GuidePedia

0

Οι Έλληνες ιπτάμενοι της 335 μοίρας (Tigers) εντυπωσίασαν στη μεγάλη αεροπορική άσκηση «Blue Flag».
Κυριάρχησαν ακόμα και στα πιο δύσκολα σενάρια μάχης.

του Κώστα Σαρικά
Όχι απλά κοίταξαν στα μάτια κάποιες από τις καλύτερες πολεμικές αεροπορίες του κόσμου αλλά ακόμα και στα πιο δύσκολα σενάρια μάχης κυριάρχησαν και έβαλαν τη σφραγίδα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στον ουρανό πάνω από την έρημο Νεγκέβ.

Και μπορεί για τα «γεράκια» της ΗAF να μην είναι το πρωτεύων, αλλά το γεγονός ότι- σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από το Ισραήλ-οι Έλληνες ιπτάμενοι δέχτηκαν τα λιγότερα «kills» και πέτυχαν τα περισσότερα ,τις πιο πολλές δηλαδή εικονικές καταρρίψεις, αποδεικνύει το υψηλό επιχειρησιακό επίπεδο της μοίρας και συνολικά των Ελλήνων πιλότων.

Σε μια άσκηση όπου εκτός από τους Ισραηλινούς διοργανωτές και την Ελληνική Πολεμική αεροπορία, έλαβαν μέρος οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία με ότι καλύτερο διαθέτουν σε ιπτάμενους και μέσα.

«Very aggressive and militant» ήταν η φράση που ακουγόταν συνεχώς για τους ιπτάμενους της 335 μοίρας σε όλα τα debriefing που έγιναν στη βάση Uvda στο νότιο Ισραήλ.



«Ιδιαίτερα επιθετικούς και μαχητικούς» τους χαρακτήριζαν δηλαδή οι ξένοι συνάδελφοί τους στην ανάλυση που έκαναν αμέσως μετά τις αποστολές. «Το ζητούμενο για τους πιλότους μας δεν είναι αν είναι οι καλύτεροι αλλά να φεύγουν καλύτεροι όταν τελειώνουν τέτοιες ασκήσεις» αναφέρουν με νόημα στο Ελληνικό επιτελείο.

Η 335 μοίρα «κατέβασε» στο Ισραήλ 4 μαχητικά f-16 block 52 adv, τα λιγότερα από όλες τις υπόλοιπες χώρες που έλαβαν μέρος αλλά και 14 ιπτάμενους- έμπειρους αλλά και νεότερους-όλους «διψασμένους» για γνώση και εμπειρίες. Ούτε ένας δεν ακύρωσε πτήση και τα Ελληνικά μαχητικά συμμετείχαν σε όλες τις αποστολές. Με την συνεχή υποστήριξη των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας πετούσαν τουλάχιστον από δύο φορές κάθε μέρα και όχι για λίγο καθώς το ιπτάμενο τάνκερ ήταν εκεί και τους έδινε καύσιμο στον αέρα για να συνεχίσουν.

Τα Ελληνικά «γεράκια» άλλοτε ήταν με τους «μπλε» που αμύνονταν, άλλοτε με τους «κόκκινους» που επιτίθονταν, με τις αποστολές να γίνονται μέρα με τη μέρα όλο και πιο σύνθετες, όλο και πιο δύσκολες. Οι Ισραηλινοί «έστησαν» μια άσκηση που τα είχε σχεδόν όλα. Αποστολές εναέριας μάχης με αριθμητική υπεροχή έως και σενάρια που προέβλεπαν αντιμετώπιση «εχθρικών» δυνάμεων σε πολλαπλάσιο αριθμό και ισχυρή αντιαεροπορική υποστήριξη από το έδαφος. Τις τελευταίες ημέρες η ένταση χτύπησε «κόκκινο» αφού τα σενάρια προέβλεπαν συνεχές «regeneration» των εχθρικών αεροσκαφών.

Να «ξαναγεννιούνται» δηλαδή όταν καταρρίπτονται και καθένας να έχει να αντιμετωπίσει με περιορισμένα όπλα και καύσιμα όλο και περισσότερους «εχθρούς».

Και εκεί «μίλησε» η σκληρή εκπαίδευση των Ελλήνων αλλά κυρίως το «τσαγανό», η ευελιξία και το «καθαρό» μυαλό.



