GuidePedia

0
Ανακατεύεται καθοριστικά η «τράπουλα» στην Τουρκία, μετά την απόκτηση της ιδιοκτησίας της βιομηχανίας τεθωρακισμένων και στρατιωτικών οχημάτων BMC που χρεοκόπησε, από το επενδυτικό κεφάλαιο ES Mali Yatirim ve Danismanlik AS του επιχειρηματία Ethem Sancak, εκτιμάται από πηγές τις βιομηχανίας ότι θα αλλάξει συνολικότερα τις ισορροπίες του αναπτυσσόμενου κλάδου.
Η τουρκική κυβέρνηση την 8η Μαΐου ενέκρινε την ανερχόμενη στο ύψος των 262 εκατ. ευρώ προσφορά του Sancak για τη χρεοκοπημένη BMC που ήταν και η μοναδική στο πλαίσιο της σχετικής διαδικασίας. Ο Sancak θεωρείται προσωπικός φίλος του Τούρκου πρωθυπουργού Ερντογάν και μέχρι πρόσφατα δραστηριοποιούνταν κυρίως στους τομείς της υγείας και της φαρμακοβιομηχανίας.
Όμως, πρόσφατα ανακοίνωσε τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος του στους τομείς της άμυνας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Φυσικά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης που ελέγχει διάκεινται προφανώς φιλικά προς τον Τούρκο πρωθυπουργό Ερντογάν. Εκ των πραγμάτων λοιπόν, η είσοδος του Sancak στην αγορά των τεθωρακισμένων οχημάτων προμηνύει σκληρή σύγκρουση με τις δύο άλλες μεγάλες ιδιωτικά ελεγχόμενες εταιρίες του χώρου, τις Otokar (του ομίλου Koc) και FNSS (του ομίλου Nurol).

Μάλιστα, σύμφωνα με γνώστες της τουρκικής αγοράς τεθωρακισμένων οχημάτων η είσοδος του Sancak σε έναν επιχειρηματικό τομέα εντελώς άγνωστο σε αυτόν, σε συνδυασμό με τη φιλική του σχέση με τον πρωθυπουργό Ερντογάν, σημαίνει ότι μελλοντικά τουρκικά συμβόλαια που μέχρι σήμερα θεωρούνταν σχεδόν βέβαια για τις Otokar και FNSS μπορεί να κατευθυνθούν στη BMC.
Μάλιστα, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται το πρόγραμμα του τουρκικού άρματος μάχης ALTAY. Η Otokar έχει αναπτύξει τέσσερα πρωτότυπα του εγχώριας σχεδίασης και ανάπτυξης άρματος αλλά προς το παρόν η σύμβαση για την παραγωγή σειράς δεν έχει ανατεθεί. Ληφθέντος υπόψη, ότι οι σχέσεις μεταξύ του Τούρκου πρωθυπουργού και του ομίλου Koc κάθε άλλο παρά φιλικές είναι, η επιλογή του αναδόχου της σύμβασης παραγωγής σειράς του ALTAY μπορεί να αποτελέσει μεγάλη έκπληξη.
Υπενθυμίζεται, ότι η BMC κατασχέθηκε τον Μάιο του 2013 από ένα κρατικά ελεγχόμενο ταμείο λόγω χρεών ύψους 332 εκατ. ευρώ του ομίλου συμμετοχών Cukurova που είχε την ιδιοκτησία της. Ταυτόχρονα το τουρκικό δημόσιο έλυσε τη σύμβαση που είχε αναθέσει το 2009 στη BMC για την παραγωγή 468 οχημάτων MRAP τύπου Kipri. Μέχρι την οικονομική της κατάρρευση η BMC είχε παραδώσει 293 οχήματα Kipri, εκ των υπολοίπων 175 οχημάτων τα 155 προορίζονταν για τις Τουρκικές Χερσαίες Δυνάμεις και τα 20 για την Αστυνομία.

Η μέχρι σήμερα εμπειρία από την επιχειρησιακή χρήση του οχήματος είναι πολύ θετική και εκτιμάται ότι τόσο οι Τουρκικές Χερσαίες Δυνάμεις όσο και η Αστυνομία θα προχωρήσουν σε παραγγελία πρόσθετων οχημάτων. Επίσης, το Kipri είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον και άλλων χωρών και μάλιστα η BMC είχε ανακοινώσει την πρόθεση της για τη δημιουργία γραμμής παραγωγής μίας δεξιοτίμονης έκδοσης που θα προωθούνταν εμπορικά σε χώρες της Ασίας όπως το Μπαγκλαντές, η Ινδονησία, το Πακιστάν, η Μαλαισία, η Σρι Λάνκα και η Ταϊλάνδη.
Ο Sancak, σύμφωνα με δηλώσεις του, πρόκειται να επενδύσει στη BMC περί τα 365 εκατ. ευρώ και να αυξήσει το επίπεδο απασχόλησης στα 3.600 άτομα (από τα 680 που απασχολούσε). Επίσης, ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με επενδυτικούς φορείς της κυβέρνησης του Κατάρ για τη συμμετοχή τους στη BMC.

Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν, ότι η επενδυτική συμμετοχή του Κατάρ αυτόματα ανοίγει τον δρόμο για πωλήσεις στο Κατάρ και σε άλλες χώρες του Κόλπου, όπου η τουρκική βιομηχανία τεθωρακισμένων οχημάτων έχει σημειώσει σημαντικές επιτυχίες.
πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top