GuidePedia

0




Η αιματηρή επέμβαση των ισραηλινών ειδικών δυνάμεων στο τουρκικό πλοίο Mavi Marmara στις 31 Mαίου 2010 αποτέλεσε σημείο καμπής για τις άλλοτε στενές σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Ισραήλ. Η συνεπακόλουθη διακοπή της διμερούς αμυντικής συνεργασίας είχε ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας (Heyl Ha’Avir: ΗΗΑ) από τις αεροπορικές ασκήσεις Anadolu Kartali και την ακύρωση ή επιβράδυνση σημαντικών εξοπλιστικών προγραμμάτων της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (Türk Hava Kuvvetleri: ΤΗΚ) με ανάδοχο ισραηλινές εταιρείες. Με ένα εξαιρετικό αφιέρωμα, ο ιστότοπος AviationLive φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας τα εν πολλοίς άγνωστα “συμβάντα” μεταξύ των δύο Αεροποριών. Η πλειονότητα των πληροφοριών προέρχεται από τουρκικές πηγές και “διαρροές”, οι οποίες αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τη σύγκρουση που υφίσταται στο εσωτερικό της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας μεταξύ διαφορετικών ομάδων συμφερόντων. Το πλέον ενδιαφέρον περιστατικό αφορά τον εντοπισμό ισραηλινών αεροσκαφών πάνω από το Ικόνιο στις 23 Φεβρουαρίου 2010 περί ώρα 18:30 με τον Τούρκο χειριστή να αναρωτιέται στον ασύρματο εαν “οι Έλληνες έφτασαν μέχρι το Ικόνιο”…

09 Ιουλίου 2011: Σύμφωνα με υλικό που διέρρευσε στο Dailymotion (Μάιος 2012), UAV Heron εντοπίσθηκε να πετά πλησίον του λόφου Kurtnasır, στη Τούρκο-Συριακή μεθόριο και να καταγράφει θέσεις της Τουρκικής αεράμυνας. Το στόχο “κλείδωσαν” HAWK και KMS Zipkin χωρίς να προχωρήσουν σε κατάρριψη.

Xώρος ανάπτυξης των Α/Α συστημάτων Zipkin και ΗΑWK.

