GuidePedia

0


Το μνημόνιο κατανόησης που υπογράψαμε με την Αίγυπτο για την έρευνα και διάσωση δεν έχει καμία σχέση με την ΑΟΖ και αυτό διευκρινίζει σε κείμενο του ο πρόεδρος της Κοινωνίας Αξιών και Υποναύαρχος ε.α Στέλιος Φενέκος.

Γράφει:

Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΟΖ
Πολλές ανακρίβειες λέγονται από πολλούς για το μνημόνιο συνεργασίας της Ελλάδος με την Αίγυπτο για την “Έρευνα και Διάσωση” στα όρια των περιοχών FIR.

1. Η περιοχή έρευνας και διάσωσης δεν έχει σχέση με κυριαρχικά δικαιώματα.

2. Ούτε με “δικαιοδοσία” στην θαλάσσια έρευνα και διάσωση (Juristiction) όπως είπε ο Υπουργός Άμυνας (Συγκεκριμένα για τον αέρα μόνο ισχύει: FIR authoriry excrcises its jurisdiccion strictly within the limits set by Annexes 2 and l 1 of the Convention -δηλαδή απολύτως περιορισμένη σε κανόνες “rules of the air” και διαδικασίες)

3. Ούτε έχει σχέση με την ΑΟΖ, ούτε με την υφαλοκρηπίδα, ούτε τις επηρεάζει, ούτε είναι αναγκαία η σύμπτωση με αυτές.

4. Το FIR είναι η περιοχή που συμφωνήθηκε από ICAO και IMO για να ανατεθούν οι περιοχές ευθύνης /αρμοδιότητας των χωρών για τον έλεγχο της αεροπολοϊας και για την “Έρευνα και Διάσωση στην Θάλασσα”, δεδομένου ότι στην ουσία είναι μικτή επιχείρηση (αεροπορική και θαλάσσια) η έρευνα και διάσωση.

5. Δεν έχει καμία σχέση και επίδραση στο Τουρκολυβικό μνημόνιο, ούτε φυσικά και στην Ελληνο-Αιγυπτιακή συμφωνία για την ΑΟΖ.

6. Η σημαντική επίδραση του είναι ότι αφενός είναι συμβατή με τις προβλέψεις IMO και ICAO για την Έρευνα και Διάσωση και επίσης με την “Σύμβαση του Αμβούργου” η οποία προβλέπει και διακρατικές συμφωνίες μεταξύ των χωρών, όπως ήδη έχουμε κάνει με την Μάλτα και με την Ιταλία.

7. Ενισχύει δηλαδή διεθνολογικά την θέση μας στο ζήτημα αυτό, έναντι της παράνομης Τουρκικής θέσης, η οποία δια νόμου επέκτεινε αυθαίρετα την περιοχή της Έρευνας και Διάσωσης πολύ πέραν των περιοχών ευθύνης που της έχουν ανατεθεί από ICAO και IMO, ταυτίζοντάς την με αυτό που υπερφίαλα ονομάζει γαλάζια πατρίδα.

8. Και επίσης σημαντικό είναι ότι μας δίνει την δυνατότητα να συνεργαστούμε με την Αίγυπτο για να αναπτύξουμε υποδομές κατόπτευσης/επικοινωνίας και επιχειρησιακές δυνατότητες για καλύτερο έλεγχο του θαλάσσιου χώρου και καλύτερη και ταχύτερη κάλυψη στα ζωτικότατα ζητήματα Έρευνας και Διάσωσης.

9. Αυτό θα είναι μία υπεύθυνη στάση της Ελλάδος και της Αιγύπτου έναντι της διεθνούς Αεροπλοϊας και Ναυτιλίας.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top