GuidePedia

0

ΒΟΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ ΥΠΑ
ΒΟΛΕΣ ΚΑΤΑ τριών υπουργών της κυβέρνησης- τέως και νυνεξαπέλυσε χτες ο πρώην διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με αφορμή τις σφοδρές αερομαχίες που εκδηλώθηκαν πρόσφατα ανάμεσα στη νέα Ολυμπιακή και την Αegean Αirlines για την είσοδο της δεύτερης στα δρομολόγια της Κωνσταντινούπολης....

Ο κ. Ντίνος Κωνσταντινίδης, ο οποίος από συνδικαλιστής της ΥΠΑ τοποθετήθηκε από τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη (με φωτογραφική τροπολογία) στο τιμόνι της, με καθυστέρηση δύο εβδομάδων παρενέβη χτες στην όλη «υπόθεση της Κωνσταντινούπολης», «καρφώνοντας» πρώην και νυν υπουργούς για τους χειρισμούς τους σε σχέση με το επίμαχο δρομολόγιο της Αegean Αirlines. Μάλιστα, μέσω γραπτής μακροσκελούς ανακοίνωσής του, «καρφώνει» την υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη, τον υπουργό Μεταφορών Ευριπίδη Στυλιανίδη, αλλά και τον πρώην υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη.

Ο κ. Κωνσταντινίδης, αναφερόμενος στο όλο ζήτημα που ανέκυψε μετά τις καταγγελίες του επικεφαλής της ΜΙG, κ. Ανδρέα Βγενόπουλου, για «ενδεχόμενη εμπλοκή» της κ. Μπακογιάννη στη διεύρυνση διακρατικών συμφωνιών προς όφελος της Αegean, υποστηρίζει πως ο ίδιος ενήργησε «νόμιμα, αποτελεσματικά και επωφελώς για τη χώρα».

Οι καταγγελίες
Ειδικότερα, στο σημείωμά του ο κ. Κωνσταντινίδης αρχικά «καρφώνει» τον πρώην υπουργό Μεταφορών Μιχ. Λιάπη, υποστηρίζοντας ότι με δική του απόφαση στις 17/5/2004- λίγο μετά την άνοδο της Ν.Δ. στην κυβέρνησηη Αegean Αirlines «διορίστηκε ως ο δεύτερος ελληνικός αερομεταφορέας που εδικαιούτο να πετά στην Κωνσταντινούπολη». Μάλιστα, όπως υποστηρίζει ο κ. Κωνσταντινίδης, επειδή οι εβδομαδιαίες «συχνότητες» (σ.σ.: δρομολόγια) ήταν μόνο 16 και «για να μη χάσει η Ολυμπιακή τις πτήσεις της για Κωνσταντινούπολη, η τότε ηγεσία (υπουργός ΥΜΕ Μ. Λιάπης, διοικητής ΥΠΑ Π. Μανούσος, υπουργός ΥΠΕΞ Π. Μολυβιάτης), αντί να μοιράσει τις υπάρχουσες συχνότητες, αποδύθηκε σε μία έντονη διπλωματική προσπάθεια προς την Τουρκία, για να αυξηθεί ο αριθμός τους, ώστε να ικανοποιηθούν όλες οι πλευρές».

Όμως, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι- πέντε χρόνια μετά- τα δρομολόγια προς την Κωνσταντινούπολη παρέμεναν 16. Έτσι, επί των ημερών του κ. Κωνσταντινίδη, υπεγράφη το επίμαχο αεροπορικό Μνημόνιο Κατανόησης (ΜΟU) με τους Τούρκους, το οποίο ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο στην Αegean Αirlines να εκτελεί πτήσεις στην Κωνσταντινούπολη. Στο σημείο αυτό, ο πρώην διοικητής της ΥΠΑ «καρφώνει» το υπουργείο Εξωτερικών, φωτογραφίζοντας ουσιαστικά την κ. Ντόρα Μπακογιάννη. Αναφέρει συγκεκριμένα «ότι το ΜΟU με την τουρκική πλευρά, με το οποίο οι συχνότητες προς Κωνσταντινούπολη αυξήθηκαν σε 31, υπεγράφη σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών, στις 12-6-09».

Στη συνέχεια της δήλωσής του ο κ. Κωνσταντινίδης στρέφει τα βέλη του προς τον νυν υπουργό Μεταφορών Ευρ. Στυλιανίδη και τον γενικό γραμματέα Μεταφορών κ. Δημ. Πλατή. Όπως συγκεκριμένα υποστηρίζει, το υπουργείο Μεταφορών (υπουργός και γενικός γραμματέας) ήταν ενήμερο για τις εξελίξεις στο... τουρκικό μέτωπο! Σημειώνει δε ότι επτά ημέρες πριν από την υπογραφή του Μνημονίου (4-6-09) ενημερώθηκε με εξαιρετικώς επείγον εμπιστευτικό έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών για την επικείμενη τότε συνάντηση υπογραφής, ενώ μετά την υπογραφή του ΜΟU το υπουργείο Μεταφορών ενημερώθηκε κανονικά από την ΥΠΑ «για την επιτυχή έκβαση του θέματος με νέο εμπιστευτικό έγγραφο στις 25-6-09».

ΤΑ ΚΑΡΦΙΑ
Σε συνεργασία με το ΥΠΕΞ και εν γνώσει των υπουργών Μεταφορών ήταν το «άνοιγμα» του δρομολογίου

Οι πτήσεις άρχισαν πριν κυρωθεί η συμφωνία

ΚΥΚΛΟΙ του υπουργείου Μεταφορών επέμεναν χτες ότι η ΥΠΑ όχι μόνο δεν είχε ενημερώσει- όπως ήταν υποχρεωμένη- το εποπτεύον υπουργείο πριν από την υπογραφή του Μνημονίου, αλλά και το έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών το οποίο επικαλείται έφτασε με απλή κοινοποίηση στο γραφείο του κ. Στυλιανίδη. Κύκλοι του κ. Στυλιανίδη πρόσθεταν ότι ενημέρωση από την ΥΠΑ δεν υπήρξε ούτε και μετά την υπογραφή του μνημονίου με την Τουρκία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτός ήταν ο κύριος λόγος για τον οποίο ο κ. Κωνσταντινίδης απομακρύνθηκε από τη θέση του. Οι ίδιες πηγές σημείωναν πως όταν μετά τη διαμαρτυρία του κ. Βγενόπουλου ζητήθηκαν εξηγήσεις από τον κ. Κωνσταντινίδη, εκείνος είχε αναφέρει ότι «υπήρχε πίεση από το υπουργείο Εξωτερικών». Στην ανακοίνωσή του ο πρώην διοικητής της ΥΠΑ ομολογεί ότι η συμφωνία με τους Τούρκους άρχισε να εφαρμόζεται πριν καν κυρωθεί από τη Βουλή, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, κάνοντας λόγο «για συνήθη πρακτική που ακολουθείται εδώ και χρόνια, για οικονομία... χρόνου»!

Ακόμα, ο κ. Κωνσταντινίδης επιτίθεται στον κ. Στυλιανίδη και για την ακύρωση του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, όπως «και άλλων καθ΄ όλα νόμιμων διαγωνισμών», για τους οποίους αναφέρει πως «όταν επαναληφθούν, θα έχουν ασφαλώς ενδιαφέρον οι όποιες τυχόν τροποποιήσεις των μέχρι τώρα όρων τους».

Δημοσίευση σχολίου

 
Top