GuidePedia

0

Γράφει ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-Δικηγόρος
Το Φεβρουάριο 2018 το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής ανακοίνωσε ότι στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Ιμίων η τουρκική ακταιωρός “UMUT” προσέκρουσε στην πρυμναία αριστερή πλευρά του Περιπολικού Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) με αριθμό “090” και όνομα “ΓΑΥΔΟΣ”.

Με βάση τα δημοσιοποιμένα στοιχεία, η τουρκική ακταιωρός έχει μήκος +/- 90 μέτρα και το ελληνικό ΠΑΘ έχει μήκος +/- 60 μέτρα.

Τις επόμενες ημέρες δόθηκαν στη δημοσιότητα στιγμιότυπα και έγιναν δηλώσεις από τις οποίες προκύπτει ότι η UMUT εμβόλισε σκόπιμα το “ΓΑΥΔΟΣ”. Επιπρόσθετα, από τα δημοσιοποιημένα στοιχεία δεν καταλείπεται αμφιβολία ότι το “ΓΑΥΔΟΣ” παρέμεινε ακίνητο και ευτυχώς κινήθηκε με εντολή του Κυβερνήτη και υπό την πράγματι ψύχραιμη καθοδήγησή του λίγα μόνο μέτρα πριν τη σύγκρουση, με αποτέλεσμα να υποστεί μόνον υλικές ζημιές, χωρίς να τραυματιστούν τα μέλη του πληρώματος.

Την 15η Φεβρουαρίου 2018 ο π. Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας επισκέφτηκε το Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ για να συγχαρεί τα μέλη του πληρώματος. Το αντίστοιχο δελτίο τύπου του π. Πρωθυπουργού [το οποίο μπορείτε να αναγνώσετε εδώ:https://www.hcg.gr/node/17170] περιλαμβάνει μόλις δέκα τέσσερις (14) γραμμές για τους χειρισμούς του ηρωικού πληρώματος, τριάντα πέντε (35) γραμμές για το ρόλο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στην καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών και στη σύλληψη του Noor One, δέκα τέσσερις (14) γραμμές για την προσφυγική κρίση, εννέα (9) γραμμές για τη FRONTEX, δέκα πέντε (15) γραμμές για ΝΑΤΟ κλπ και είκοσι μια (21) γραμμές για προσλήψεις και προμήθειες πλωτών μέσων.

Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε…

Θεωρώντας δεδομένη τη ναυτική ικανότητα του πληρώματος του ΠΑΘ “090” υπάρχει κάτι που δεν εξηγήθηκε ποτέ: για ποιό λόγο το ικανό αυτό πλήρωμα ενός νεοπαγούς πλωτού μέσου δεν κατάφερε να ΜΗΝ συγκρουστεί και για ποιό λόγο παρέμεινε ακίνητο μέχρι λίγα μόνο μέτρα πριν τον σκόπιμο εμβολισμό του;

Έχοντας παρακολουθήσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν αντίστοιχες διερευνήσεις στο εξωτερικό, θα ανέμενα ταυτόχρονα με την επίσκεψη του κ. Πρωθυπουργού στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής να δοθούν στη δημοσιότητα και μαγνητοφωνημένες συνομιλίες του πληρώματος του ΠΑΘ “090” με το Κέντρο Επιχειρήσεων. Να ενημερωθούμε για τις εντολές και οδηγίες, που δέχθηκε εκείνο το βράδυ ο Κυβερνήτης από τους ανωτέρους του, ώστε να καταλάβουμε όλοι γιατί το σύγχρονο αυτό πλωτό μέσο παρέμεινε ακίνητο και απέφυγε την απώλεια ζωών κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Ποιός είχε αυτήν την ιδέα και γιατί; Και εάν πράγματι επρόκειτο για κίνηση υψηλής ναυτοσύνης να αποδειχθεί στην κοινή γνώμη ότι Ηγεσία και ηρωικό πλήρωμα ενήργησαν ενωμένοι σα γροθιά και με υψηλή ναυτική ικανότητα πέτυχαν κάτι, που πραγματικά θέλει αρκετή σκέψη για να εντοπίσεις ποιό είναι (εκτός από την αποφυγή απώλειας των πολύτιμων ανθρώπινων ζωών).

