Πριν περάσει καν δεκαπενθήμερο από τις καταστροφικές πυρκαγιές ο κ.Σουφλιάς απέδειξε περίτρανα ότι πράγματι το κράτος είναι ο ηθικός αυτουργός των εμπρηστών, ανακοινώνοντας ότι στις καμένες εκτάσεις της Πεντέλης, αντί να φυτέψει δέντρα, θα κατασκευάσει... ογκώδεις αυτοκινητόδρομους! Για την εν λόγω λεηλασία του καμένου ορεινού όγκου ο κ.Φίλιππος Κυρκίτσος, περιβαλλοντολόγος και Πρόεδρος της Οικολογικής Εταιρίας Ανακύκλωσης, δήλωσε
Είκοσι πέντε χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων θα διασχίσουν τις – κατά τα άλλα «αναδασωτέες» – καμένες εκτάσεις της Πεντέλης, ενώνοντας τον ανισόπεδο κόμβο Ραφήνας με τις Αφίδνες. Αυτό προκύπτει από το σχέδιο κατασκευής των «νέων αυτοκινητόδρομων Αττικής» , συνολικού μήκους 72 χιλιομέτρων, το οποίο φιλοδοξεί να δώσει νέα «πνοή» στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας. Εκτάσεις που μόλις κάηκαν και θα όφειλαν να κηρυχθούν ως αναδασωτέες, θα μετατραπούν σε αυτοκινητόδρομους υψηλής ταχύτητας και ογκώδεις κόμβους. Παράλληλα, ο Υμηττός, ζώνη προστατευόμενη και κηρυγμένη περιοχή «Natura», θα «στολισθεί» με αυτοκινητόδρομους 35 χιλιομέτρων που θα διέρχονται μέσα από της δασική έκταση!......
«Από την εμπειρία μας στο ιστορικό παλιότερων πυρκαγιών έχουμε συμπεράνει ότι οι αυτοκινητόδρομοι ανοίγουν το δρόμο για νέες καταπατήσεις, νέες οικοδομήσεις και νέες πυρκαγιές», καταγγέλλει ο κ.Κυρκίτσος. Και πράγματι, δεν είναι τυχαίο ότι τη διάνοιξη δρόμων ακολουθούν πάντοτε ισχυρές ανατιμήσεις της αξίας των ακινήτων, οι οποίες με τη σειρά τους προσφέρουν κίνητρο για νέους εμπρησμούς και νέες καταπατήσεις. «Πρόκειται για ένα φαύλο κύκλο, ο οποίος ξεκινά από την αντίληψη του κράτους ότι μόνο το αυτοκίνητο είναι το κατάλληλο μέσο μεταφοράς. Σχέδια βελτίωσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και κατασκευής ποδηλατοδρόμων αντιμετωπίζονται ως ανέκδοτο από την κυβέρνηση και η έμφαση δίνεται αποκλειστικά στην κατασκευή τεράστιων οδικών αξόνων», συνεχίζει ο κ.Κυρκίτσος.
Σημαντικό... «περιβαλλοντικό» έργο!
Το ειρωνικότερο στοιχείο αποτελεί, ωστόσο, το γεγονός ότι ο κ.Σουφλιάς χαρακτήρισε τους εν λόγω αυτοκινητόδρομους ως το σπουδαιότερο... «περιβαλλοντικό έργο της πρωτεύουσας»! Τον υποτιθέμενο οικολογικό χαρακτήρα του έργου στήριξε στο γεγονός ότι θα φυτευθούν 350.000 δέντρα στον Υμηττό και θα τοποθετηθεί σύστημα πυρανίχνευσης, ενώ παράλληλα θα φυτευθούν 100.000 δέντρα στην πεδιάδα των Μεσογείων. Ωστόσο – όπως γράφει σήμερα η Αυγή – ο κ.Σουφλιάς απέκρυψε το γεγονός ότι 25 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου, που δεν περιλαμβάνονται στο δημοπρατούμενο έργο, θα περάσει μέσα από τις καμένες εκτάσεις του Υμηττού.
Παράλληλα – σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία – ο κ.Σουφλιάς απέκρυψε τον αριθμό των δέντρων που θα κοπούν ή δεν θα αναφυτευθούν στις καμένες περιοχές, λέγοντας απλά ότι «ο αριθμός των δέντρων που θα φυτευθούν είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτά που θα κοπούν». Ωστόσο, «οποιαδήποτε απόπειρα για χάραξη νέων δρόμων, αν πρώτα δεν γίνει το κτηματολόγιο και το δασολόγιο, σε συνδυασμό με την απουσία της δασικής υπηρεσίας, ισοδυναμεί με κίνητρο για νέες οικολογικές καταστροφές, αυθαίρετα και εμπρησμούς», επισημαίνει στο tvxs ο κ.Κυρκίτσος.
Προχωρά ακάθεκτο το ΥΠΕΧΩΔΕ
Παρά τις αντιδράσεις, το ΥΠΕΧΩΔΕ προχωρά ακάθεκτο προς την υλοποίηση των έργων και μάλιστα με «σφιχτό» χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας, ο κ.Σουφλιάς επιμένει να θέτει ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών εταιριών την 22α Δεκεμβρίου, ενώ το έργο θα ανατεθεί αρχές του 2010. Τέλη του 2015 ο κ.Σουφλιάς φιλοδοξεί να έχει παραδοθεί το έργο, ενώ παράλληλα – και ίσως αυτό είναι το σημαντικότερο σημείο – την οικονομική εκμετάλλευση των έργων μέσω διοδίων θα έχουν οι ανάδοχες εταιρίες για... 30 χρόνια!