KMS Zipkin παρακολουθεί το Ισραηλινό Heron καθώς αυτό ίπταται πλησίον της πυροβολαρχίας.
13 Σεπτεμβρίου 2011: Η τουρκική εφημερίδα Star Gazete αναφέρει πως η Aselsan τροποποίησε το IFF (σύστημα αναγνώρισης φίλιου ή εχθρικού αεροσκάφους) των F-16, ώστε τα αεροσκάφη της Heyl Ha’Avir να κατηγοριοποιηθούν σαν εχθρικά. Η εφημερίδα σημειώνει πως η σχετική τροποποίηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν κατευθύνσεων που δόθηκαν απευθείας από το γραφείο του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
29 Σεπτεμβρίου 2011: Η εφημερία Vatan σε δημοσίευμα της κάνει λόγο για παρενόχληση του Piri Reis από ιπτάμενα μέσα της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας. Στις 23 του μήνα το σεισμογραφικό απέπλευσε για την Ανατολική Μεσόγειο συνοδευόμενο από σκάφη του TDK για να πραγματοποιήσει σειρά ερευνών (στην ουσία για να πραγματοποιήσει επίδειξη σημαίας στη περιοχή). Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ζεύγος F-15 πλησίασε στα 15 μίλια από τις ακτές της Μερσίνας ενώ τις νυχτερινές ώρες της 29ης Σεπτεμβρίου, πέταξε σε χαμηλό ύψος στη περιοχή και παρενόχλησε το Piri Reis. Τα αεροσκάφη αγνόησαν τις επανειλημμένες οχλήσεις στον ασύρματο από τους Τουρκοκυρπίους. Τη στιγμή που δόθηκε scramble σε δύο F-16, τα F-15 αποχωρούσαν από τη περιοχή. Επίσης αναφέρεται πως ελικόπτερο πραγματοποίησε αιώρηση πάνω από το ωκεανογραφικό όταν αυτό έφτασε στο Οικόπεδο 12 “Αφροδίτη”. Τα περιστατικά διαψεύσθηκαν άμεσα από το Τουρκικό Γενικό Επιτελείο με ανακοίνωση του.
14 Νοεμβρίου 2011: Εμφανίζονται δημοσιεύματα στο τουρκικό Τύπο που θέλουν Τούρκο ψαρά στη Μέγαρσο να έχει “πιάσει” στα δίχτυα του θραύσματα που προέρχονται από μη επανδρωμένο αεροσκάφος Heron. Το ακριβές σημείο που βρέθηκαν τα τμήματα του UAV παραμένει άγνωστο ενώ ανεφέρεται πως τα ευρήματα στάλθηκαν στην Άγκυρα για περαιτέρω διερεύνηση. Οι υποψίες στρέφονται ξανά στους Ισραηλινούς καθώς είναι οι μόνοι πλην των Τούρκων στην περιοχή που επιχειρούν με Heron. Τα Τουρκικά ΜΜΕ συνδέουν τα συντρίμμια του UAV με την Heyl Ha’Avir και κάνουν λόγο για συνεργασία Ισραηλινών και Κούρδων αυτονομιστών. Συγκεκριμένα “βλέπουν” εμπλοκή των Ισραηλινών (διαβίβαση πληροφοριών), στην επίθεση που πραγματοποίησε το PKK στο ναύσταθμο της Αλεξανδρέττας , με αποτέλεσμα το θάνατο επτά Τούρκων ένστολων και το τραυματισμό άλλων δέκα.
3 Ιανουαρίου 2012: Η εφημερίδα Taraf αποκάλυψε πως Ισραηλινό Heron πραγματοποίησε αναγνωριστική πτήση στην επαρχία Hatay. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος πέταξε περίπου τέσσερις ώρες πάνω από τη περιοχή Kırıkhan όπου μόλις πρόσφατα είχε αναπτυχθεί η 14η ταξιαρχία κατευθυνομένων πυραύλων Hawk του Τουρκικού Στρατού. Οι Τούρκοι υποστήριξαν πως το αεροσκάφος πετούσε σε χαμηλό ύψος και έγινε αντιληπτό από αξιωματικό της Ταξιαρχίας.
Δόθηκε “καθυστερημένα” scramble στο Diyarbakir και δύο F-16 έσπευσαν να αναχαιτίσουν το UAV,το οποίο ήδη είχε αποχωρήσει από τη περιοχή.
Στις 9 Απριλίου διαρρέουν στο Youtube οι συνομιλίες των αξιωματικών που χειρίστηκαν το περιστατικό.Όπως προκύπτει ο Πτέραρχος Mehmet Veysi Ağar ενημερώθηκε πλήρως για την κατάσταση, απαγόρευσε τη χρήση όπλων και διέταξε να σβήσει το ραντάρ της πυροβαλαρχίας που είχε στοχοποιήσει το μη επανδρωμένο όχημα. Σημειώνεται πως ο διοικητής της 2ης Τακτικής Αεροπορικής Διοίκησης Πτέραρχος Mehmet Veysi Ağar αποστρατεύθηκε στις κρίσεις του περασμένου Αυγούστου καθώς χρεώθηκε τη σφαγή των 34 Κούρδων πολιτών στο χωριό Uludere.
17 Ιανουαρίου 2012: Η Zaman υποστηρίζει πως Ισραηλινά Heron εντοπίσθηκαν τους δύο προηγούμενους μήνες να πραγματοποιούν πτήσεις στις επαρχίες Hatay και Αδάνων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα UAV συλλέγουν πληροφορίες για τις εγκαταστάσεις των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων στις προαναφερόμενες περιοχές τις οποίες ακολούθως προωθούν στο PKK με σκοπό την ευελιξία στον σχεδιασμό των επιδρομών.
19 Ιανουαρίου 2012: Διαρροή υλικού αποκαλύπτει πως τις νυχτερινές ώρες της 19ης Ιανουαρίου πάνω από την επαρχία Hatay, Ισραηλινά και Τουρκικά αεροσκάφη ενεπλάκησαν σε αερομαχία, το θέμα αναπαράγεται από πλήθος Τουρκικών εφημερίδων και Ελληνικών και Κυπριακών portal. Το 2ο Αρχηγείο Αεροπορικών Δυνάμεων στο Diyarbakir εντόπισε “άγνωστα” ίχνη στην επαχία Hatay, δόθηκε Scrable και στη περιοχή έσπευσε ζεύγος F-16.
Οι συνομιλίες μεταξύ Τούρκων χειριστών και ελεγκτών αεράμυνας [Spike = ένδειξη εγκλωβισμού στο RWR].

