Πρόκειται για ανταλλακτικά της Πολεμικής Αεροπορίας και προωθείται με τη μέθοδο της απευθείας ανάθεσης και με την ένδειξη του κατεπείγοντος. Ποιες οι γκρίζες ζώνες στην απόφαση του υπ. Αμυνας. Προμήθεια-μαμούθ για ανταλλακτικά αεροσκαφών, ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ, υπέγραψε μέσα σε μια νύχτα ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, κάτω από την πίεση των τελευταίων εξελίξεων στο Αιγαίο.
Οπως «ο λύκος χαίρεται στην αναμπουμπούλα», έτσι και οι αμυντικές βιομηχανίες τρίβουν τα χέρια τους κάθε φορά που το θερμόμετρο της έντασης ανεβαίνει στο Αιγαίο.
Από την τελευταία θερμή ένταση στο Αρχιπέλαγος, προς το παρόν κερδισμένες βγαίνουν οι αμερικανικές εταιρείες που επί χρόνια προμηθεύουν ανταλλακτικά στην ελληνική πολεμική αεροπορία.
Η συγκεκριμένη προμήθεια της τάξεως των 160 εκατομμυρίων ευρώ προωθείται ήδη με τη μέθοδο της απευθείας ανάθεσης και με την ένδειξη του «κατεπείγοντος». Φυσικά, καμία διάθεση από την πολιτικοστρατιωτική ηγεσία για προκήρυξη διαγωνισμών και χωρίς την κατάρτιση των στοιχειωδών τεχνοοικονομικών μελετών. Κοινώς, ο Β. Μεϊμαράκης έδωσε το «πράσινο φως» να διατεθούν 160 εκατ. ευρώ για ανταλλακτικά της πολεμικής αεροπορίας, χωρίς προηγουμένως να γνωρίζει πόσο θα αυξηθεί ο δείκτης διαθεσιμοτήτων των ιπτάμενων μέσων και για πόσο χρονικό διάστημα....
Οπως λέει και ο λαός, δίνει 160 εκατ. ευρώ για να αγοράσει «γουρούνι στο σακί». Εναν «κουβά» ανταλλακτικών που ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια πού και πότε θα χρησιμοποιηθούν.Είναι τοις πάσι γνωστό ότι επί δεκαετίες εξακολουθούν να υπάρχουν «γκρίζες ζώνες» στον χώρο των ανταλλακτικών.
Ο τρόπος με τον οποίο τα προμηθεύονται οι Ενοπλες Δυνάμεις είναι αναχρονιστικός και χωρίς τεχνοοικονομικούς δείκτες, επιτρέποντας έτσι αυθαιρεσίες. Για παράδειγμα, αγορές πανάκριβων υλικών που ουδέποτε χρησιμοποιούνται και υπερτιμολογήσεις, καθώς δεν γίνονται διαγωνισμοί που θα μπορούσαν να επιτευχθούν καλύτερες τιμές.
Το παράδοξο
Είναι παράδοξο πώς και γιατί η ελληνική πολεμική αεροπορία αποφεύγει να υπογράψει διακρατικές συμφωνίες για προμήθεια ανταλλακτικών μέσω των ίδιων των χωρών προέλευσης των μέσων καθώς και των μητρικών εταιρειών. Ποιος είναι ο λόγος και ποιοι πραγματικά εξυπηρετούνται από το υφιστάμενο καθεστώς προμήθειας ανταλλακτικών;
Είναι δυνατόν η ελληνική πολεμική αεροπορία να καταφεύγει μέσω τρίτων (μεσαζόντων) στην αμερικανική αγορά για να προμηθευτεί ανταλλακτικά που αφορούν ευρωπαϊκά μέσα; Και το κυριότερο: γιατί δυσφορεί η πολεμική αεροπορία να συντάξει τεχνοοικονομική μελέτη για τις προμήθειες των ανταλλακτικών;
Οι γνωρίζοντες το κύκλωμα προμήθειας των ανταλλακτικών στις Ενοπλες Δυνάμεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και προειδοποιούν ότι επίκειται μεγάλο φαγοπότι στο όνομα της κρίσης!
