GuidePedia

0
Έτυχα πάνω σε αυτό το άρθρο και σκέφτηκα τι έχω δει τον τελευταίο καιρό στο Facebook. Δεν πειράζει το τσιγάρο! Καμιά ζημία δεν κάνει! Όλα είναι ψέματα από κακούς οργανισμούς υγείας που τα έχουν βάλει με τη αθώα καπνοβιομηχανία. Και να προσπαθώ να του εξηγήσω, ρε φίλε, καπνιστής είμαι και μάλιστα πολλά χρόνια. Το έχω νοιώσει το ρημάδι στα πνευμονία μου. ΟΧΙ! Φταίει η ρύπανση, το αυτοκίνητο σου, οι πυλώνες της ΔΕΗ, τα σύρματα δίκτυα… Αυτά φταίνε και όχι το αδίκως κατηγορημένο τσιγάρο.
Ούτε εγώ τα έχω με τους καπνιστές γιατί και εγώ καπνιστής είμαι. Με τη βρώμικη πολιτική της καπνοβιομηχανίας τα έχω.
Παραθέτω απόσπασμα από την συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Εβδόμη:
Η διευθύντρια της Β' Πνευμονολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου μιλά για τις επιπτώσεις από την καύση της τύρφης, το κάπνισμα και την Καβάλα που λατρεύει
- Πάντως με το τσιγάρο υπερβάλλετε. "Καλημέρα" σας λέει ο άλλος και σεις του λέτε να κόψει το τσιγάρο......

"Όσον αφορά την απάντησή μου στην καλημέρα καπνιστών, φίλων και γνωστών, αυτή είναι πιστέψτε με, μόνο μια ζεστή καλημέρα! Μόνοι τους μάλλον, όταν με βλέπουν, θυμούνται τις επιπτώσεις του καπνίσματος, που αναγράφονται άλλωστε στα πακέτα των τσιγάρων. Και εξηγούμαι: δεν τα έχω με τους καπνιστές αλλά με το κάπνισμα. Ιδίως με θυμώνει η ύπουλη, βρώμικη πολιτική της διεθνούς καπνοβιομηχανίας. Αυτή ψαρεύει τους νέους της πελάτες ανάμεσα στους εφήβους, παρουσιάζοντας το κάπνισμα σαν μια απλή ευχάριστη συνήθεια, στοιχείο του
σύγχρονου τρόπου ζωής. Κι όμως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θεωρεί την καπνισματική συνήθεια ως νόσο και τον καπνιστή ως χρόνιο ασθενή. Λέτε να υπερβάλλει κι αυτός; Σημειωτέον ότι ο πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας, με την ευκαιρία της παγκόσμιας ημέρας κατά του καπνίσματος έρχεται στην τελετή λήξης της διημερίδας και θα μιλήσει με θέμα "100 χρόνια κάπνισμα στην Ελλάδα". Και αυτή η ομιλία είναι ανοιχτή για το κοινό".

- Ποια είναι τα αποτελέσματα της αντικαπνιστικής εκστρατείας. Κόβει ο κόσμος το κάπνισμα;

"Το κάπνισμα δεν πρέπει να το αρχίζει κανείς. Κι εκεί πρέπει να επικεντρωθεί η αντικαπνισματική (και όχι αντικαπνιστική) εκστρατεία. Όσον αφορά τη διακοπή του, αυτή είναι ιατρική πράξη εξαιρετικά δύσκολη διότι ουσιαστικά είναι απεξάρτηση από μια ιδιαίτερα εθιστική ουσία, την νικοτίνη. Μόνο 2-3 στους 100 καπνιστές κόβουν το κάπνισμα χωρίς βοήθεια".

- Πιστεύετε ότι τα μέτρα απαγόρευσης του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους που θα τεθούν σε εφαρμογή από τον Ιούλιο θα αποδώσουν καρπούς;

"Είμαστε από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη στο κάπνισμα και η τελευταία χώρα που δεν έχει ακόμη εφαρμοσθεί αυτή η απαγόρευση. Στην Τουρκία, π.χ. εφαρμόζεται εδώ και 2 χρόνια. Όπου εφαρμόσθηκε, τα οφέλη ήταν σημαντικά τόσο για τους παθητικούς καπνιστές (αυτονόητο) αλλά και για τους ίδιους τους καπνιστές που μείωσαν συνολικά τον αριθμό των τσιγάρων και κάποιοι το διέκοψαν. Αν αναφέρεστε στην συμμόρφωση ή μη των Ελλήνων, θεωρώ ότι η τυχόν μη συμμόρφωση δεν θα είναι παρά αποτέλεσμα της έλλειψης στοιχειώδους παιδείας. Ίσως στους
σκοτεινούς καιρούς που ζούμε, κάποια τέτοια μέτρα να είναι η ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε σαν λαός πατρογονικές αρετές όπως ο ορθολογισμός, η αυτοκυριαρχία και ο σεβασμός προς την ελευθερία του άλλου".

Petros Andreou

Δημοσίευση σχολίου

 
Top