Η περιοχή όπου το TCAS του KC-135 έδωσε στίγμα.
Στην εμπλοκή συμμετέχουν, ζεύγος F-15 της Heyl Ha’Avir, δύο F-16 Block 40 της 182 Filo “Atmaca” ενώ στη περιοχή πετά και ένα KC-135A της 101 Filo που απογειώθηκε για να ανεφοδιάσει τo ζεύγος με καύσιμα.
Φεβρουάριος 2012: Το Ισραήλ επιδιώκει τη μόνιμη εγκατάσταση αεροπορικού κλιμακίου στην βάση Ανδρέας Παπανδρέου στη Κύπρο(;).
05 Μαρτίου 2012: Η εφημερίδα Habertürk αναφέρει πως η ΤΗΚ αποφάσισε να προχωρήσει στην κρυπτογράφηση των επικοινωνιών της καθώς διαπιστώθηκε ότι ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες υπέκλεπταν επί ένα χρόνο τις συνομιλίες μεταξύ χειριστών και των σταθμών ραντάρ. Συγκεκριμένα στο στόχαστρο των Ισραηλινών βρέθηκε η 3η AJU στο Ικόνιο όπου διεξάγεται το βασικό σκέλος της αεροπορικής εκπαίδευσης των χειριστών που μεταπηδούν στα F-16 αλλά και η άσκηση Anadolu Kartali.
14 Μαΐου 2012: Oι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις ανακοινώνουν ότι αεροσκάφος της αεροπορίας του Ισραήλ το οποίο εκτελούσε πτήση στον εναέριο χώρο της Κύπρου , πέταξε πάνω από το ψευδοκράτος.Από τις 11:05 ως τις 12:49 πετούσε μεταξύ ελεύθερης Κύπρου και κατεχόμενων με συνολικό χρόνο υπέρπτησης πάνω από κατεχόμενο έδαφος οκτώ λεπτών.Στις 12:43 δόθηκε scramble και από την αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ, απογειώθηκαν 2 F-16.

Το περιστατικό στον ιστότοπο των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.
6 Ιουλίου 2012: Η Vatan αναφέρει πως δόθηκε Scramble σε ζεύγος Τουρκικών F-16 για να “αντιμετωπίσουν” μια πιθανή παραβίαση από Ισραηλινού F-15 που πλησίαζε στον Τουρκικό εναέριο χώρο.Τελικά το αεροσκάφος αποχώρησε χωρίς να εισέλθει στον Τ.Ε.Χ. ενώ σημειώνεται πως λόγω της κατάρριψης του RF-4E/TM από την συριακή αεράμυνα τον προηγούμενο μήνα έχουν αλλάξει οι κανόνες εμπλοκής. Σύμφωνα με το SigmaLive  βρισκόταν σε εξέλιξη άσκηση της Heyl Ha’Avir στο FIR Λευκωσίας στα πλαίσια της συνεργασία Κύπρου Ισραήλ.
Τελευταία και πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση:
23 Φεβρουαρίου 2010: Επίσης προϊόν διαρροής, ζεύγος αεροσκαφών F-5 που πραγματοποιεί νυχτερινή εκπαιδευτική πτήση στο Ικόνιο, αντιλαμβάνεται τη παρουσία δύο αεροσκαφών. Σύμφωνα με Τουρκικές πηγές ξεκίνησε έρευνα για το συμβάν αλλά οι ανώτατοι αξιωματικοί Korcan Pulatsü και Nezih Damcı “συγκάλυψαν” την υπόθεση.

Προσέξτε τη συνομιλία μετά το 3:20.
Πέρα από το “μηχανισμό” που τροφοδοτεί με υλικό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι Τούρκοι έθεσαν στην υπηρεσία τους και την έβδομη τέχνη με την χρηματοδότοτηση-παραγωγή της ταινίας Anadolu Kartallari από την THK. Η ταινία ξεκινά με scramble, ζεύγους F-16 Block 40 της 132 Filo που μετασταθμεύει στην αεροπορική βάση του Dalaman και καλείται να αναχαιτίσει δύο ίχνη, όχι στο Αιγαίο αλλά στο κόλπο Αττάλειας. Το πλάνο με τον ελεγκτή που κατευθύνει το ζεύγος διαρκεί δύο δευτερόλεπτα ενώ μόλις μερικά δέκατα, διαρκεί το πλάνο με τον διευρυμένο χάρτη που αποκαλύπτει τη περιοχή που διαδραματίζεται η σκηνή.

Screenshot από τη ταινία Anadolu Kartallari
ΑviationLive

πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top