GuidePedia
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

0


Έντονο ελληνικό αποτύπωμα στη διεθνή αεροπορική έκθεση Aero India 2025, που από τις 10 έως τις 14 Φεβρουαρίου διεξάγεται σε αεροπορική βάση πλησίον του Μπαγκαλόρ, της τρίτης πολυπληθέστερης πόλης της Ινδίας. H παρατηρητικότητα ενός επισκέπτη της έκθεσης, φίλου του DP, αποκάλυψε την ισχυρή δυναμική που έχει πλέον αποκτήσει μία ελληνο-ινδική στρατηγική συνεργασία που είχε ανακοινωθεί περίπου 12 μήνες. Την ίδια στιγμή, δεν μπορεί να μην καταθλίβει η αντίστοιχη αντιμετώπιση τέτοιων εταιριών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας… στη χώρα τους.

Στο περίπτερο της ινδικής Garuda Aerospace, όπου παρουσιάζεται ως έκθεμα το μη επανδρωμένο αερόχημα (ΜΕΑ) MV 1000 AMARAN για εφαρμογές στον αμυντικό τομέα (στη συνημμένη φωτογραφία, εξοπλισμένο με εκτοξευτή ρουκετών), ο Έλληνας επισκέπτης, στο οπίσθιο μέρος της ατράκτου του πρόσεξε -και φωτογράφησε- την επιγραφή: «UNDER LICENSE FROM SAS». Σε μετάφραση στα ελληνικά, «κατόπιν αδείας της SAS», δηλαδή της ελληνικής εταιρείας Spirit Aeronautical Systems (SAS) S.A., που δραστηριοποιείται στη σχεδίαση, ανάπτυξη και παραγωγή ΜΕΑ, πολυκόπτερων και σταθερών πτερύγων, για πολιτικές, αλλά κυρίως για στρατιωτικές εφαρμογές.

Σύμφωνα με πληροφορίες του DP, το MEA MV 1000 AMARAN αποτελεί έκδοχο του ΜΕΑ Sarisa SRS-2B, μέλους της οικογένειας Sarisa, που κατασκευάζει η SAS και η οποία περιλαμβάνει εκδόσεις, εξοπλισμένες, μεταφοράς φορτίου και υποστήριξης αποστολών Έρευνας – Διάσωσης (SAR). Το MV 1000 AMARAN αναπτύχθηκε από την ινδική εταιρεία μέσω μεταφοράς τεχνολογίας από την ελληνική εταιρεία. Με άλλα λόγια πρόκειται για το ινδικό Sarisa.

Υπενθυμίζεται, ότι με ανακοίνωση Τύπου που εξέδωσε στις 4 Ιανουαρίου 2024, η SAS είχε ανακοινώσει τη στρατηγική συνεργασία με τη Garuda Aerospace S.A., μια ινδική εταιρεία κατασκευής drones για πολιτικές εφαρμογές. Όπως αναφερόταν στην ανακοίνωση, η συνεργασία μεταξύ των δύο μερών περιλάμβανε τα ακόλουθα:

>Συμφωνία μεταπωλητή, βάσει της οποίας οι δύο εταιρίες ενεργούν ως μεταπωλητές η μία για τα προϊόντα της άλλης, ενισχύοντας την παρουσία τους σε διάφορες αγορές.

>Μεταφορά τεχνολογίας. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να ανταλλάξουν και να μεταφέρουν ενεργά τεχνολογίες αιχμής, διευκολύνοντας την ανάπτυξη προϊόντων τελευταίας τεχνολογίας που πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και απόδοσης.

>Κοινή χρήση εμπειριών. Τα δύο μέρη θα συμμετάσχουν σε ανταλλαγή εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών, συνδυάζοντας τον πλούτο γνώσεων που έχει συσσωρεύσει η SAS στην κατασκευή οπλισμένων MEA και η τεχνογνωσία της Garuda Aerospace S.A. σε εφαρμογές πολιτικών MEA.

>Διασφάλιση ποιότητας.

Στην Aero India 2025 αποκαλύπτεται ότι αθόρυβα, χωρίς μεγαλόστομες διακηρύξεις, μια ελληνική ιδιωτική εταιρεία κατορθώνει να υλοποιήσει επιτυχώς συμφωνία μεταφοράς τεχνολογίας σε μία ραγδαίως αναπτυσσόμενη τεχνολογικά χώρα και με αυτόν τον τρόπο να διεισδύσει σε μία αγορά –και μάλιστα για στρατιωτικές εφαρμογές– μεγέθους πολύ μεγαλύτερου της ελληνικής.
Δυστυχώς για άλλη μία φορά επιβεβαιώνεται το «ουδείς προφήτης στον τόπο του».

Το επίτευγμα της SAS, όπως και εξίσου σημαντικά επιτεύγματα άλλων ελληνικών ιδιωτικών εταιριών, θα πρέπει να συνεγείρουν, έστω και με καθυστέρηση, τους αρμόδιους στην Ελλάδα, ώστε αντί των άνευ αντικρίσματος επαναλαμβανόμενων εξαγγελιών, να κινητοποιηθούν άμεσα για να δημιουργήσουν το κατάλληλο φιλικό περιβάλλον, ώστε να υποβοηθηθεί η εξέλιξη υφιστάμενων αλλά και η σχεδίαση, ανάπτυξη και παραγωγή νέων προϊόντων.






πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

Emoticon
:) :)) ;(( :-) =)) ;( ;-( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ $-) (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer
Click to see the code!
To insert emoticon you must added at least one space before the code.

 
Top