Μαχητικά αεροσκάφη τόσο Mirage 2000-5 όσο και F-16 όπως αυτά της εικόνας, βρέθηκαν οπλισμένα στον ουρανό του Αιγαίου, με τους Έλληνες ιπταμένους να δείχνουν την πύλη εξόδου στους Τούρκους συναδέλφους τους που νωρίτερα είχαν προχωρήσει σ’ ένα ακόμη μπαράζ υπερπτήσεων πάνω από Ελληνικά νησιά. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία 02/07/2020
- Οι υπερπτήσεις της δυσαρέσκειας για το ταξίδι Δένδια στη Λιβύη.
- Δεν σταματούν την αναζήτηση ατυχήματος οι Τούρκοι.
- Η επικινδυνότητα της συσσόρευσης οπλισμένων αεροσκαφών
- «Lockαρισμένοι και… στον κόσμο τους…
Μια ακόμη σπασμωδική κίνηση από την Τουρκική πλευρά, η οποία έρχεται μετά το τηλεφώνημα των δυο ηγετών, Ελλάδας και Τουρκίας. Ένα επιπλέον ξέσπασμα που όπως εκτιμούν στην Πολεμική Αεροπορία και το Επιτελείο, οφείλεται στο ταξίδι και τις συνομιλίες του Έλληνα ΥΠΕΞ Νίκου Δένδια στη Λιβύη αλλά και στο στενό «μαρκάρισμα» της Άγκυρας από το Παρίσι το οποίο στριμώχνει την Τουρκία κυρίως μέσω της δυσπιστίας που διατυπώνει ευθέως προς τη Συμμαχία, για τις πλάτες που κάνει στην Άγκυρα στο θέμα του εμπάρκο όπλων στη Λιβύη.
Και από την στιγμή όπου οι Τούρκοι δεν έχουν τη δυνατότητα να «βγάλουν τα νεύρα τους» σε κάτι Γαλλικό, το πράττουν πάνω από τα Ελληνικά νησιά, της χώρας δηλαδή που είναι Στρατηγικός σύμμαχος του Παρισιού. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό θα φανεί πολύ σύντομα και σε επίπεδο κορυφής, ότι δηλαδή οι σχέσεις Ελλάδας Γαλλίας αλλάζουν σελίδα και προχωρούν σε αναβάθμιση των επαφών τους.
Οκτώ οπλισμένα μαχητικά- διαρκής αναζήτηση ατυχήματος
Παράλληλα οι κινήσεις αεροπορικής εισβολής της Τετάρτης μπορεί να θεωρηθούν, όπως λένε οι Έλληνες αεροπόροι, ποιοτικά αναβαθμισμένες κυρίως επειδή υπήρχαν εντός του FIR Αθηνών, οκτώ οπλισμένα Τουρκικά αεροσκάφη. Και μπορεί η αντιστοιχία γι’ ακόμη μια φορά να ήταν δυο Ελληνικά μαχητικά εναντίον ενός Τουρκικού, ωστόσο η παρουσία των οπλισμένων αεροσκαφών της γείτονος και μάλιστα πάνω από Ελληνικά νησιά αύξανε ραγδαία τον κίνδυνο ενός ενδεχόμενου ατυχήματος με απρόβλεπτες στη συνέχεια συνέπειες.
Οκτώ οπλισμένα μαχητικά, πέντε σκληρές αερομαχίες και έξι υπερπτήσεις (σ.σ. εφόσον συνεχίζεται το ίδιο σκηνικό σε λίγες ημέρες θα μιλάμε για 350 υπερπτήσεις από την αρχή του 2020) είναι στοιχεία που δείχνουν με κάθε τρόπο ότι η Τουρκία επιδιώκει διαρκώς να συμβεί κάτι στον ουρανό του Αιγαίου.
Επιτελείς εξηγούσαν πως, ω μη γένοιτο, υπάρξει οποιουδήποτε είδους ατύχημα στον ουρανό του Αιγαίου, δεν θεωρείται, αλλά είναι βέβαιο ότι η Τουρκία θα σπεύσει να εκμεταλλευτεί τις συνθήκες από το πρώτο λεπτό, είτε είναι έρευνα και διάσωση, είτε αμφισβήτηση της Ελληνικότητας των σημείων που έγινε το περιστατικό κ.ο.κ. Πάγιες τακτικές για τις οποίες πάντοτε η Αθήνα και το Επιτελείο να έχει έτοιμη την απάντηση που απαιτείται.
Η αποστρατιωτικοποίηση και η νόμιμη αμυντική υπεροχή
Το δεύτερο ποιοτικό χαρακτηριστικό έλεγαν Επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας είναι ότι οι Τούρκοι πιλότοι εκτός των στοχοποιημένων νησιών Οινούσσες και Παναγιά, για πολλοστή φορά πέταξαν πάνω από ένα μεγάλο νησί του Βορειοανατολικού Αιγαίου το οποίο μάλιστα διαθέτει και αεροδρόμιο επιφυλακής από το οποίο απογειώνονται τα «Μπλε Φτερά» για ν’ αναχαιτίσουν την Τουρκική παραβατικότητα.
Και με τις υπερπτήσεις πάνω από συγκεκριμένα νησιά, όπως η Λήμνος, η Τουρκία επαναφέρει το θέμα της αποστρατιωτικοποίησης νησιών στο Αν. Αιγαίο, για το οποίο η Αθήνα έχει πάρει ξεκάθαρη θέση τονίζοντας πως ότι απειλείται σε καμία των περιπτώσεων δεν αποστρατιωτικοποιείται.
Σε κάθε περίπτωση στην Πολεμική Αεροπορία και το Επιτελείο βλέπουν και καταλαβαίνουν ότι η διαρκής προσπάθεια της Τουρκίας εκτός των αξιώσεων και της αμφισβήτησης είναι μια στρατηγική βάθους για την ανατροπή της Ελληνικής κυριαρχίας στο Αρχιπέλαγος.
Αλλά αυτό δεν είναι σε τακτικό επίπεδο ένας στόχος που μπορούν οι Τούρκοι στρατιωτικοί και δη οι αεροπόροι να το επιτύχουν. Όπως εξηγούν τα «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας η παθητική στάση των Τούρκων πιλότων μπορεί να θεωρηθεί μνημειώδης.
Βλέπει για παράδειγμα ο Νο2 ενός σχηματισμού που έχει κάνει παραβιάσεις και υπερπτήσεις ότι ο Αρχηγός του είναι εγκλωβισμένος και «χαμένος από χέρι» κάτω από πραγματικές συνθήκες και αντί να κοιτάξει είτε να τον σώσει είτε να σωθεί ο ίδιος, το μόνο που πράττει είναι να τον ακολουθεί πιστά μη τυχόν και τον χάσει.
Οι πιο έμπειροι ιπτάμενοι κάνουν βουτιές από πολλές χιλιάδες πόδια σε ιδιαίτερα μικρά ύψη αλλά και πάλι η «ώρα έξι» ανήκει μονίμως στα Ελληνικά φτερά που αποδεικνύουν κάθε μέρα το υψηλό επιχειρησιακό επίπεδο στο οποίο βρίσκονται και της αεροπορική υπεροχή σε όλο το εύρος του FIR Αθηνών ή όπου αλλού χρειαστεί να φτάσουν… Ας μην ξεχνούν οι γείτονες το πάθημα της Κύπρου!
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου