Μετά 12 χρόνια δολιχοδρομιών υπεγράφη τελικώς την παρελθούσα εβδομάδα η σύμβασις για τα νέα κράνη του Ελληνικού Στρατού. Μια σύμβασις την οποία υπογράφουν τα ΕΑΣ ΑΕ, παρ’ ότι δεν αναλαμβάνουν κατασκευαστικό ή υποκατασκευαστικό έργο. Την εργασία θα φέρουν εις πέρας εταιρείες του ιδιωτικού τομέως και, ως εκ τούτου ο Στρατός μπορεί να είναι ήσυχος ότι θα τα παραλάβει εγκαίρως. Το ερώτημα είναι, αφού τα κράνη είναι βρεταννικής σχεδιάσεως και η κατασκευή έχει ήδη ανατεθεί σε ελληνικές βιομηχανίες, τα ΕΑΣ πώς εμπλέκονται στο όλο θέμα. Πρόκειται δυστυχώς για μια περίπτωση κακώς εννοουμένου προστατευτισμού προς τις κρατικές βιομηχανίες.
Του Ευθύμιου Π. Πέτρου
Θα ήταν κατανοητός αν οι βιομηχανίες αυτές εργάζονταν αποτελεσματικά. Ευλόγως τότε, η κάθε Κυβέρνησις θα έπρεπε να τις στηρίζει προκειμένου να συνεχίσουν να είναι μια «ατμομηχανή αναπτύξεως». Δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Τα ΕΑΣ αποδεικνύονται ασυνεπή ακόμη και σε συμβόλαια με φιλικές χώρες όπως η Αίγυπτος. Ελπίζουμε πως η ασυνέπεια αυτή, δεν θα έχει επιπτώσεις στις γενικώτερες σχέσεις Αθηνών-Καΐρου. Μάλλον όμως τα ΕΑΣ δεν θα γλυτώσουν τις ρήτρες για την καθυστέρηση στην παράδοση πυρομαχικών αρμάτων των 105 χιλ. Και υπάρχει ακόμη το πρόγραμμα που αφορά στον εκσυγχρονισμό και την παράδοση τεθωρακισμένων οχημάτων ΒΜΡ-1 που θέσει ο Ελληνικός Στρατός εκτός υπηρεσίας για τα οποία η Αίγυπτος ενδιαφέρεται.
Έχουμε ξαναγράψει για το κυβερνητικό σχέδιο δημιουργίας «Πάρκου Υπουργείων» στο Υμηττό το οποίο υποχρεώνει τα ΕΑΣ να εγκαταλείψουν την έδρα τους και να κλείσουν συγκεκριμένα εργοστάσια με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στις περαιτέρω δυνατότητές τους. Φαίνεται όμως πως εκεί οι φωστήρες που απειργάσθησαν το καταστροφικό αυτό σχέδιο, εδέχθησαν πλήγμα από εκεί που δεν το επερίμεναν.
Η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, καθώς και οι σύλλογοι πολεοδόμων χωροτακτών και μηχανικών περιφερειακής αναπτύξεως καταγγέλλουν ότι το σχέδιο δημιουργίας του περιφήμου «Πάρκου» δεν είναι συμβατό με το ρυθμιστικό πλαίσιο της Αττικής, ενώ δεν έχουν μελετηθεί και συνεκτιμηθεί οι επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή του σχεδίου, τόσο στο κέντρο των Αθηνών, όσο και στον Υμηττό. Ακόμη έρχεται σε αντίθεση με το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Αναπτύξεως που έχει εκπονήσει ο Δήμος Αθηναίων!
Θα αρκούσαν αυτές οι καταγγελίες για να προσφύγει η διοίκησις των ΕΑΣ στο Συμβούλιο της Επικρατείας και να περιφρουρήσει τα συμφέροντα της εταιρείας, τα οποία πλήττονται από το κυβερνητικό σχέδιο. Διερρωτώμεθα για ποιον λόγο δεν το έχει ακόμη πράξει.
Από την άλλη πλευρά, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε σε μιαν άλλη ακατανόητη προσφυγή που απειλεί την προσπάθεια διασώσεως των ταλαιπωρημένων Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Δυστυχώς δεν έχουμε μόνον την προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου ο οποίος ζητεί την ακτογραμμή των Ναυπηγείων αλλά και απόφαση τμήματος του ΣτΕ που «παγώνει» την μεταβίβαση στον όμιλο Προκοπίου.
Δεν αντιλαμβάνεται άραγε κανείς, ότι τέτοιες ενέργειες όχι μόνον αναστέλλουν άμεσες αναπτυξιακές δράσεις, δίδουν και το μήνυμα ότι η Ελλάς παραμένει μια χώρα εχθρική προς τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα. Όσο και αν κόπτωνται ο Πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του, ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει, τα γεγονότα έρχονται να τους διαψεύσουν.
Τέτοιες εξελίξεις δικαιώνουν αυτούς που υποστηρίζουν ότι ορθώς δεν ανατίθεται υποκατασκευαστικό έργο για τα νέα πλοία του Ναυτικού σε ελληνικά ναυπηγεία. Προφανώς και δεν θα μπορούσαν να το φέρουν εις πέρας. Και σίγουρα όχι με τον κάθε Δήμαρχο να κινείται εναντίον τους.
Αλήθεια μήπως είναι καιρός να παρέμβει κάποιο εποπτεύον υπουργείο και να τους «μαζέψει»; Διότι η εικόνα την οποία βλέπουμε ελάχιστα διαφέρει από ενός ακυβέρνητου καραβιού. Από την μία, Κυβέρνησις που ομιλεί για ανάπτυξη καταδικάζει την μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της χώρας. Από την άλλη ένας Δήμος κατορθώνει να κερδίσει απόφαση του ΣτΕ που βάζει τροχοπέδη στην σημαντικώτερη ιδιωτικοποίηση της τελευταίας περιόδου. Κατά τα λοιπά ελπίζουμε πως η χώρα θα επιβιώσει!
Δημοσίευση σχολίου