GuidePedia

0

Σύμφωνα με δημοσίευση του defencenet.gr απόλυτο σκοτάδι υπάρχει μέχρι στιγμής σε ότι αφορά τόσο την τύχη της σύμβασης με την ADM για τα ΕΝΑΕ, την αναθεώρηση των συμβάσεων ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και NEPTUNE II και την παραλαβή του υποβρυχίου S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ από το Κίελο, παρά την νέα «σύμπλευση» της Παρασκευής μεταξύ των Ε.Βενιζέλου και των I.Safa και C.H.Atzpodien. Αυτό που πρέπει να υπογραμμιστεί σήμερα είναι ότι ξεκαθαρίζει πλέον το θέμα της «συνδεδεμένης εταιρείας» η οποία θα αναλάβει τα ΕΝΑΕ «προσωρινά».

Η μοναδική εταιρεία που μπορεί να θεωρηθεί «συνδεδεμένη» είναι αυτή που προβλέπει ο νόμος 2190: «Συνδεδεμένη εταιρεία» νοείται αυτή της οποίας τις δικαιοπραξίες εγγυάται κατά 100% η αρχική εταιρεία. Π.χ. αν η Prininvest ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, αναλάβουν τα ΕΝΑΕ για να βρίσκεται εν ισχύ η αξιολόγηση της Lazard στην ADM πρέπει να εγγυηθεί η τελευταία 100% τις πράξεις και την φερεγγυότητα της Prininvest ή οιασδήποτε άλλης εταιρείας.

Μέχρι στιγμής τέτοιο έγγραφο δεν έχει φτάσει ούτε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ούτε στο υπουργείο Οικονομικών, ούτε στο Ανάπτυξης.

Δεν λέμε ότι δεν θα συμβεί αυτό. Λέμε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί και δεν υπάρχει καμία ειδοποίηση για το αν θα συμβεί. Φυσικά και οι εμπλεκόμενοι υπουργοί γνωρίζουν ότι αν δεν υπάρξει εγγυητική επιστολή της Abu Dhabi Mar, καμία εταιρεία δεν μπορεί να αναλάβει τα ΕΝΑΕ, πέρα από την ίδια την ADM. Οτιδήποτε άλλο οδηγεί σε παράβαση του νόμου.

Μέχρι να λυθεί αυτό το πρόβλημα δεν διαφαίνεται παραλαβή του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ... Από εκεί και πέρα θέρουμε και πάλι το ερώτημα "Ποιος και πότε θα πληρώσει τους εργαζόμενους των ΕΝΑΕ που είναι απλήρωτοι από τις 14 Αυγούστου"; Ο νέος ιδιοκτήτης αποκλείεται. Στην καλύτερη περίπτωση η όποια εταιρεία (που φτάσαμε...) είναι ο νέος ιδιοκτήτης των ΕΝΑΕ στις 22 Οκτωβρίου (αν και εφ'όσον) θα αναλάβει τις υποχρεώσεις της εταιρείας από εκείνη την ημέρα. Το κράτος; Μα, τελείωσαν τα 20 εκατ. ευρώ του δανείου που είχε δοθεί με κρατική εγγύηση.

Υπάρχει ένα οφειλόμενο ποσό 1,8 εκατ. ευρώ από την παράδοση της Φ/Γ AIΓΑΙΟΝ, το οποίο είναι πολύ μικρό για να εξοφληθούν υποχρεώσεις 70 ημερών (περίπου 10 εκατ. ευρώ συνολικά μαζί με ταμεία, προμηθευτές κλπ)

Σε ότι αφορά τις λοιπές εκκρεμότητες των ΕΝΑΕ ένα χθεσινό δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, δείχνει ότι το πρόβλημα των οφειλόμενων φόρων είναι αφ’ενός μεγαλύτερο απ’ότι αναμενόταν (για την ακρίβεια υπερτριπλάσιο) και ότι η εισαγγελική έρευνα «δείχνει» πολλά στελέχη των Γερμανών οι οποίοι έκλεβαν κανονικότατα την εταιρεία και το ελληνικό δημόσιο. Κατ’αυτό τον τρόπο απαντάται και το ερώτημα που είχε θέσει προ ημερών το defencenet.gr («Φαντασθείτε τι έχει γίνει για να ζητούν μετ’επιτάσεως φορολογική και ποινική ασυλία»).

Ένα άλλο ζήτημα το οποίο καλό είναι να δώσουν έστω και τώρα απαντήσεις τα συναρμόδια υπουργεία, είναι η απώλεια 120 εκατ. ευρώ από τα αντισταθμιστικά οφέλη των αρχικών συμβάσεων. Οι συμβάσεις τροποποιήθηκαν, τα αντισταθμιστικά χάθηκαν και φυσικά δεν υπήρξαν εκπτώσεις στην τιμή των υποβρυχίων (μάλλον αυξήσεις)...



Τμήμα ειδήσεων elliniki-stratigiki

Δημοσίευση σχολίου

 
Top