Όμως, οι συνομιλίες αυτές δε δόθηκαν ποτέ στη δημοσιότητα. Κάπως έτσι, μάθαμε όλοι για την αδιαμφισβήτητη γενναιότητα και ικανότητα του πληρώματος, αλλά μείναμε με την απορία ποιός ακριβώς ήταν ο επιχειρησιακός σχεδιασμός εκείνης της νύχτας, για τον οποίο π. Πρωθυπουργός αφιέρωσε μόλις δέκα τέσσερις (14) γραμμές και μάλιστα διάσπαρτες σε τρεις (3) παραγράφους.

Η περίπτωση της ηρωικής φρεγάτας “ΛΗΜΝΟΣ” είναι τελείως διαφορετική. Ο Κυβερνήτης πήρε τα κλειδιά του Αιγαίου από τους διαχρονικά πολύ καλά εξοπλισμένους, αλλά άναυτους Τούρκους, αποδεικνύοντας ότι βρίσκονται ακόμα στην εποχή του “Μάλτα Γιοκ”. Ο Κυβερνήτης της “ΛΗΜΝΟΣ” με έναν υψηλής ναυτοσύνης ελιγμό έδωσε ένα σκληρό μάθημα στο τούρκικο πολεμικό ναυτικό, τα στελέχη του οποίου είναι βέβαιο ότι θα δουν πολλές φορές στο βίντεο για να καταλάβουν τί συνέβη. Με αυτόν τον τρόπο η φρεγάτα “ΛΗΜΝΟΣ” ανέστρεψε το προηγούμενο του ΠΑΘ “ΓΑΥΔΟΣ”. Τα ελληνικά πλωτά μέσα δεν κάθονται ακίνητα περιμένοντας κάτι (ίσως ο επιχειρησιακός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρήσεων και σημερινός Αρχηγός ΛΣ-ΕΛΑΚΤ Ναύαρχος Κλιάρης μπορεί να εξηγήσει τί ακριβώς περίμεναν εκείνο το βράδυ), αλλά και γνωρίζουν και μπορούν να βάλουν τους Τούρκους στη θέση τους: τώρα με ελιγμούς, αργότερα με ό, τι χρειαστεί.

Ο Κυβερνήτης και το ηρωικό πλήρωμα της φρεγάτας “ΛΗΜΝΟΣ” παρήξαν τόσο επιχειρησιακό αποτέλεσμα στο Αιγαίο με μία (1) μόνο κίνηση, που η Πολιτική Ηγεσία έσπευσε να την υποβαθμίσει. Εκτός από μια διαρροή ότι ο κ. ΥΕΘΑ ανέλυσε την κατάσταση με όρους “μαγκιάς” (λες και ανέλυε την ιστορία του ρεμπέτικου στην ΕΡΤ3), ουδέν άλλο. Ο Σύμβουλος Ασφάλειας, που ο ίδιος ο κ. Πρωθυπουργός επέλεξε, απομακρύνθηκε, διότι παρείχε δημόσια πλήρη νομική τεκμηρίωση της ορθότητας των ενεργειών του πρώην υφισταμένου του. Ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης δεν επισκέφθηκε το ηρωικό πλήρωμα, για να το συγχαρεί. Ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Α. Τσίπρας δε ζήτησε να επισκεφθεί τους ήρωες της φρεγάτας “ΛΗΜΝΟΣ”…έστω και αν αναφερόταν και πάλι εκτενέστερα στο Noor One.

Γιατί κκ Μητσοτάκη και Τσίπρα;

Τι μένει, λοιπόν, μετά από όλα αυτα;

Μένει η επαλήθευση του ηρωισμού της ΠΝίτικης ψυχης. Όπως και της ψυχής των στελεχών της ΠΑ, που παίρνουν τα … εσώρουχα των Τούρκων κάθε μέρα στους ουρανούς και της ψυχής του Στρατού Ξηράς, που απέδειξε τα αποθέματά της στην κρίση του Έβρου.

Είναι αυτή η ψυχή που θα δυσκολευτεί να ξαναπετάξει τη σημαία για να μη στεναχωρηθεί ο Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ.

Είναι αυτή η ψυχή που δε μπορεί παρά να δίνει ένα σκληρό μάθημα στους Τούρκους κάθε φορά που καβαλάνε το καλάμι.

Είναι αυτή η ψυχή που έδειξε γιατί οι αναλύσεις με νούμερα και στατιστικές αμυντικών δαπανών πέφτουν σταθερά έξω σε κάθε περίπτωση ελληνο-τουρκικής κρίοης.

Θερμά συγχαρητήρια στο ηρωικό Πλήρωμα της φρεγάτας “ΛΗΜΝΟΣ”.

Σε όλους τους άλλους: Καληνύχτα …. και σκεπαστείτε μην κρυώσετε…
greekportswatch.org

πηγή



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top