GuidePedia

0


Οι προκλητικές αβλαβείς διελεύσεις τουρκικών πολεμικών επανήλθαν στο «πρόγραμμα βελτίωσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων» μερικές ημέρες μετά από τις δηλώσεις του Ρόντος στην Χουριέτ, τις προτάσεις Κιτσίκη για ένταξή μας στο νέο-οθωμανικό σχήμα και την διαβεβαίωση του πρωθυπουργού ότι θα συνεδριάσει κανονικά τον Νοέμβριο το Ελληνοτουρκικό Συμβούλιο Συνεργασίας. Λογικά δεν θα πρέπει να αιφνιδιαστούμε από την επανάληψη των υπερπτήσεων στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο. Ωστόσο η προσφιλής τακτική της αβλαβούς διέλευσης θα μπορούσε να αποτελέσει αίτιο πρόκλησης μείζονος ναυτικού ατυχήματος…

Η πορεία πλεύσης της τουρκικής φρεγάτας «Kemalreis» (F247) κλάσης ΜΕΚΟ 200 Truck IΙ (σ.σ. τέθηκε σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 2000), μπορεί να καταχωρήθηκε ως αβλαβής διέλευση, αλλά τα εν γένει χαρακτηριστικά της την κατατάσσουν σε μια ναυτική πρόκληση-μήνυμα προς την ευρισκόμενη σε «στρατηγική αφασία» ελληνική πλευρά. Τέτοιου είδους συμπεριφορές προβολής ισχύος και επίδειξης σημαίας, που θέλουν να θυμίζουν στην Αθήνα πόσο κοντά της μπορεί να προσεγγίσουν πλοία του Τουρκικού Ναυτικού – του μοναδικού μέχρι σήμερα κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων της Άγκυρας που έχει φθάσει σε απόσταση βολής πυροβόλου από την Αττική – μπορούν να αποτελέσουν και αιτία πρόκλησης σοβαρού ναυτικού ατυχήματος στην περιοχή, με πολύ πιθανή την απώλεια του πολεμικού πλοίου που θα επιχειρεί διέλευση.
Η πορεία του τουρκικού πλοίου που μας επισκέφτηκε με «ειρηνικές προθέσεις» θα μπορούσε να αποβεί μοιραία, εάν για παράδειγμα στην περιοχή κατά την οποία κινούνται πλήθος εμπορικών σκαφών, κάποιο σκάφος από αυτά παρουσίαζε βλάβη πηδαλίου και καθίστατο ακυβέρνητο. Σε μια τέτοια περίπτωση ένα φορτηγό πλοίο εκτοπίσματος 60.000 τόνων, που θα έχανε τον έλεγχο του πηδαλίου του, κινούμενο σε παράλληλα πορεία με την τουρκική φρεγάτα εκτοπίσματος 3.400 τόνων, θα προκαλούσε ένα τραγικό ναυτικό ατύχημα με συνέπεια την απώλεια ανθρωπίνων ζωών.Η βίαιη σύγκρουση του εμπορικού με την φρεγάτα θα επέφερε την βύθιση του πολεμικού, το οποίο θα είχε ελάχιστο χρόνο αντίδρασης.
Ιδιαίτερα μάλιστα εάν πραγματοποιείτο σε συνθήκες νύκτας, με περιορισμένη ορατότητα, καθώς το πέρασμα μεταξύ Κέας και Μακρονήσου, Δυτικών Κυκλάδων και Αττικής-Ευβοίας, επιβαρύνεται από τον μεγάλο αριθμό σκαφών που κατευθύνονται από και προς το λιμάνι του Πειραιά. Το τουρκικό σκάφος λόγω όγκου θα υφίστατο συντριπτικό πλήγμα από το 20πλάσιου μεγέθους φορτηγό πλοίο – εάν συνυπολογισθεί και η μεταξύ τους ταχύτητα – γεγονός που θα οδηγούσε στο βυθό το πολεμικό, όπου θα συναντούσε και άλλα αδελφά πλοία της οθωμανικής περιόδου.
Ένα ναυτικό ατύχημα μπορεί να αποφευχθεί ή θα μπορούσε και να «συμβεί» ως απόρροια μιας καλά σχεδιασμένης και μελετημένης απάντησης στην τουρκική προκλητική συμπεριφορά, γεγονός που υπό τις παρούσες συνθήκες θα συνιστούσε ένα απλό και σαφές μήνυμα με πολλούς αποδέκτες…
Ιωάννης Σ. Θεοδωράτος
Δημοσιογράφος – Αμυντικός Αναλυτής

ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top