GuidePedia

0
Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης με την κυβέρνηση μπαίνει ο ΟΤΕ και οι Γερμανοί βασικοί μέτοχοί του, καθώς το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εμφανίζεται αποφασισμένο να προωθήσει το φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης δικτύων οπτικής ίνας στους τελικούς χρήστες (fiber to the home – FTTH), που αποτελεί «κόκκινο πανί» για τον κ. Παναγή Βουρλούμη......
Διακηρυγμένος στόχος του ΟΤΕ είναι να προωθήσει και στην Ελλάδα την τεχνολογία ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο VDSL, που ήδη έχει εφαρμοσθεί στην Γερμανία από την Deutsche Telekom και έχει εκτιμηθεί ότι μπορεί να ανεβάσει τις ταχύτητες για την πλειονότητα των χρηστών μέχρι και στα 50 mbps, χωρίς να χρειασθούν επενδύσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ από την πλευρά του ΟΤΕ.

Σε αυτή τη «φθηνή» για τον ΟΤΕ λύση, που ο κ. Βουρλούμης ήδη προωθεί, με σχετικές προτάσεις συνεργασίας σε δήμους ανά την Ελλάδα, ο αρμόδιος υφυπουργός, κ. Νίκος Σηφουνάκης, αντιτάσσει τις προσπάθειες αναμόρφωσης του προγράμματος για δίκτυο FTTH που είχε εκπονήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, ώστε να εξασφαλισθεί η έγκριση κρατικών και κοινοτικών χρηματοδοτήσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Με την επιλογή αυτή, η κυβέρνηση φαίνεται ότι δεν θα διστάσει να έλθει σε σύγκρουση με τον ΟΤΕ και τους Γερμανούς, την ώρα μάλιστα που κορυφώνεται η ένταση με αφορμή και το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που είχε σχεδιάσει η διοίκηση Βουρλούμη, το οποίο μπλοκαρίστηκε από τον υπουργό Εργασίας, κ. Ανδρέα Λοβέρδο, λόγω του δυσβάστακτου κόστους για τα ασφαλιστικά ταμεία.

Ο κ. Σηφουνάκης ξεκαθάρισε την πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα των ευρυζωνικών υποδομών, σε άρθρο του που δημοσιεύθηκε στο «Βήμα της Κυριακής». Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός σημειώνεται τα εξής «ενοχλητικά» για τον ΟΤΕ:

Μια σημαντική τομή που ήδη προωθείται είναι το εθνικό σχέδιο για τη δημιουργία υποδομής οπτικών ινών σε όλη την επικράτεια, ώστε η χώρα μας να εκτιναχθεί στην πρωτοπορία της χρήσης προηγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, λαμβάνοντας όμως παράλληλα και όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία περιοχών ψηφιακής υστέρησης.

Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη συγκροτήθηκε επιτροπή νομικοτεχνικής υποστήριξης του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το έργο, η οποία και έχει ξεκινήσει τις εργασίες της.

Μέσα στο 2010, θα αναδειχθεί ύστερα από διαγωνισμό ο τεχνικός σύμβουλος για την εκπόνηση της μελέτης βιωσιμότητας του έργου, θα ολοκληρωθεί η μελέτη βιωσιμότητας, θα επικαιροποιηθεί το σχετικό σχέδιο νόμου, θα ολοκληρωθεί ο φάκελος του έργου προς κατάθεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα υποστηριχθεί η διαδικασία λήψης της σχετικής έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ θα ολοκληρωθούν όλες οι συνοδές διαδικασίες σε εθνικό επίπεδο.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top