«Οι ιπτάμενοι μας έκαναν ακριβώς αυτό που κάνουν και θα κάνουν πάνω από το Αιγαίο αν χρειαστεί» ανέφερε ανώτατη επιτελική πηγή. Οι πιο έμπειροι καθοδηγούσαν και οι νεότεροι πιλότοι «ψήθηκαν» σε καταστάσεις αυξημένης πίεσης.

Με δεδομένη την ψυχολογία της νίκης και το μαχητικό πνεύμα που χαρακτηρίζει τους Έλληνες αεροπόρους το ζητούμενο όσο δυσκόλευε η άσκηση ήταν να βρίσκουν πάντα τον τρόπο ακόμα και με αριθμητικό ή ποιοτικό μειονέκτημα ώστε να κυριαρχήσουν.

Έπειτα από την 340 και την 337 μοίρα, οι «Τίγρεις» της 335 για δεύτερη συνεχόμενη φορά έδωσαν «διαπιστευτήρια» ικανοτήτων. Τα Ελληνικά «φτερά» σε αρκετά COMAO (σχηματισμοί) ετέθησαν «αρχηγοί». του σχηματισμού, ήταν αυτοί που κατηύθυναν δηλαδή στον αέρα το σύνολο των μαχητικών τα οποία λάμβαναν μέρος στην αποστολή. Όσο για τη «χημεία» των ιπτάμενων μεταξύ τους οι Έλληνες πιλότοι όπως γίνεται εδώ και πολλά χρόνια ήταν «ψυχή» της ομάδας στο έδαφος.

Όλα τα βλέμματα φυσικά ήταν στραμμένα τόσο στα Ιταλικά όσο κυρίως στα Ισραηλινά F-35 τα οποία ήδη η IAF τα έχει ονομάσει «Αdir» όπως άλλωστε συνηθίζει να κάνει δίνοντας όνομα στα αεροσκάφη τα οποία έχει στο οπλοστάσιό της.

Τα F-35-Ισραηλινά και Ιταλικά- πετούσαν πάντα με ανακλαστήρες για να κρύψουν το μεγάλο τους πλεονέκτημα το οποίο δεν είναι άλλο από το μικρό στίγμα που εκπέμπουν στα ραντάρ, στοιχείο που τα κάνει stealth, «αόρατα» δηλαδή.

Με εξαιρετικές δυνατότητες ως ιπτάμενες πλατφόρμες επικοινωνιών, ανίχνευσης, στοχοποίησης και χρήσης των πλέον σύγχρονων όπλων έδωσαν στους Έλληνες πιλότους σημαντικές πληροφορίες.



Μαχητικά πολλαπλού ρόλου 5ης γενιάς αποτελούν χωρίς αμφιβολία το μέλλον και ταυτόχρονα ισχυρό μέσο προβολής ισχύος για κάθε αεροπορία που τα διαθέτει. Αν και η συμμετοχή τους σε επιχειρησιακό περιβάλλον βρίσκεται ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο δείχνουν ότι κάνουν τη διαφορά και πλέον οι αεροπορίες που τα διαθέτουν έχουν ως ζητούμενο να τα «παντρέψουν» με τα υπόλοιπα μαχητικά τους για να πάρουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Στην Blue Flag έλαβαν συνολικά μέρος 70 αεροσκάφη από τις 5 χώρες που συμμετείχαν και περίπου 1000 ιπτάμενοι, τεχνικοί εδάφους και βοηθητικό προσωπικό. Οι Ιταλοί σύμφωνα με πληροφορίες κατά την επιστροφή τους προσγειώθηκαν με τα F-35 στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας για ανεφοδιασμό.

Εκεί βρήκαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τα «γεράκια» του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής που έχουν πέσει «με τα μούτρα στη δουλειά» σχεδιάζοντας κάτι εντελώς καινούριο για το μεγάλο αεροπορικό ραντεβού της ερχόμενης άνοιξης.

Οι «Τίγρεις» της 335 επέστρεψαν στον Άραξο με το ηθικό τους στα ύψη. Το επόμενο μεγάλο ραντεβού των Ελλήνων πιλότων-από όλες τις πολεμικές μας μοίρες αυτή τη φορά-με τους καλύτερους παγκοσμίως θα είναι την Άνοιξη του 2020 στην Ανδραβίδα για τον «ΗΝΙΟΧΟ 2020».

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου