GuidePedia

0


του Λάζου Πέτρου
Η φριχτή σιδηροδρομική τραγωδία είναι ένα γεγονός που θα μείνει βαθιά χαραγμένο τόσο στη λαϊκή μνήμη όσο και στην ιστορία της χώρας. Η ακατάσχετη μπουρδολογία περί ευθυνών όμως, πρέπει όχι απλά να σταματήσει, αλλά να εξαφανισθεί.

Παραδοσιακά σε κάθε θεομηνία, ατύχημα ή δυστύχημα, εμφανίζονται δεκάδες “ειδικοί” που προσπαθούν να κερδίσουν τα 15’ δημοσιότητάς τους. Ταυτόχρονα, διάφοροι πολιτικοί τυχοδιώκτες προσπαθούν με κάθε τρόπο να εκμεταλλευτούν τη συμφορά για να κερδίσουν πόντους, απέναντι στην εκάστοτε κυβέρνηση. Συμπεριφορές απόλυτα κατανοητές και, στον βαθμό που υπάρχει απόλυτη έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης και αυτοσεβασμού, αποδεκτές.

Αυτό που ζούμε όμως από προχθές είναι πραγματικά πρωτοφανές. Είδαμε ακόμη και σεισμολόγο να εκφέρει… σοβαρή άποψη για το ποιος είναι υπεύθυνος για την τραγωδία. Όπου υπέδειξε ολοκάθαρα την ιδιωτικοποιημένη πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, νυν Hellenic Train, η οποία φυσικά δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την ασφάλεια των δρομολογίων που εκτελεί, εκτός των συρμών της.

Ο βασικός υπεύθυνος για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και της ασφάλειας των δρομολογίων εκτός των συρμών είναι ο κρατικός ΟΣΕ και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Παρόλα αυτά, ίσως παρακινημένοι από τις διαπιστώσεις του σεισμολόγου, ίσως όχι, εκατοντάδες πολίτες με υποστήριξη και κοινοβουλευτικών κομμάτων (πιθανότατα ακραία αριστερά, τι παράξενο αλήθεια!), προκάλεσαν επεισόδια έξω από τα γραφεία της Hellenic Train. Τέτοια αξιοπιστία ο “ειδικός”! Η ιδιοτελής μπουρδολογία αυτοπροβολής, δεν έχει τελειωμό!



Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η επίρριψη ευθύνης για την απουσία συστήματος τηλεδιοίκησης, οι κλοπές των χάλκινων καλωδίων που επιτρέπουν την επικοινωνία. Όπου το ανάθεμα έπεφτε επί άπειρες ώρες στην αδυναμία της Πολιτείας να προστατέψει… τα καλώδια!!! Αλλά όλοι ξεχνούσαν πως ζούμε στα 2023 όπου η μετάδοση σήματος με χάλκινα καλώδια γίνεται μόνο σε χώρες της Υποσαχάριας Αφρικής!

Σε όλο τον σύγχρονο κόσμο χρησιμοποιούνται οπτικές ίνες, με πολλές άλλες, παράλληλες εφαρμογές για ν’ αποσβένεται το κόστος. Ενώ η προστασία τόσο των καλωδίων, όσο και των ινών, είναι ακόμη απλούστερη μιας και λέγεται “υπογειοποίησή” τους και αποσβένει το κόστος της, μέσα σε λίγους μήνες, αναλόγως της συχνότητας των… απαλλοτριώσεων!

Τις δύο τελευταίες ημέρες ακούστηκαν πραγματικά εκτρωματικές (sic) δηλώσεις-περιγραφές για τους υπευθύνους της τραγωδίας. Με μεγαλύτερο θύμα τον άμοιρο σταθμάρχη που έκανε το ολέθριο λάθος που οδήγησε στην καταστροφή. Ο άνθρωπος έχει τεράστιο μερίδιο ευθύνης και ορθότατα έχει οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη. Αλλά μόνο αυτός φέρει ευθύνη;

Πρόκειται για 58χρονο πρώην αχθοφόρο, που επέστρεψε στον ΟΣΕ από μετάταξη και εκπαιδεύτηκε για μερικές εβδομάδες ως σταθμάρχης. Ολοκλήρωσε την εκπαίδευση στις 24 Ιανουαρίου 2023! Αυτόν τον άνθρωπο, κάποιος τον τοποθέτησε σταθμάρχη σε έναν από τους πλέον πολυσύχναστους σιδηροδρομικούς κόμβους της χώρας. Ενώ κάποιος άλλος του ανάθεσε να ρυθμίζει την κυκλοφορία στην περιοχή ευθύνης αυτού του κόμβου μόνος του, χωρίς τη συνοδεία ενός εμπειρότερου συναδέλφου του! Οι δύο άνθρωποι που πήραν αυτές τις αποφάσεις για τον δύστυχο σταθμάρχη, δεν έχουν ευθύνες; Δεν πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά για βαρύτατη αμέλεια;

Θα μπορούσα να συνεχίσω επί ώρες να γεμίζω σελίδες επί σελίδων με άπειρα παραδείγματα μπουρδολογικής και, σε πολλές περιπτώσεις, ιδιοτελούς επίρριψης ευθυνών, αλλά δεν θα είχε κανένα νόημα. Μην ακούτε κανέναν “ειδικό”, ειδικό ή μη για τις επόμενες εβδομάδες. Ότι και να πουν, μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι τα βγάζουν από το μυαλό τους ή μιλούν μην έχοντας σφαιρικά τεκμηριωμένη άποψη.

Δεν είναι απλό πράγμα η κατανομή ευθυνών σε ατυχήματα αυτού του τύπου και μεγέθους. Χρειάζονται πολλές εβδομάδες (αν όχι μήνες) πραγματικού χρόνου και κάμποσοι ανθρωπομήνες πολλών διαφορετικών ειδικών πραγματογνωμόνων. Ακόμη και τότε οι ευθύνες δεν είναι πάντα ξεκάθαρες. Σίγουρα δεν είναι ποτέ μονοδιάστατες! Για μία φορά, περιμένετε τα τελικά πορίσματα, πριν σχηματίσετε άποψη! Διαφορετικά τους μόνους που βοηθάτε, είναι οι απατεώνες!

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top