Είκοσι πέντε χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων θα διασχίσουν τις – κατά τα άλλα «αναδασωτέες» – καμένες εκτάσεις της Πεντέλης, ενώνοντας τον ανισόπεδο κόμβο Ραφήνας με τις Αφίδνες. Αυτό προκύπτει από το σχέδιο κατασκευής των «νέων αυτοκινητόδρομων Αττικής» , συνολικού μήκους 72 χιλιομέτρων, το οποίο φιλοδοξεί να δώσει νέα «πνοή» στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας. Εκτάσεις που μόλις κάηκαν και θα όφειλαν να κηρυχθούν ως αναδασωτέες, θα μετατραπούν σε αυτοκινητόδρομους υψηλής ταχύτητας και ογκώδεις κόμβους. Παράλληλα, ο Υμηττός, ζώνη προστατευόμενη και κηρυγμένη περιοχή «Natura», θα «στολισθεί» με αυτοκινητόδρομους 35 χιλιομέτρων που θα διέρχονται μέσα από της δασική έκταση!......
«Από την εμπειρία μας στο ιστορικό παλιότερων πυρκαγιών έχουμε συμπεράνει ότι οι αυτοκινητόδρομοι ανοίγουν το δρόμο για νέες καταπατήσεις, νέες οικοδομήσεις και νέες πυρκαγιές», καταγγέλλει ο κ.Κυρκίτσος. Και πράγματι, δεν είναι τυχαίο ότι τη διάνοιξη δρόμων ακολουθούν πάντοτε ισχυρές ανατιμήσεις της αξίας των ακινήτων, οι οποίες με τη σειρά τους προσφέρουν κίνητρο για νέους εμπρησμούς και νέες καταπατήσεις. «Πρόκειται για ένα φαύλο κύκλο, ο οποίος ξεκινά από την αντίληψη του κράτους ότι μόνο το αυτοκίνητο είναι το κατάλληλο μέσο μεταφοράς. Σχέδια βελτίωσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και κατασκευής ποδηλατοδρόμων αντιμετωπίζονται ως ανέκδοτο από την κυβέρνηση και η έμφαση δίνεται αποκλειστικά στην κατασκευή τεράστιων οδικών αξόνων», συνεχίζει ο κ.Κυρκίτσος.
Σημαντικό... «περιβαλλοντικό» έργο!
Το ειρωνικότερο στοιχείο αποτελεί, ωστόσο, το γεγονός ότι ο κ.Σουφλιάς χαρακτήρισε τους εν λόγω αυτοκινητόδρομους ως το σπουδαιότερο... «περιβαλλοντικό έργο της πρωτεύουσας»! Τον υποτιθέμενο οικολογικό χαρακτήρα του έργου στήριξε στο γεγονός ότι θα φυτευθούν 350.000 δέντρα στον Υμηττό και θα τοποθετηθεί σύστημα πυρανίχνευσης, ενώ παράλληλα θα φυτευθούν 100.000 δέντρα στην πεδιάδα των Μεσογείων. Ωστόσο – όπως γράφει σήμερα η Αυγή – ο κ.Σουφλιάς απέκρυψε το γεγονός ότι 25 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου, που δεν περιλαμβάνονται στο δημοπρατούμενο έργο, θα περάσει μέσα από τις καμένες εκτάσεις του Υμηττού.
Παράλληλα – σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία – ο κ.Σουφλιάς απέκρυψε τον αριθμό των δέντρων που θα κοπούν ή δεν θα αναφυτευθούν στις καμένες περιοχές, λέγοντας απλά ότι «ο αριθμός των δέντρων που θα φυτευθούν είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτά που θα κοπούν». Ωστόσο, «οποιαδήποτε απόπειρα για χάραξη νέων δρόμων, αν πρώτα δεν γίνει το κτηματολόγιο και το δασολόγιο, σε συνδυασμό με την απουσία της δασικής υπηρεσίας, ισοδυναμεί με κίνητρο για νέες οικολογικές καταστροφές, αυθαίρετα και εμπρησμούς», επισημαίνει στο tvxs ο κ.Κυρκίτσος.
Προχωρά ακάθεκτο το ΥΠΕΧΩΔΕ
Παρά τις αντιδράσεις, το ΥΠΕΧΩΔΕ προχωρά ακάθεκτο προς την υλοποίηση των έργων και μάλιστα με «σφιχτό» χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας, ο κ.Σουφλιάς επιμένει να θέτει ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών εταιριών την 22α Δεκεμβρίου, ενώ το έργο θα ανατεθεί αρχές του 2010. Τέλη του 2015 ο κ.Σουφλιάς φιλοδοξεί να έχει παραδοθεί το έργο, ενώ παράλληλα – και ίσως αυτό είναι το σημαντικότερο σημείο – την οικονομική εκμετάλλευση των έργων μέσω διοδίων θα έχουν οι ανάδοχες εταιρίες για... 30 χρόνια!
Δημοσίευση σχολίου