Δεν θα αδικηθούν οι εκπαιδευτικοί του ενιαίου πίνακα που έχουν συγκεντρώσει προϋπηρεσία, διευκρίνισε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου σε συνέντευξή της στην εκπομπή της ΝΕΤ "ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ". Η Υπουργός με αφορμή την έναρξη διαλόγου για τις αλλαγές στο σύστημα πρόσληψης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών, τόνισε πως πρωταρχικός στόχος είναι να εξυπηρετηθεί το σχολείο και ο μαθητής και διευκρίνισε ότι θα προσμετρείται η προϋπηρεσία.....
Εξάλλου η κ. Διαμαντοπούλου κάλεσε σε συνάντηση τους εκπροσώπους των δασκάλων και των νηπιαγωγών της χώρας, την Πέμπτη στις 5 το απόγευμα στο γραφείο της, για να συζητήσουν όλα τα θέματα της Παιδείας και ειδικότερα τις τελευταίες εξαγγελίες για τις αλλαγές στο σύστημα διορισμών.
Στην επιστολή της, η κ. Διαμαντοπούλου αναφέρει:
«Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να συμφωνήσουμε ότι χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής μας πολιτικής, ώστε να γίνει πράξη το «πρώτα ο μαθητής», που επαγγελλόμαστε όλοι.
Αυτό απαιτεί να ξεκινήσουμε τις αλλαγές από εκεί που χτυπά η «καρδιά της εκπαίδευσης», από την τάξη. Και αυτό που κάνει την καρδιά της εκπαίδευσης να χτυπά είναι οι εκπαιδευτικοί, που είναι αυτονόητο ότι βρίσκονται στην τάξη.
Θέλω να σας τονίσω ότι θεωρώ πολύτιμη τη συνεισφορά σας και τις προτάσεις σας σε αυτή την διαδικασία. Η οργάνωση του διαλόγου με συγκεκριμένο πλαίσιο και ευρεία συμμετοχή είναι για όλους μας προϋπόθεση για τις αλλαγές που θα βελτιώνουν το σχολείο και θα κατοχυρώνουν τον ουσιαστικό ρόλο και τα δικαιώματα του εκπαιδευτικού».
Εξάλλου η κ. Διαμαντοπούλου κάλεσε σε συνάντηση τους εκπροσώπους των δασκάλων και των νηπιαγωγών της χώρας, την Πέμπτη στις 5 το απόγευμα στο γραφείο της, για να συζητήσουν όλα τα θέματα της Παιδείας και ειδικότερα τις τελευταίες εξαγγελίες για τις αλλαγές στο σύστημα διορισμών.
Στην επιστολή της, η κ. Διαμαντοπούλου αναφέρει:
«Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να συμφωνήσουμε ότι χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής μας πολιτικής, ώστε να γίνει πράξη το «πρώτα ο μαθητής», που επαγγελλόμαστε όλοι.
Αυτό απαιτεί να ξεκινήσουμε τις αλλαγές από εκεί που χτυπά η «καρδιά της εκπαίδευσης», από την τάξη. Και αυτό που κάνει την καρδιά της εκπαίδευσης να χτυπά είναι οι εκπαιδευτικοί, που είναι αυτονόητο ότι βρίσκονται στην τάξη.
"...Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα νέο σύστημα που θα διασφαλίζει αντικειμενικότητα, διαφάνεια, λειτουργικότητα και θα οδηγεί στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Αυτό είναι μία επιδίωξη ευθύνης και δικαιοσύνης...'' Αννα Διαμαντοπούλου | Για αυτό και κατέθεσα την Πέμπτη 12/11, μία σειρά βασικών αρχών που αφορούν ρυθμίσεις για τον εργασιακό βίο και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Έκανα δε σαφές ότι, αυτά είναι τμήμα μόνο της συνολικής ατζέντας που αφορά τους εκπαιδευτικούς η οποία περιλαμβάνει την επιμόρφωση και εκπαίδευση, την αξιολόγηση και τις αμοιβές. Ξεκινάμε όμως, από το σύστημα προσλήψεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων και επιλογής στελεχών διοίκησης, γιατί το σημερινό σύστημα έχει εξαντλήσει τα όρια του, όπως αποδεικνύεται καθημερινά με τα τεράστια κενά και την ανορθολογική και μη αξιοκρατική διαχείριση του εκπαιδευτικού δυναμικού. Οι βασικές μας αρχές κατατέθηκαν την περασμένη εβδομάδα και θα αποτελέσουν το αντικείμενο της διαβούλευσης που ξεκινά αυτήν την εβδομάδα (το κείμενο εργασίας με τις προτάσεις που θα αναρτηθεί στο Διαδίκτυο θα σάς αποσταλεί κατά προτεραιότητα πριν από τη δημοσίευση του). Το αρχικό κείμενο της διαβούλευσης μαζί με το υλικό που θα προκύψει, θα τύχουν συστηματικής επεξεργασίας, ώστε να καταλήξουμε ύστερα από τρεις μήνες στο σχετικό σχέδιο νόμου. |
Δημοσίευση σχολίου