Ο Β. Μεϊμαράκης έδωσε το «πράσινο φως» για έναρξη διαδικασιών-εξπρές υπό την πίεση των τελευταίων εξελίξεων στο Αιγαίο, καθώς επίσης και λόγω των επικρίσεων που έχει δεχτεί το τελευταίο διάστημα από την αξιωματική αντιπολίτευση για την επικίνδυνα χαμηλή διαθεσιμότητα των μέσων εξαιτίας έλλειψης ανταλλακτικών.
Ωστόσο, το ΠΑΣΟΚ διευκρινίζει και προειδοποιεί προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν θα επιτρέψει στο όνομα της πραγματικής ανάγκης για απόκτηση ανταλλακτικών να πλουτίσουν οι ημέτεροι του Πενταγώνου και οι επιτήδειοι της αγοράς.
Ηδη είναι γεγονός ότι στο ΓΕΑ και στη ΔΑΥ εμφανίστηκε στα μέσα της περασμένης εβδομάδας απόστρατος πτέραρχος που επί υπουργίας Σπηλιωτόπουλου παρασκηνιακά είχε πρωτοστατήσει στη συγκρότηση των συμβάσεων αγοράς των 30 F-16 καθώς και των αντισταθμιστικών ωφελημάτων της συγκεκριμένης αγοράς.
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Αλλαγές στη διοίκηση της ΔΑΥ
Μετά τις αιφνίδιες αλλαγές στην ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, τη διεύθυνση της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης αναλαμβάνει ο υποπτέραρχος Κ. Ιατρίδης, για τον οποίο χρόνια τώρα μόνο με κολακευτικά λόγια μιλούν οι πέραν του Ατλαντικού σύμμαχοι.
Στη ΔΑΥ, βασικό στέλεχος παραμένει ο σμήναρχος Οικονόμου, αδελφός του διευθυντή τεχνικών έργων του ΓΕΑ, ο οποίος χαίρει της εκτιμήσεως του Σωτήρη Κορομάντζου, διευθυντή του υπουργικού γραφείου.
Οπως είναι επόμενο, η ΔΑΥ το επόμενο χρονικό διάστημα θα βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, καθώς είναι η αρμόδια υπηρεσία που θα κληθεί να διαχειριστεί τα 160 εκατ. που ενέκρινε για την αγορά ανταλλακτικών ο κ. Μεϊμαράκης.
Οπως «ο λύκος χαίρεται στην αναμπουμπούλα», έτσι και οι αμυντικές βιομηχανίες τρίβουν τα χέρια τους κάθε φορά που το θερμόμετρο της έντασης ανεβαίνει στο Αιγαίο.
Από την τελευταία θερμή ένταση στο Αρχιπέλαγος, προς το παρόν κερδισμένες βγαίνουν οι αμερικανικές εταιρείες που επί χρόνια προμηθεύουν ανταλλακτικά στην ελληνική πολεμική αεροπορία.
Η συγκεκριμένη προμήθεια της τάξεως των 160 εκατομμυρίων ευρώ προωθείται ήδη με τη μέθοδο της απευθείας ανάθεσης και με την ένδειξη του «κατεπείγοντος». Φυσικά, καμία διάθεση από την πολιτικοστρατιωτική ηγεσία για προκήρυξη διαγωνισμών και χωρίς την κατάρτιση των στοιχειωδών τεχνοοικονομικών μελετών. Κοινώς, ο Β. Μεϊμαράκης έδωσε το «πράσινο φως» να διατεθούν 160 εκατ. ευρώ για ανταλλακτικά της πολεμικής αεροπορίας, χωρίς προηγουμένως να γνωρίζει πόσο θα αυξηθεί ο δείκτης διαθεσιμοτήτων των ιπτάμενων μέσων και για πόσο χρονικό διάστημα....
Οπως λέει και ο λαός, δίνει 160 εκατ. ευρώ για να αγοράσει «γουρούνι στο σακί». Εναν «κουβά» ανταλλακτικών που ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια πού και πότε θα χρησιμοποιηθούν.Είναι τοις πάσι γνωστό ότι επί δεκαετίες εξακολουθούν να υπάρχουν «γκρίζες ζώνες» στον χώρο των ανταλλακτικών.
