GuidePedia

0

Οι τελευταίες 48 ώρες της έντασης στο Αιγαίο- κυρίως στον αέρα- θυμίζει έντονα στους παλαιότερους ιπταμένους το 2006, τότε που οι Τούρκοι έψαχναν τον τρόπο που θα άναβε το φιτίλι στο Αιγαίο. Αερομαχίες, δεκάδες καθημερινές παραβιάσεις, επικίνδυνες συμπεριφορές στον αέρα. 

Αποτέλεσμα το 2006 ήταν η δολοφονική ενέργεια του Τούρκου πιλότου που στοίχισε την ζωή στον Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη. Οι Επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας βλέπουν ότι καθημερινά οι εντολές προς τους Τούρκους αεροπόρους είναι ν’ αναβαθμίζουν διαρκώς την προκλητικότητά τους, να γίνονται και πολύ πιο επικίνδυνοι. 

Θέλουν να φοβίσουν, βλέπουν ότι δεν μπορούν και τότε χάνουν τον έλεγχο. «Αψυχολόγητοι» είναι η λέξη που χρησιμοποίησε αεροπόρος ο οποίος βρίσκεται πολύ συχνά στην «ώρα 6» των Τουρκικών αεροσκαφών. Αψυχολόγητοί διότι κάνουν τα ίδια λάθη, στα ίδια μέρη, με τον ίδιο τρόπο. 

Αψυχολόγητοι διότι δεν μπορούν ίσως να καταλάβουν ότι οι κινήσεις τους είναι παρωχημένες και με αυτό τον τρόπο θα εγκλωβιστούν. Μπορεί ο πιλότος της γείτονος να βρίσκεται εγκλωβισμένος κι όχι για λίγα δευτερόλεπτα, όμως συνεχίζει μάλλον σαν «καμικάζι» να κάνει την υπέρπτηση πάνω από το Ελληνικό έδαφος.

 Και συνεχίζει όχι να προκαλεί μόνο με την παρουσία του, αλλά με τις πράξεις του. Πετούν για να γίνει ατύχημα Παλαιότερα διατηρούσαν πολλές φορές ένα σταθερό ύψος και προχωρούσαν σε βύθιση ώστε να παρασύρουν τον Έλληνα πιλότο, μήπως αυτός χάσει τον έλεγχο κατά την ταχεία κάθοδο. 

Τώρα παρά το γεγονός της «νεότητας» των αεροπόρων της Τουρκίας, οι ιπτάμενες απερισκεψίες δεν αμφιταλαντεύονται καν στο όριο του επαγγελματισμού που υποτίθεται ότι υπάρχει στα Νατοϊκά πρότυπα. Όλες οι πτήσεις και κινήσεις που γίνονται καταγράφονται και σε σχεδιαγράμματα τα οποία αποδεικνύουν τους επικίνδυνους ελιγμούς που έχουν κάνει οι γείτονές μας και που αυτοί μπορούν να φέρουν το ατύχημα. 

Επιπλέον όπως σημειώνουν επιτελείς το Τουρκικό επιτελείο προχωρά σε δυο δρόμους. 

Ο πρώτος είναι εκείνος που επιχειρεί να υποστηρίξει τα όσα «προστάζει» η κυβέρνηση Ερντογάν και αφορούν τους υδρογονάνθρακες στην Αν. Μεσόγειο.

 Ο δεύτερος έχει να κάνει με την ανάδειξη της δύναμης που έχουν και θέλουν να στείλουν το μήνυμα προς την χώρα μας. Αυτός ο δρόμος ωστόσο δεν περνά τόσο εύκολα στην Ελληνική στρατιωτική πραγματικότητα. 

Και ο λόγος είναι ότι η χώρα μας στέκεται ακόμη ικανή ν’ απαντά μόνη της σ’ αυτές τις προκλήσεις. Κατά συνέπεια η Άγκυρα θέλει το ατύχημα, το αναζητά. Επιθυμία της Τουρκίας διαχρονική, η διμερής επαφή-διαπραγμάτευση για την επίλυση των προβλημάτων, ως απάντηση της Ελλάδας στο Διεθνές Δικαστήριο. Η Τουρκία ακόμη και μέσω ενός ατυχήματος θα θελήσει και πάλι να σύρει την χώρα μας στο ίδιο τραπέζι στο οποίο η Ελλάδα αντιστέκεται τόσα χρόνια και δεν κάθεται. 

Πάνω από 95% το ποσοστό στην «ώρα 6» των Τουρκικών αεροσκαφών Αυτά όλα βλέπουν τόσο στο Επιτελείο της Αεροπορίας, όσο και στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας της Λάρισας απ’ όπου δίδεται η εντολή για κάθε «scramble». 

Οι επιτελικοί Αξιωματικοί, με πολλές ώρες πτήσης και αναχαίτισης στην πλάτη τους, παρατηρούν ότι τα αποτελεσματικά Ελληνικά «γεράκια» σε ποσοστό πάνω του 95% βρίσκονται πάντα πίσω από οποιοδήποτε Τουρκικό αεροσκάφος.Οι εντολές τους δεν μπορεί να είναι άλλες από το να ασκείται πίεση στον κάθε επιβουλέα των Εθνικών Κυριαρχικών Δικαιωμάτων. Και αυτό γίνεται πράξη η οποία με τη σειρά της φέρνει τον εκνευρισμό του αντιπάλου. 

Το προηγούμενο 24ωρο δεν μπορεί παρά να προβληματίζει κυρίως με την εμμονή που επέδειξαν οι «κακοί» γείτονες με τις υπερπτήσεις άνωθεν των Οινουσσών και της Παναγιάς. Η συνηθισμένη δραστηριότητα της μιας, δυο ή τριών υπερπτήσεων έγιναν έντεκα. 

Η Άγκυρα έχει γνωστοποιήσει είτε μέσω χαρτών είτε μέσω ομιλιών από στελέχη της κυβέρνησης Ερντογάν πως αμφισβητεί την Ελληνική κυριότητα αυτών των νησιών, την στιγμή που αυτά ανήκουν στην χώρα μας, κατοικούνται από Έλληνες πολίτες, έχουν Ελληνικές υπηρεσίες και Έλληνες στρατιώτες. Την αμφισβήτηση πρεσβεύει η μια υπέρπτηση, το ίδιο και οι έντεκα.

πηγή



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top