαστημικής Ευρώπης. Η EADS δεν δημιουργήθηκε τυχαία και έως τις μέρες μας η υπάρξη της οφείλεται κυρίως στον πολιτικό και οικονομικό συμβιβασμό μεταξύ πολλών πρωτευουσών στην Ευρώπη.
Αρχές του 2011 πολαπλασιάστηκαν τα στοιχεία που θέλουν την γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων Daimler να αποχωρεί από τον γαλλο-γερμανικό γίγαντα της αεροδιαστημικής, την EADS. Τον περασμένο Φεβρουάριο πραγματοποιηθηκε μια συνάντηση κορυφής στο Βερολίνο για να διευκρινίσει με ποιο τρόπο θα πραμείνει η σημερινή ιρορροπία ισχύος μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας, στην περίπτωση της εξόδου της Daimler.
Η γερμανική εταιρία αυτοκινήτων βρέθηκε μεγαλομέτοχος στην EADS, απόρροια ενός συμβιβασμού με την Γαλλία. Η Daimler κατέχει περί το 15% των μετοχών της EADS, ενώ το ποσοστό ψήφου της είναι ακόμη μεγαλύτερο και ανέρχεται στο 22,5%.
Η Daimler θέλει να αποχωρίσει αυτό το έτος από την EADS. Στη συνέχεια, η εταιρία θα προσφέρει προς αγορά τις μετοχές της EADS στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας, με την Daimler να πιέζει για μια υψηλή τιμή, την οποία πιθανόν να ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν και τρίτοι εδνδιαφερόμενοι. Σχετικό ενδιαφέρον υπάρχει για παράδειγμα από εταιρίες του αραβικού κόσμου, πιθανή είναι και μια αύξηση της ρωσικής συμμετοχής.
Η περίπτωση της αγοράς των μετοχών της Daimler από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δημιουργήσει μεγάλες τριβές μεταξύ του Παρισίου και του Βερολίνου. Λόγω ακριβώς της εύθραυστης ιρορροπίας των δύο χωρών στο εταιρικό σχήμα.
Η έξοδος της Daimler από την EADS έχει να κάνει με τους συνεχώς νέους κινδύνους που ανακύπτουν στην αεροδιαστημική εταιρία. Η Daimler δεν σχολίασε ποτέ ανοιχτά το θέμα, αλλά με την κίνηση αυτή, η εταιρία από την Στουτγάρδη τροφοδότησε μέχρι τις μέρες μας πολλά σενάρια για το μέλλον της αεροδιαστημικής εταιρίας, η οποία ιδρύθηκε το 2000 και ήταν κυρίως το αποτέλεσμα πολιτικού συμβιβασμού μεταξύ Βερολίνου και Παρίσι.
Όταν η Daimler μερικά χρόνια πίσω πούλησε μερίδιο των μετοχών της στην EADS, η γερμανική κυβέρνηση στο Βερολίνο κινητοποίησε τράπεζες και κρατικά όργανα χρηματοδότησης, όπως η τράπεζα KfW, για μια συμμετοχή της τάξεως του 7,5%. Αυτό το σύμφωνο μεταξύ της Daimler και της γερμανικής κυβέρνησης στο Βερολίνο επεκτάθηκε πέρυσι και θα μπορούσε να σταματήσει να ισχύει κατά την επόμενη αναθεώρησή του, το επόμενο έτος.
Ο όμιλος αυτοκινήτων Daimler έχει επανειλημμένως τονίσει ότι η συμμετοχή του στον όμιλο αεροδιαστημικής και άμυνας δεν ανήκει στον τομέα των βασικών δραστηριοτήτων ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων, ιδίως όταν οι πολλές αποτυχίες στην ανάπτυξη νέων αεροσκαφών από την EADS στο παρελθόν έχει επηρεάσει αρνητικά τον ισολογισμό στη Στουτγάρδη – η περίπτωση του ελικοπτέρου NH-90 μόνο μία από τις πολλές. Η εταιρία θέλει την έξοδό της από το σχήμα της EADS και αναμένει το Βερολίνο να λάβει μια σχετική απόφαση, για να μην επηρεαστεί η ισσοροπία ισχύος μεταξύ της Γερμανίας και της Γαλλίας.
Η κρίση μεταξύ των δύο πρωτευουσών δείχνει μέχρι στιγμής να είναι μεγάλη. Στην περίπτωση του προγράμματος UAV Talarion, το οποίο ήρθε και πάλι στα χοτ σποτ της ενημέρωσης με το ενδιαφέρον της Άγκυρας να θέλει να συμμετάσχει με φιλοδοξίες στην ανάπτυξη και κατασκευή του εναέριου κατασκοπευτικού ρομπότ, υπογραμμίζει μια απόσταση που χωρίζει το Βερολίνο και το Παρίσι. Η Γαλλία έχει στραφεί προς την πλευρά της Βρετανίας για ένα κοινό πρόγραμμα, ενώ η γαλλική κυβέρνηση στο Παρίσι κατέχει ένα μεγάλο μέρος των μετοχών της EADS.

ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top