Ο τρόπος με τον οποίο τα προμηθεύονται οι Ενοπλες Δυνάμεις είναι αναχρονιστικός και χωρίς τεχνοοικονομικούς δείκτες, επιτρέποντας έτσι αυθαιρεσίες. Για παράδειγμα, αγορές πανάκριβων υλικών που ουδέποτε χρησιμοποιούνται και υπερτιμολογήσεις, καθώς δεν γίνονται διαγωνισμοί που θα μπορούσαν να επιτευχθούν καλύτερες τιμές.
Το παράδοξο
Είναι παράδοξο πώς και γιατί η ελληνική πολεμική αεροπορία αποφεύγει να υπογράψει διακρατικές συμφωνίες για προμήθεια ανταλλακτικών μέσω των ίδιων των χωρών προέλευσης των μέσων καθώς και των μητρικών εταιρειών. Ποιος είναι ο λόγος και ποιοι πραγματικά εξυπηρετούνται από το υφιστάμενο καθεστώς προμήθειας ανταλλακτικών;
Είναι δυνατόν η ελληνική πολεμική αεροπορία να καταφεύγει μέσω τρίτων (μεσαζόντων) στην αμερικανική αγορά για να προμηθευτεί ανταλλακτικά που αφορούν ευρωπαϊκά μέσα; Και το κυριότερο: γιατί δυσφορεί η πολεμική αεροπορία να συντάξει τεχνοοικονομική μελέτη για τις προμήθειες των ανταλλακτικών;
Οι γνωρίζοντες το κύκλωμα προμήθειας των ανταλλακτικών στις Ενοπλες Δυνάμεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και προειδοποιούν ότι επίκειται μεγάλο φαγοπότι στο όνομα της κρίσης!
Ο Β. Μεϊμαράκης έδωσε το «πράσινο φως» για έναρξη διαδικασιών-εξπρές υπό την πίεση των τελευταίων εξελίξεων στο Αιγαίο, καθώς επίσης και λόγω των επικρίσεων που έχει δεχτεί το τελευταίο διάστημα από την αξιωματική αντιπολίτευση για την επικίνδυνα χαμηλή διαθεσιμότητα των μέσων εξαιτίας έλλειψης ανταλλακτικών.
Ωστόσο, το ΠΑΣΟΚ διευκρινίζει και προειδοποιεί προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν θα επιτρέψει στο όνομα της πραγματικής ανάγκης για απόκτηση ανταλλακτικών να πλουτίσουν οι ημέτεροι του Πενταγώνου και οι επιτήδειοι της αγοράς.
Ηδη είναι γεγονός ότι στο ΓΕΑ και στη ΔΑΥ εμφανίστηκε στα μέσα της περασμένης εβδομάδας απόστρατος πτέραρχος που επί υπουργίας Σπηλιωτόπουλου παρασκηνιακά είχε πρωτοστατήσει στη συγκρότηση των συμβάσεων αγοράς των 30 F-16 καθώς και των αντισταθμιστικών ωφελημάτων της συγκεκριμένης αγοράς.
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Αλλαγές στη διοίκηση της ΔΑΥ
Μετά τις αιφνίδιες αλλαγές στην ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, τη διεύθυνση της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης αναλαμβάνει ο υποπτέραρχος Κ. Ιατρίδης, για τον οποίο χρόνια τώρα μόνο με κολακευτικά λόγια μιλούν οι πέραν του Ατλαντικού σύμμαχοι.
Στη ΔΑΥ, βασικό στέλεχος παραμένει ο σμήναρχος Οικονόμου, αδελφός του διευθυντή τεχνικών έργων του ΓΕΑ, ο οποίος χαίρει της εκτιμήσεως του Σωτήρη Κορομάντζου, διευθυντή του υπουργικού γραφείου.
Οπως είναι επόμενο, η ΔΑΥ το επόμενο χρονικό διάστημα θα βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, καθώς είναι η αρμόδια υπηρεσία που θα κληθεί να διαχειριστεί τα 160 εκατ. που ενέκρινε για την αγορά ανταλλακτικών ο κ. Μεϊμαράκης.
Δημοσίευση σχολίου